eur:
408.11
usd:
375.12
bux:
73837.78
2024. november 4. hétfő Károly
Lóga Máté, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) gazdaságstratégiáért, iparért, pénzügyi forrásokért és makrogazdasági elemzésért felelős államtitkára, a Budapest Airport Zrt. igazgatóságának elnöke, Turi Ferenc, a HungaroControl Zrt. vezérigazgatója, Francois Berisot, a Budapest Airport Zrt. vezérigazgatója és Emmanuel Robert Menanteau, a Vinci Airports Egyesült Államokért, Észak- és Kelet-Európáért, valamint Délkelet-Ázsiáért felelős területi igazgatója, a Budapest Airport Zrt. igazgatósági tagja (b-j) a HungaroControl Zrt. és Budapest Airport Zrt. megújított együttműködési keretmegállapodásának aláírásán a HungaroControl budapesti központjában 2024. október 1-jén.
Nyitókép: MTI/Lakatos Péter

Turi Ferenc: a HungaroControl fontos lépéseket tesz a járatkésések elkerülése érdekében

Turi Ferenc, a HungaroControl vezérigazgatója az InfoRádióban elmondta: jövő nyárra 20 százalékkal nő a irányítói kapacitás, és ha kell, további intézkedéseket is hoznak, hogy csökkentsék a késéseket.

Együttműködési megállapodást kötött a HungaroControl Zrt. és a Budapest Airport Zrt. Lóga Máté, a Nemzetgazdasági Minisztérium gazdaságstratégiáért, iparért, pénzügyi forrásokért és makrogazdasági elemzésért felelős államtitkára, a Budapest Airport Zrt. igazgatóságának elnöke az aláírási ünnepségen hangsúlyozta: a két társaság stratégiai jelentőségű együttműködést kötött, melynek révén magasabb szintű utasélményt és ügyfélkiszolgálást tudnak biztosítani a légi közlekedésben. Az államtitkár úgy fogalmazott, a magyar aviatikában új korszak kezdődik, közös stratégia mentén fog együttműködni a két vállalat. Lóga Máté közölte: a két társaság különálló marad, ugyanakkor az aviatikára vonatkozó főbb stratégiai döntéseiket, irányokat egészséges, szinergiákat kiaknázó módon egyeztetik.

Az államtitkár felidézte, hogy korábban hányatott sorsú volt az együttműködés a Budapest Airport és a HungaroControl között, de úgy látja, ennek a korszaknak idén vége lett azzal, hogy a Budapest Airport többségi tulajdonosa a magyar állam lett, a Vinci Airport pedig a magyar állammal átvette a repülőtér üzemeltetését. Lóga Máté kiemelte: a két társaság közötti együttműködés felgyorsult azzal is, hogy a HungaroControl a Nemzetgazdasági Minisztérium portfóliójába került.

A HungaroControl Zrt. vezérigazgatója az InfoRádióban elmondta: az együttműködésnek köszönhetően egy többszereplős stratégiai munka kezdődhet el, melyben minden résztvevőtől (légitársaságok, légi irányító cégek, repülőterek vezetői és dolgozói) maximális figyelem és alkalmazkodás szükséges ahhoz, hogy jól működjön az értéklánc. Úgy véli, a megállapodás legfontosabb része a digitális platformon álló kollaboratív döntéshozatali rendszer, melynek köszönhetően a szereplők valós időben tudnak egymással információkat megosztani.

A legfőbb cél ennek a rendszernek a működtetésével, hogy csökkentsék a járatkéséseket.

A megállapodásban 18 pontos szakmai kérdéssort fogalmaztak meg, valamennyi esetben az utasok kényelmét, zökkenőmentes kiszolgálását tartják szem előtt. Turi Ferenc jelezte: ami módjukban áll, azt megteszik annak érdekében, hogy a jövő nyári szezon gördülékeny és minél nyugodtabb legyen. Ennek érdekében hamarosan jelentős fejlesztések kezdődnek a Budapest Airportnál. Több régi létesítményt lebontanak, a helyükre modern, az utasok igényeit maximálisan kielégítő épületek, szolgáltatások kerülnek. Kiemelt elvárás a felek részéről, hogy az átalakítások ideje alatt a lehető legkisebb mértékben zavarják a munkálatok az utazóközönséget a Ferihegyi repülőtéren. A vezérigazgató felhívta a figyelmet, hogy más országok repterein is történnek időnként felújítások, fejlesztések, és természetes dolog, hogy ilyenkor bizonyos szolgáltatások nem olyan gördülékenyek, mint amikor minden üzemel, ugyanakkor megígérte, azon lesznek, hogy a lehető legkevesebb kellemetlenséget okozzák az utasoknak.

