eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
Sérült kisiklott villamos Debrecenben, a Piac utca és a Kossuth utca kereszteződésében, ahol a jármű összeütközött egy autóbusszal 2018. június 6-án. A balesetben tizenketten megsérültek.
Nyitókép: Czeglédi Zsolt

Elítélték a debreceni villamosvezetőt, aki tömegszerencsétlenséget okozott

A tilos jelzés ellenére a járművel elindult, és a kereszteződésben nekiütközött az ott áthaladó autóbusz oldalának.

A Debreceni Törvényszék a bűnügyi költség és a bűnjelek tekintetében megváltoztatta, a tényálláson, valamint a súlyosító és enyhítő körülményeken pontosított, egyebekben a büntetés vonatkozásában helyben hagyta az elsőfokú bíróság ítéletét abban az ügyben, amely a 2018. június 6-án történt baleset miatt folytattak le.

Az 1-es villamos úgy indult el és hajtott a kereszteződésbe, hogy a lámpa tilos jelzést mutatott, nekiütközött egy autóbusz bal oldali részének. A villamos kisiklott, az autóbusz áttért az ellentétes irányú forgalmi sávba, és 69 méter távolságban állt meg. A vádlott 12 másodperccel korábban indult el a megállóhelyről, mint ahogyan azt részére a fényjelző készülék lehetővé tette volna. A járműveken több utas tartózkodott, 11 személy sérült meg, közülük négyen 8 napon túl gyógyuló, míg további hét utas 8 napon belül gyógyuló sérüléseket szenvedett.

Az elsőfokú bíróság a vádlottat bűnösnek mondta ki maradandó fogyatékosságot és tömegszerencsétlenséget eredményező közúti baleset gondatlan okozásának vétségében, ezért őt 1 év 8 hónap fogházban végrehajtandó szabadságvesztésre ítélte, amelynek végrehajtását 3 év próbaidőre felfüggesztette. A bíróság a vádlottat 2 év 6 hónapra eltiltotta a vasúti jármű vezetésétől.

A törvényszék megállapította, hogy az elsőfokú bíróság a büntetőeljárást a perrendi szabályok maradéktalan betartásával folytatta le, a másodfokú bíróság nem észlelt olyan eljárási szabálysértést, amely az ítélet hatályon kívül helyezését eredményezné.

A vádlott maga is több alkalommal elismerte, miszerint a szabad jelzést megelőzően elindította a villamost és abban is elismerte ténybeli felelősségét, hogy csupán az utolsó pillanatban tekintett jobbra, a kereszteződésbe történő behaladása közben végig a bal oldali forgalmat figyelte. Ezen szabályszegései alapozták meg a büntetőjogi felelősségét. A Debreceni Törvényszék büntetőtanácsa megállapította, hogy amennyiben a vádlott az általa vezetett villamossal a szabad jelzésen indul, akkor a baleset nem történik meg. A vádlott közlekedési szabályt szegett, amely okozati összefüggésben van a bekövetkezett balesettel, így a büntetőjogi felelőssége kérdésében eredménnyel nem hivatkozhat a forgalomirányító fényjelzőkészülék programhibájára, illetve a buszvezető szabályszegésére, melyek legfeljebb enyhítő körülményként értékelhetők, de a vádlott bűnösségére hatással nincs.

Címlapról ajánljuk
Kölyöknevelőket keresnek vakvezető kutyákhoz

Kölyöknevelőket keresnek vakvezető kutyákhoz

Önkéntes kölyöknevelők jelentkezését várja az ország teljes területéről a Baráthegyi Vakvezető Kutya Iskola. A kutyás tapasztalat egyébként nem feltétel, a kutya szeretete annál inkább – nyilatkozott az InfoRádióban az alapítvány koordinátora.

Jön a havazás, elkészültek az első térképek

Jelentősebb havazásra figyelmeztet, ezért óvatosságot és a közösségi közlekedés előnyben részesítését kéri az autósoktól a Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közművek. Közben a meteorológia intézet bemutatta azt a térképet, amelyen a várható havazás láthetó.

Hogyan tartsuk távol a macskát a karácsonyfától?

„Curiosity killed the cat”, avagy a Kíváncsiság ölte meg a macskát – tartja az angol mondás. Amikor a karácsonyfáról és macskákról van szó, persze nem kell ilyen drámai kimenetelre számítani, de néhány óvintézkedés segíthet elkerülni, hogy ledőljön a fa.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.22. vasárnap, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×