A héten újra egyeztet a főváros és a kormány a budapesti közlekedésről – írta a Népszava a BKK vezérigazgatójára hivatkozva. Walter Katalin jelezte, hogy a városvezetés és az Építési és Közlekedési Minisztérium operatív tarifamegbeszélést tart.
A fővárosi és agglomerációs bérletrendszer körül kialakult vitában Nagy Bálint, a minisztérium közlekedésért felelős államtitkára korábban azt írta: a konfliktus nem egy-két milliárd forintról, hanem elvekről szól, úgy látja ugyanis, hogy
a főváros a vidék rovására arányaiban több pénzt kér, mint amennyit bármelyik magyar település kap.
Az államtitkár szerint akkor sincs tragédia, ha változik a bérletrendszer, hiszen ha valaki márciustól a MÁV, a Volán vagy a HÉV járatán szeretne utazni, megveheti a vármegye- vagy országbérletet.
Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) elnöke az ATV Egyenes beszéd című műsorában megdöbbentőnek nevezte az államtitkár szavait, szerinte beismerte, hogy nem akarják folytatni a Budapest-bérletet. Hasonlóan nyilatkozott Kiss László, Óbuda ellenzéki polgármestere is, Borbély Lénárd, Csepel fideszes vezetője pedig azt kéri a főpolgármestertől, hogy vegye figyelembe az inflációt. A kormánytól azt várja, hogy a csepeliek a jövőben is változatlanul használhassák a Budapest-bérletet.
Tarlós István a Hír Tv-ben beszélt a Budapest-bérlet körül kialakult vitáról. A korábbi főpolgármester azt mondta,
a főváros most elaludt, megvárta, hogy lejárjon a korábbi szerződés határideje.
Szerinte Lázár János építési és közlekedési miniszter az inflációhoz képest nem kért túl nagy áremelést.
Karácsony Gergely főpolgármester az ATV-ben azt mondta, a kormány nem akarja kifizetni a Budapestnek törvény szerint is járó támogatásokat, mert a minisztériumnak kell a főváros pénze, amit be akar hajtani, és azt is, ami a költségvetésből jár.
Vitézy Dávid korábbi közlekedési államtitkár nem érti, hogy miért nem tudnak megállapodni a felek. A BKK egykori vezetője valószínűnek tartja, hogy a MÁV és a Volán több pénzt kért azért, hogy üzemeltesse a járatokat, ami szerinte az energiaár-növekedés, a gázolajár-növekedés, a béremelkedés és az infláció mellett érthető.
Miután december végén kiderült, hogy nem lesz megállapodás, a BKK, a MÁV-HÉV és a Volán kidolgozott egy áthidaló megállapodást, amely garantálná a Budapest-bérlet használatát, két nappal később azonban a minisztérium a MÁV közleményén keresztül jelezte, az új megállapodás is csak márciusig lesz érvényes.
Ha megszüntetik a Budapest-bérletet, akkor az agglomerációból közlekedőknek akár kétszer annyiba is kerülhet az utazás, hiszen két bérletet kellene megvenniük.