eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
Teamwork, Group of workers on a road construction, team of people at work
Nyitókép: blyjak/Getty Images

„Nagyvároshoz méltó” lesz a ferihegyi reptérre vezető út

A fejlesztés nem növelheti Budapest belvárosának közúti terhelését, illetve az agglomerációból és a külső kerületekből beáramló forgalmat.

Környezetvédelmi hatósági eljárás és közmeghallgatás indult a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér közúti elérhetőségének javítása ügyében, derül ki a Kormányhivatalok oldalára feltöltött dokumentumból.

Mint írják, a Gyömrői út és a Ferihegyi repülőtérre vezető út, a belváros felé biztosít kapcsolatot a Repülőtér, a 4-es számú főút, az agglomerációs települések (Vecsés, Üllő, Monor, Gyömrő) és az M0-s autóút között. A folyamatosan növekvő forgalmi terhelés elvezetését a jelenlegi kialakításával nem tudja megfelelő szolgáltatási szinten biztosítani. Az elhasználódott út balesetveszélyes és rendkívül zavarérzékeny, emellett alacsony színvonalú városi útként jelenik meg a nemzetközi légiutasok számára, mely kedvezőtlenül hat az ország megítélésében.

A fejlesztés az Üllői út–Határ út csomóponttól Budapest közigazgatási határán kívül, a Market Center csomópontjáig terjed. A rekonstrukció egy egységes, korszerű, nagyvároshoz méltó utat hoz létre, részben szélesítve, a közösségi közlekedés előnyben részesítésével, az érintett városrészek közötti keresztirányú közúti, gyalogos és kerékpáros kapcsolatok javításával, a szükséges zajvédelem biztosításával és az utat szegélyező zöldfelületek növelésével.

További cél, hogy a fejlesztés nem növelheti Budapest belvárosának közúti terhelését, illetve az agglomerációból és a külső kerületekből beáramló forgalmat. A fejlesztés fontos elemei a külön szintű vasúti kereszteződések, valamint a Kőér utca bővítése a Határ út–Gyömrői út között, illetve a Gyömrői út fejújítása a Kőér utca–Hangár utca között, továbbá a Hangár utca–Lakatos utcai új összekötés megteremtése – teszik hozzá.

A projekt környezeti hatásvizsgálati eljárása szeptember 10-én indult, 60 nap áll rendelkezésre.

A felújítások kezdete legkorábban 2026-ban várható, a teljes beruházást 3,5-5 év hosszúra becsülik, legkorábban 2030-ban adhatják át a forgalomnak

– idézi a hvg.hu.

A dokumentum szerint a beruházást egyből nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű üggyé, a beruházáshoz kapcsolódó környezetvédelmi hatósági eljárást pedig nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű közlekedési infrastruktúra-beruházással összefüggő üggyé nyilvánították.

Az eljárást a Főmterv Zrt. és az Utiber Kft. konzorciumának meghatalmazásával a Viköti Kft. nyújtotta be, és az egész az Építési és Közlekedési Minisztérium meghatalmazása alapján történt.

A vonatkozó közmeghallgatást az érintett kerületek lakosai személyes megjelenése nélkül tartják meg. Az észrevételeket, kérdéseket október 18-ig lehet beküldeni, e-mailben a zoldhatosag@pest.gov.hu címre, postai úton pedig a 1016 Budapest, Mészáros utca 58/B címre.

Címlapról ajánljuk
VOSZ: a munkaerőpiaci helyzet javulása a nyugdíjas munkavállalóknak köszönhető

VOSZ: a munkaerőpiaci helyzet javulása a nyugdíjas munkavállalóknak köszönhető

Az elmúlt években a munkaerő-piaci aktivitást jelentős részben növelte a nyugdíjasok visszafoglalkoztatása, évente ugyanis körülbelül 15 ezer olyan friss nyugdíjas van, aki az ellátása mellett tovább dolgozik – mondta az InfoRádióban a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének elnökhelyettese. A VOSZ támogatja azt, hogy minél többen – erejüktől függően – akár csak heti két napban dolgozzanak nyugdíj mellett.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.22. vasárnap, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×