eur:
408.06
usd:
374.99
bux:
0
2024. november 5. kedd Imre
Az Árpád híd látképe a Margitszigettel 2020. december 23-án.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Itt a nulladik lépés az Aquincumi híd ügyében

A tervek szerint májusban indul a társadalmi egyeztetés az Aquincumi hídról és az ahhoz kapcsolódó közlekedési hálózatról, vizsgálják majd azt is, hogy egyáltalán szükség van-e a dunai átkelőre – közölte a főpolgármester kabinetfőnöke szerdán egy online háttérbeszélgetésen.

Balogh Samu várostervező elmondta, már az 1960-as években szerepelt a szerkezeti tervekben a híd, de fontos átgondolni, hogy szükség van-e új közúti hídra az Árpád híd és a Megyeri híd között, és ha igen, akkor miként szükséges azt kialakítani.

Arra vállalkoznak, hogy egy részvételi folyamatban a budapestiekkel közösen és a kerületekkel egyeztetve folytassák le a vizsgálatot. Májusban kérdőíveken szeretnék az emberek véleményét kikérni – tette hozzá.

A kabinetfőnök emlékeztetett arra, egy 2018-as kormányhatározatban szerepelt a Bécsi út és az M3-as autópálya bevezetője közötti útszakasz, ezen belül a fővárosi településszerkezeti tervben a Pók utca és a Váci út között megépítendő új dunai átkelő – Aquincumi híd – előkészítése.

A kormányhatározat a fővárost bízta meg a részletes megvalósíthatósági tanulmány elkészítésével. Az erre vonatkozó ajánlattételi felhívás 2020. december elején jelent meg, és a határidő lejártáig, 2021. február 4-ig hét ajánlat érkezett. A nyertes a Speciálterv Kft. lett.

Balogh Samu közölte, több opciót vizsgálnak majd arra vonatkozóan, hogy milyen legyen a híd kialakítása.

A főváros biztosan nem egy „autópálya jellegű”, hanem egy „városi” hidat szeretne,

ha az átkelő megépítésének szükségességéről születik döntés. Vagyis nem cél, hogy nőjön a közúti kapacitás, a budapesti autóforgalom.

Tájékoztatása szerint a lehetséges alternatívák őszre készülhetnek majd el. Most tartanak a „nulladik” lépésnél; igyekeznek bevonni az embereket, az érintett kerületeket és az állami szereplőket, hogy közösen alakíthassák ki a tervezés szempontjait is – tette hozzá.

A kabinetfőnök kitért arra is, addig nem gondolják időszerűnek a híd megvalósítását, amíg nem épül meg az M0-s autóút új szakasza a 10-es és a 11-es út között.

Kérdésre válaszolva azt mondta, szerinte

a reális becslés az, hogy 20–25 év múlva lehet Aquincumi híd; ha lesz forrás, akkor talán korábban is.

Bodor Ádám, a Budapesti Közlekedési Központ mobilitásfejlesztési igazgatója azt hangsúlyozta: valódi részvételiséggel kívánják megvalósítani a tervezési folyamatot, partnerségben a kerületekkel és az állami szereplőkkel.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Felrobbanhat a héten a német kormánykoalíció: az FDP elnöke szerint így nem mehet tovább

Felrobbanhat a héten a német kormánykoalíció: az FDP elnöke szerint így nem mehet tovább

Az már egyáltalán nem számít rendkívülinek, hogy hétről hétre csökken a hárompárti német kormánykoalíció támogatottsága, és az Olaf Scholz kancellár vezette, a szociáldemokrata SPD-ből, a Zöldek Pártjából és a szabad demokrata FDP-ből álló koalíció felbomlása kevesebb mint egy évvel a jövő őszi parlamenti választások előtt szinte állandóan napirenden van. Ráadásul nem az ellenzék kényszeríti erre a kormányt, hanem Christian Lindner pénzügyminiszter.

Amerika választ: így szavaznak most az Egyesült Államokban

Az Amerikai Egyesült Államokban november 5-én, kedden zárul az elnökválasztás, a legtöbb tagállamban ugyanis már hetek óta lehet szavazni. A választási rendszer egyik különlegessége, hogy nem közvetlenül az elnökjelöltekre szavazhatnak, hanem államonként eltérő számú elektort választanak, akik végül döntenek az elnök személyéről. Ez azt is jelenti, hogy nem feltétlenül az lesz a következő elnök, akire országosan a legtöbb szavazat érkezett.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.05. kedd, 18:00
Hankó Balázs
kultúráért és innovációért felelős miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×