Turi Ferenc elmondta: a tervek szerint

két-két és fél év múlva felújítják a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér irányítótornyát, így alternatív megoldást kell találniuk az irányítási tevékenységre is.

Emlékeztetett, hogy a HungaroControl négy évvel ezelőtt kezdte el fejleszteni a helyszíntől független repülőtéri irányítást biztosító Remote Towert, melynek segítségével digitális platformon, egy úgynevezett távoli toronyból lehet irányítani a ferihegyi repülőtér le- és felszálló forgalmát, továbbá a repülőgépek gurulását, terminálhoz való beállását és a helyben közlekedő más gépjárművek rendeltetésszerű mozgatását. Tesztelések már voltak, és a most kötött együttműködés révén újabb fázisába juthat a projekt, egyelőre azonban még nincs döntés arról, hogy mikor debütálhat élesben a rendszer, ugyanis még össze kell hangolni az egyes tevékenységeket.

A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a sok bosszúságot okozó nyári járatkésések egyik fő oka a légitársaságok által bevezetett túl feszes menetrend, a gyors fordulási idő volt, de emellett hangsúlyozták azt is, hogy az irányítói kapacitást is érdemes lenne növelni. Turi Ferenc tájékoztatása szerint kezelik a felmerült problémákat, és a tervek szerint

jövő nyárra 20 százalékkal nő a HungaroControl irányítói kapacitása, erre pedig meglesz a szükséges számú személyzet.

Hozzátette: amennyiben szükség lesz rá, folytatják a részleges légtérkorlátozást, illetve a reggeli műszak megerősítését. Utóbbi azért nagyon fontos, hogy a ferihegyi repülőtérről a nyári csúcsidőszakban is időben el tudjon indulni a reggeli hullám, elkerülve a késéseket. „Így remélhetőleg el tudjuk érni azt, hogy nálunk időben induljanak el a gépek, és ha más reptereken késések lesznek, az nem a mi felelősségünk, vagy ha a csatlakozáskor mégis lennének csúszások, akkor bízunk benne, hogy csak kisebb késésekkel kell számolni. Mi biztosan a pontosságra fogunk törekedni” – összegzett a HungaroControl Zrt. vezérigazgatója.

(A nyitóképen: Lóga Máté, a Nemzetgazdasági Minisztérium gazdaságstratégiáért, iparért, pénzügyi forrásokért és makrogazdasági elemzésért felelős államtitkára, a Budapest Airport Zrt. igazgatóságának elnöke, Turi Ferenc, a HungaroControl Zrt. vezérigazgatója, Francois Berisot, a Budapest Airport Zrt. vezérigazgatója és Emmanuel Robert Menanteau, a Vinci Airports Egyesült Államokért, Észak- és Kelet-Európáért, valamint Délkelet-Ázsiáért felelős területi igazgatója, a Budapest Airport Zrt. igazgatósági tagja a HungaroControl Zrt. és a Budapest Airport Zrt. megújított együttműködési keretmegállapodásának aláírásán a HungaroControl budapesti központjában 2024. október 1-jén.)

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Amerikai elnökválasztás: a történelem sok mindenre kötelez

Amerikai elnökválasztás: a történelem sok mindenre kötelez

Az Egyesült Államoknak eddig 45 elnöke volt, a 2020-ban megválasztott Joe Biden sorrendben mégis a 46. A leghosszabb ideig, 12 évig és 39 napig Franklin D. Roosevelt, a legrövidebb ideig, 32 napig William Henry Harrison volt elnök. Érdekességek az amerikai elnökválasztások történetéből.

Elemző a moldovai elnökválasztásról: Maia Sandu pirruszi győzelmet aratott, egyre többen „gyűlölik” a pártját

A kelet-európai országban a hét végén tartották az elnökválasztás második fordulóját, melyet a hivatalban lévő elnök, Maia Sandu nyert meg Alexandr Stoianoglo ellen. Pászkán Zsolt, a Magyar Külügyi Intézet külső munkatársa szerint nem vár könnyű időszak Maia Sandura, mert bár a moldovaiak többsége támogatja az uniós csatlakozást, az elnök pártja egyre népszerűtlenebb.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.05. kedd, 18:00
Hankó Balázs
kultúráért és innovációért felelős miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×