Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Új típusú, elektronikus személyazonosító igazolványok az első új típusú okmány átadása alkalmából tartott sajtótájékoztatón a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalában 2016. január 11-én. Az okmányt elektronikus aláírásra is lehet használni, valamint az a TAJ-kártya és az adóazonosító igazolvány funkcióit is ellátja.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Ilyen sofőr se sűrűn akad fenn az ellenőrzésen

Hamis igazolvánnyal dolgozó sofőr bukott le a Budapesti Közlekedési Központ taxiellenőrzési akciójában.

A BKK ellenőrei az elmúlt hetekben több átfogó akciót hajtottak végre a főváros taxiállomásain és közlekedési csomópontjain, hogy kiszűrjék a jogszerűtlenül működő taxisokat.

A 120 ellenőrzés során több szabálytalanság miatt is szükség volt intézkedésre, jegyzőkönyv 51 esetben készült. Egy engedély nélküli szolgáltatót is azonosítottak, aki hamis taxivezetői igazolvánnyal dolgozott; a járművezetőt a rendőrök a helyszínen elfogták és bűncselekmény gyanújával előállították.

A próbautasok bevonásával végzett ellenőrzések további szabálytalanságokat is feltártak: két esetben a taxisofőrök jogellenesen rögzített viteldíjat alkalmaztak, azaz előre meghatározták a fuvar árát, egy alkalommal pedig a taxaméter külső befolyásolásának gyanúja merült fel - tették hozzá.

(A nyitókép illusztráció.)

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×