Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 20. szombat Teofil
Nyitókép: BKK

Autóklub: kontraproduktív lesz a Lánchíd autómentesítése

A Margit híd és az Erzsébet híd felé megnőtt az autóforgalom a Lánchíd autómentesítésével; ezt a döntést márpedig nem szabad érdemi hatástanulmányok nélkül, érzelmi alapon meghozni - reagált az InfoRádióban a Magyar Autóklub részéről Kovács Kázmér arra az elhatározásra, hogy marad az átkelő ideiglenes forgalmi rendje a jövőben is.

A Budapesti Lakógyűlés konzultációs eredményeire hivatkozva Karácsony Gergely főpolgármester a kedden bejelentette: fennmarad a Lánchíd jelenlegi, ideiglenes forgalmi rendje a híd felújításának befejezése után is, vagyis "autómentes" marad a Lánchíd, csupán a buszok és a taxik hajthatnak át rajta a jövőben a kerékpárokon és a motorokon kívül.

Kovács Kázmér ügyvéd, közlekedési szakjogász, a Magyar Autóklub jogi bizottságának elnöke az InfoRádióban azt mondta, "a minden elemében manipulatívan megrendezett lakógyűlés nem lehet valós hivatkozási alap a Lánchíd-kérdés megnyugtató lezárására".

"Elfogadhatatlan, hogy valós hatástanulmányok nélkül érzelmi alapú döntés szülessen ebben a kizárólagosan szakmai és közlekedésszervezési kérdésben. Hatása egyértelműen kontraproduktív lesz, hiszen a főváros földrajzi adottságai, a kiterjedése, a domborzati viszonyai és a lakosságszáma nem teszi lehetővé, hogy a 28 km észak-déli kiterjedésű város 8 km-en elhelyezkedő hídjai közül valamelyik ilyen egyoldalú intézkedésekkel váltsák ki" - húzta alá.

Rámutatott, a tesztidőszakban ismertté váltak olyan adatok, amelyek a közlekedés átszervezéséből adódtak.

"A tömegközlekedés 50 százalékos kapacitásbővítése mellett mindössze a közösségi közlekedéssel átkelő forgalomnak alig több mint 10 százaléka növekedett. Gyakorlatilag csak a taxiforgalom bővült lényegesen."

Korábban a BKK is azt javasolta, hogy autómentes maradjon a Lánchíd, érvelése szerint sűrűbben jártak a buszok, illetve a környező hidakon sem növekedett úgy a forgalom, ahogy előzetesen attól félni lehetett. Erre reagálva azt mondta, hiába növelték a tömegközlekedés kapacitását, az átmenőforgalom nem növekedett.

"Kétségtelen, hogy a Döbrentei tér és a Széll Kálmán tér átmenőforgalma növekedett, ugyanakkor csökkent a Széchenyi tér átmenőforgalma. Ezzel átterelődött a forgalom az egyik helyről a másikra."

Arra is felhívta a figyelmet, hogy az autó-igénybevétel "rugalmatlan keresletű termék a közlekedők jelentős része tekintetében", ami azt jelenti, az idősek, a betegek, a foglalkozásuknál fogva kényszerűen gépkocsit használók, illetve akik a gyerekeket viszik iskolába, nem tudják letenni a kocsijukat, ha Hűvösvölgyből Kispestre kell közlekedni", szerinte márpedig ezt nem lehet figyelmen kívül hagyni.

A Magyar Autóklub továbbra is kompromisszumos megoldásokat javasol:

  1. az I. és az V. kerületi lakosok számára legyen autós lehetőség a Lánchídon, nekik kell a legtöbbet kerülni, ha ők használhatják a Lánchidat, tehermentesítik a többi átkelőt
  2. P+R parkolók kellenek, mert míg Bécsben 40 ezer ilyen van, Budapesten 4 ezer.
  3. a nyári hétvégéken legyen csak lezárva a Lánchíd az autóforgalom elől, ez segít a turizmusnak is.
KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Donald Trump le akar számolni Venezuela elnökével

Donald Trump le akar számolni Venezuela elnökével

Az amerikai elnök teljes olajblokádot hirdetett Venezuela ellen, hadihajókkal zárná el az ország fő bevételi forrását. Szakértők szerint a gazdasági nyomás egyedül nem biztos, hogy elég lesz a rendszer megdöntéséhez.

Az EU nem ezt az utat tervezte Ukrajna támogatására - Merz ennek ellenére elégedett

A zárolt orosz vagyon érintetlen maradt, a tagállamok három kivétellel Ukrajna 90 milliárd eurós támogatásában állapodtak meg. Legalábbis a nyilvánosság előtt ezzel a német kancellár is elégedett volt, noha az eredményhirdetésig az ellenkezőjét remélte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Így vált jelképes támogatássá a családi pótlék

Így vált jelképes támogatássá a családi pótlék

A családi pótlék történetéről szóló kétrészes cikksorozatunk első részében a családi pótlék kialakulását tekintettük át egészen a rendszerváltásig. Ennek a támogatásnak a története jól mutatja, hogyan lett egy szűk körű, szociális indíttatású juttatásból olyan univerzális ellátás, amely évtizedeken át jelentős segítséget nyújtott a magyar családoknak. A 20. század során a jogosultak köre folyamatosan bővült, egyes időszakokban a családi pótlék a háztartások bevételének meghatározó részét képezte. A nyolcvanas évek végére pedig elérte a csúcspontját: minden gyermek után, munkaviszonytól függetlenül járt, és összege viszonylag jelentősnek számított. Mindez azonban éles kontrasztban áll a jelenlegi helyzettel, amikor az összeg évtizedek óta változatlan, és reálértékben szinte eltűnt a családok költségvetéséből. Felmerül a kérdés: hogyan jutottunk el idáig, és milyen társadalmi, gazdasági tényezők vezettek ahhoz, hogy a családok egykori védőhálója mára szinte jelképes támogatássá zsugorodott?

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×