eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
Night Aerial view of goods warehouse. Logistics center in indust in Łódź, Łódź Voivodeship, Poland
Nyitókép: Cavan Images/Getty Images

Alig merik elárulni a fuvarozók, hogy mennyivel kéne emelniük

Az első félévben "mindössze" 13-15 százalékot tudnak érvényesíteni - véli Lajkó Ferenc (Magyar Közgazdasági Társaság).

A magyar közúti fuvarozók költségeit mutató Közúti Fuvarozási Árindex (KFX) 2022 első félévében mintegy 22-23 százalékos növekedést mutat az előző év egészéhez képest, ebből az első félévben a fuvarozók 13-15 százalékot tudtak érvényesíteni áraikban - mondta Lajkó Ferenc, a Magyar Közgazdasági Társaság (MKT) logisztikai szakosztályának elnöke hétfőn a közgazdasági társaság online szakmai rendezvényén.

A Közúti Fuvarozási Árindex a közúti fuvarozást érintő árhatásokat mutatja a 20 legnagyobb magyar fuvarozó több ezer kamionjának adatai alapján.

Lajkó Ferenc, aki a negyedévben készülő indexet kidolgozó DigiLog Consulting ügyvezetője is rámutatott arra, hogy a jogos és a fuvarozási árban érvényesített költség közötti 8-9 százalék különbözet olyan probléma, amely hatással lehet az ellátási láncra.

A logisztikai iparági szakember ismertette, hogy az első félévben mért költségnövekedésben

  • az üzemanyag 14 százalékot,
  • a gépkocsivezetők bére 5 százalékot,
  • a tranzitdíj 3 százalékot tett ki,
  • de befolyásolta még a költségeket az infláció és az alapkamat alakulása is.

A magyar közúti árufuvarozás jelentőségét bemutatva Lajkó Ferenc elmondta, a hazai áruszállítás 70 százalékát adják, Magyarországon 13 ezer vállalkozás foglalkozik közúti árufuvarozással, járműállományuk 90 ezret tesz ki, a magyar foglalkoztattak 3,3 százalékát alkalmazzák, és jelentős exportszolgáltatók.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.22. vasárnap, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×