eur:
413.54
usd:
398.37
bux:
79243.31
2024. december 19. csütörtök Viola
A közösségi autómegosztó szolgáltatás, a GreenGo egyik autója halad a Lánchíd utcában 2016. december 29-én. A kizárólag elektromos meghajtású autókkal a fővárosban indult, GPS-alapú szolgáltatás regisztráció után vehető igénybe. A felhasználók az okostelefonjukra telepített applikációval találhatnak leparkolt, szabad autót a közelükben. A jármű lefoglalása után gyalog kell elmenniük az autóhoz, amely csak egy PIN-kóddal indítható el. Az úti cél elérése után az autót a közlekedési szabályok betartásával bárhol le lehet állítani és ott lehet hagyni a szolgáltatási területen belül. A gépkocsikat a vállalat szakemberei töltik a városszerte ingyenesen igénybe vehető elektromos töltőállomásoknál. Az autók takarítását, szervizelését a gépkocsik márkaszervizében végzik. A szolgáltatás Budapesten jelenleg 70 autót kínál a bérlőknek.
Nyitókép: MTI/Szigetváry Zsolt

A közlekedést érintő komoly változások jöhetnek Budapesten

A magyar főváros viszonylag jól áll az európai nagyvárosok között az utakon szaladgáló közautók számában, de a szabályozás még káoszos.

A BKK Mobilitásstratégia és megosztott mobilitás vezetője a Telexnek nyilatkozva elmondta, hogy ugyan az autómegosztó szolgáltatásoknál még nem kiforrott a szabályozás, a BKK-nál már készülnek ezeknek az egységesebb keretbe foglalására, és a kedvezőbb feltételek kialakítására.

Kofrán Gergely közlése alapján az a terv, hogy 2024-ig száz olyan mobilitási pontot hoznak létre Budapesten, ahol a kerékpárok és a rollerek mellett 200-300 autó is elérhető lesz, dedikált parkolóhelyen.

A híroldal arról is beszámolt, hogy ugyancsak jövőre jelenhet meg az első mobilitási állomás, ami egy frekventált, forgalmas helyen, nagyobb területen kínál közjárműveket. Ennek az építése a mobilitási pontoknál azonban lassabban halad, mivel az elektromos autók számára töltési pontokat is kialakítanak – magyarázta a BKK munkatársa.

Mint közölte, tervben van a megosztott mobilitási szolgáltatók integrációja a BudapestGO alkalmazásba is. Egy-két éven belül megjelenhetnek az appban a szolgáltatók, de nem lesznek olyan mélyen integrálva, mint például a berlini Jelbiben, inkább egy linkkel kapcsolódhatnak a tömegközlekedési ajánlatok mellé. De várhatóan közös kereskedelmi ajánlatok is lesznek.

A város tehát láthatóságot (mobilitási állomásokat a forgalmas csomópontokban) és integrációt kínál a tervek szerint a carsharing szolgáltatóknak, amiért pénzt (közterület-használati díjat) és (a járművek mozgásairól) adatokat kér – jegyzi meg a lap.

Címlapról ajánljuk
Olaf Scholz nagy fordulata: Donald Trumppal akar közös Ukrajna-politikát

Olaf Scholz nagy fordulata: Donald Trumppal akar közös Ukrajna-politikát

Rendkívüli változás körvonalazódik a parlamenti bizalmi szavazáson megbukott, de a február végi választásokon újrainduló német kancellár külpolitikájában. Olaf Scholz az elmúlt három évben az amerikai elnök, Joe Biden legszorosabb európai szövetségese volt, nem titkolva, hogy neki szurkolt a novemberi elnökválasztáson. Most azonban fordult a kocka, és új szövetségesként már a hamarosan hivatalba lépő új elnökre, Donald Trumpra számít.

Döntöttek az autóelkobzás és Rákosrendező ügyében, és elfogadták Budapest költségvetését

A Fidesz nélkül fogadták el a Fővárosi Közgyűlés ülésén Budapest jövő évi költségvetését. Szavaztak a képviselők Karácsony Gergely és Vitézy Dávid közös előterjesztéséről a "mini-Dubaj" beruházással kapcsolatban, illetve a közparkok bekamerázásáról szóló kezdeményezésről is. Javaslat készül a kormány számára egy milliárdos külvárosfejlesztésről és döntöttek a dunai uszoda létesítésének lehetőségével kapcsolatban is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.19. csütörtök, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Hatalmas az érdeklődés: ezrek rohanták meg a Demján Sándor Programot

Hatalmas az érdeklődés: ezrek rohanták meg a Demján Sándor Programot

A vállalkozások támogatását és fejlesztését célzó Demján Sándor Program 8+1 eleme közül a már meghirdetett, és előregisztrációval nyitva álló lehetőségek iránt jelentős az érdeklődés - tudtuk meg Szabados Richárdtól. A Nemzetgazdasági Minisztérium kis- és középvállalkozások fejlesztéséért és technológiáért felelős államtitkára a Portfolio-nak adott interjújában konkrét jelentkezőszámokat is megosztott. Szabados Richárd beszélt az aktuális gazdasági környezetről, az elmúlt három hónap országjárásával kapcsolatos tapasztalatairól, a vállalkozásokat érintő akcióterv részleteiről, feltételrendszereiről. Kiderült az is, hogy a tőkeprogram újraszabása azzal is jár, hogy új szereplő érkezik be ezen a téren, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara formájában. Azt is megosztotta lapunkkal, hogy nem tartja kizártnak, hogy a megvalósuló Nemzetgazdasági Minisztérium és Pénzügyminisztérium beolvadás komoly adminisztrációcsökkentéssel jár majd.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×