eur:
401.95
usd:
370.88
bux:
91414.56
2025. március 31. hétfő Árpád
Nyitókép: BKK

Kavarog a vita a lánchídi közlekedés körül, itt az újabb megszólaló

A Széchenyi Lánchíd autómentessége mellett állt ki vasárnapi videóüzenetében V. Naszályi Márta, az I. kerület polgármestere. Ezzel azonban továbbra sem ért egyet a kormány, így nem valószínű, hogy a főváros hozzájut a 6 milliárd forintos állami forráshoz.

Éppen egy hónapja, augusztus 4-én adták át a gyalogosoknak a teljesen felújított Lánchidat; a kormány, a Fidesz és mások mellett a Magyar Autóklub azonban nem ért egyet azzal, hogy a magánhasználatú személyautók nem haladhatnak át Magyarország legrégebbi állandó Duna-hídján.

Az autómentes Lánchíd mellett állt ki vasárnapi videóüzenetében V. Naszályi Márta, az I. kerület párbeszédes polgármestere. Ebben a többi között úgy fogalmazott, hogy az elmúlt évtizedek személyautó központú városfejlesztése azt eredményezte, hogy napi 25 ezer autó ment át a Lánchídon, ezt a terhelést viszont sem a híd, sem annak két oldalán található fogadótér nem bírta, és egész egyszerűen megtelt.

„Vannak, akik azt gondolják, hogy ez »autósüldözés«, de nincs erről szó.

Szerintem nincsenek autósok, meg nem autósok. Közlekedő emberek vannak, akik azt a közlekedési módot választják, amit a főváros kínál számukra” – fogalmazott. A polgármester úgy vélekedett, hogy a Lánchíd a mindenkori haladás szimbólumaként olyan jövőképet közvetít, ami összhangban van Magyarország és Budapest hosszú távú céljaival. „Teszi mindezt úgy, hogy a közösségi közlekedés számára további lehetőségeket nyújt.”

A Lánchíd forgalmi rendjéről az úgynevezett „Budapesti Lakógyűlésen” dönthettek a fővárosiak. A budapestiek alig 9 százaléka vett részt a szavazáson, de a válaszadók többsége amellett foglalt állást, hogy a felújított hídon magánhasználatú személyautóval ne haladhassanak át. „A budapestiek közel 80 százaléka egyetért a fővárosi, illetve szakmai szervezetek azon álláspontjával, hogy a Lánchíd maradjon forgalomcsillapított híd, amit csak a közösségi közlekedés, a taxik, a kerékpárosok és a motorosok használhatnak” – ismertette a „lakógyűlés” eredményeit Karácsony Gergely főpolgármester.

A Magyar Autóklub Jogi Bizottságának elnöke korábban az InfoRádióban manipulatívnak nevezte a szavazást.

„Elfogadhatatlan, hogy valós hatástanulmányok nélkül érzelmi alapú döntés szülessen ebben a kizárólagosan szakmai és közlekedésszervezési kérdésben.

Hatása egyértelműen kontraproduktív lesz, hiszen a főváros földrajzi adottságai, a kiterjedése, a domborzati viszonyai és a lakosságszáma nem teszi lehetővé, hogy a 28 kilométer észak-déli kiterjedésű város 8 kilométeren elhelyezkedő hídjai közül valamelyiket ilyen egyoldalú intézkedésekkel váltsák ki” – húzta alá. Szerinte alternatív megoldásokat és kompromisszumos lehetőségeket kellene keresni és bemutatni.

A „lakógyűlésen” arról is döntöttek a fővárosiak, hogy a kormánynak ki kell fizetnie a Lánchíd felújítására korábban beígért 6 milliárd forintos állami támogatást. Erre egy korábbi Kormányinfón reagált Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter: „Azokat a feltételeket, amiket a kormány a támogatás feltételeként meghatározott, Tarlós István főpolgármester úr időszakában határoztuk meg a fővárossal szembeni feltételeként.

Ha ezeket a főváros végrehajtja, akkor tudunk fizetni, ha nem, akkor nem”

– mondta.

A Lánchíd felújítása bruttó 26,7 milliárd forintba került.

KAPCSOLÓDÓ HANG

VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
Kiszámolták, mennyibe kerül Ukrajna EU-csatlakozása: fejenként kétmillió forint

Kiszámolták, mennyibe kerül Ukrajna EU-csatlakozása: fejenként kétmillió forint

A Magyar Külügyi Intézet és a Mathias Corvinus Collegium közös konferenciáján elhangzott, hogy az ukrán uniós csatlakozás teljes költsége öt év alatt majdnem két és fél ezer milliárd euróba kerülne, ami az Európai Unió 2025-ös költségvetésének több mint 12,5-szerese. A részletekről Siklósi Péter, a Magyar Külügyi Intézet vezető kutatója számolt be az InfoRádióban.

Salát Gergely: kifulladt az eddigi kínai növekedési modell, váltásra van szükség

Belső gazdasági problémákkal küzd Kína, paradigmaváltásra van szükség, ami a híresen nagy megtakarításokkal rendelkező lakosságot is komolyan érinti – erről beszélt a Pázmány Péter Katolikus Egyetem és a Magyar Külügyi Intézet munkatársa az InfoRádióban. Salát Gergely elmondta: a kínai vállalatok a bizonytalanságok ellenére hosszú távra terveznek Magyarországon.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.31. hétfő, 18:00
Demkó Attila
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programvezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. március 31. 08:26
×
×
×
×