A törvény világos, mindig is így szólt: a főpolgármester és a közlekedési miniszter dolga ez ügyben megállapodni és biztosítani a budapesti és elővárosi közösségi közlekedés egységét – írja közösségi oldalán Vitézy Dávid, aki szerint a Budepet-bérletekkel kapcsolatos ügyben egyetlen megoldás van: Karácsony Gergely és Lázár János üljenek le egy tárgyalóasztalhoz.
„A budapesti tömegközlekedés egységes rendszere lényegében megszűnt december 31-én
– ez nem csak a közös bérletet veszélyezteti, eljuthatunk odáig, hogy emiatt ritkábban járnak majd a hévek, Budapesten belül nem vesznek fel utast az eddig mindenhol megálló kék Volánbuszok, megszűnik a BKK által biztosított közös utastájékoztatás, forgalomirányítás, a közös menetrend” – írja a volt közlekedési államtitkár.
Vitézy Dávid azt is elfogadhatatlannak tartja, hogy több százezer embernek márciustól két bérletet kell venni dupla áron.
A Budapesti Közlekedési Központ 2023. december 29-én olyan háromoldalú megállapodást kötött a MÁV–HÉV-vel és a Volánbusszal, ami biztosítja a jelenlegi tarifarendszer megőrzését - írja az Index..
A MÁV–Volán-csoport azonban közölte, hogy legfeljebb 2024. március 1-jéig használhatók a bérletek, ami azt jelenti, hogy azt követően a vonatokra, a Volán-buszokra és a HÉV-vonalakra nem lesznek érvényesek a BKK bérletei.
A Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium egy elszámolás miatt szüntetné meg a rendszert, az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) álláspontja szerint a fővárosi önkormányzat mintegy kétmilliárd forinttal tartozik az állami közszolgáltatónak, és mivel az ÉKM ajánlatát az önkormányzat nem fogadta el, a 2022. év pénzügyi zárása nem történt meg.
A főpolgármester szerint a pénzügyi elszámolásnak nincs köze a Budapest-bérlethez.
„Valójában mi sem értjük, hogy mi történik. Van egy működő rendszer, ami mindenkinek jó, azonban Lázár Jánosnak lehet, hogy nem. A pénzügyi vitáknak, amik felmerülnek, semmi közük a Budapest-bérlethez” – összegezte Karácsony Gergely.