Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.32
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Nyitókép: Pixabay

Leterelik a kamionokat a 4-esről

Az M3-as autópálya irányából az ukrán határ felé tartó kamionokat pedig az Őri lehajtónál terelik le az autópályáról és a Csengersimán lévő átkelőhely felé irányítják, ezzel is csökkentve a záhonyi átkelő terheltségét és a 4-es főúton várakozó kamionok számát.

Letereli a rendőrség a kamionokat a 4-es főútról Kisvárdánál a 4145-ös útra, a járművek a főútra szakaszosan, rendőri irányítás mellett, Tiszabezdédnél térhetnek vissza; az M3-as autópálya irányából az ukrán határ felé tartó kamionokat pedig az Őri lehajtónál terelik le az autópályáról és a Csengersimán lévő átkelőhely felé irányítják, ezzel is csökkentve a záhonyi átkelő terheltségét és a 4-es főúton várakozó kamionok számát - közölte a Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Rendőr-főkapitányság szombaton a police.hu oldalon.

Azt írták, hogy

blokádok, több napja tartó demonstrációk

bénítják meg a teherforgalmat a lengyel és a szlovák határátkelőhelyeken.

A lengyel blokád miatt - amelyhez a szlovák fuvarozók is csatlakoztak és elzárták az egyetlen, kamionok által is használható ukrán-szlovák átkelőt - a torlódások már Magyarországon is érezhetők, ugyanis az Ukrajnába tartó teherautósok Magyarországon keresztül próbálják elérni úti céljukat.

Kiemelték, hogy a záhonyi határátkelőhelyen megnövekedett tranzitforgalom miatt több helyen kell terelésre számítani.

A kilépő tranzitforgalom az elmúlt napokban a határátkelőhelyen rendkívüli mértékben megnövekedett, a 4-es főúton az Ukrajna felé tartó kamionok kilométeres sorokban várakoznak.

A rendőrség teljes kapacitással működteti a határátkelőhelyet, de a várakozási idő ennek ellenére is több órás, aminek főként az az oka, hogy hiába gyorsítják a kiléptetést a magyar rendőrök, "ezzel az ukrán oldalon a fogadókészség és beléptetés gördülékenysége korántsem arányos" - írták.

A probléma miatt kiemelt figyelmet fordítanak az út szélén veszteglő kamionokra, amelyek az érintett útszakasz járhatóságát nehezítik, valamint a járművekből gyakorta kiszálló sofőrök is balesetveszélyes helyzetet idéznek elő.

Közölték azt is, hogy a rendőrség a helyzet megoldása érdekében folyamatosan együttműködik a szlovák hatóságokkal, mivel az Ukrajnába tartó kamionok egy része Szlovákiában várakozik.

Címlapról ajánljuk
Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

46 százalékkal nőtt a közvetlentőke-befektetések állománya 2023-ról 2024-re Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében – erről beszélt Szigethy-Ambrus Nikoletta, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője az InfoRádióban.
VIDEÓ
Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Néhány esztendeje egy vezető hazai politikus jelentette ki, hogy a vétójog az utolsó védőbástyája az európai sokszínűségnek és szuverenitásnak. Nos, a kormány tagjai – mint a dicső végvári vitézek büszke utódai – az elmúlt időben igencsak sűrűn gyakorolhatták a nemzeti szuverenitás védelmét, mivel jószerint csak azokat az EU-s kezdeményezéseket és indítványokat nem vétóztak meg, amelyek egy csepp áldozatot sem kívántak meg hazánktól. A megvétózott kezdeményezések sorába tartozott az Európai Tanács decemberi ülésének napirendjére tűzött, a Mercosur-országokkal (tagjai Argentína, Brazília, Paraguay és Uruguay, társult tagjai pedig Chile, Kolumbia, Ecuador, Guyana, Peru, Suriname és Bolívia) kötött új védintézkedésekről szóló megállapodás megerősítéséről szóló határozat is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×