Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.33
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Az Árpád híd látképe a Margitszigettel 2020. december 23-án.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Itt a nulladik lépés az Aquincumi híd ügyében

A tervek szerint májusban indul a társadalmi egyeztetés az Aquincumi hídról és az ahhoz kapcsolódó közlekedési hálózatról, vizsgálják majd azt is, hogy egyáltalán szükség van-e a dunai átkelőre – közölte a főpolgármester kabinetfőnöke szerdán egy online háttérbeszélgetésen.

Balogh Samu várostervező elmondta, már az 1960-as években szerepelt a szerkezeti tervekben a híd, de fontos átgondolni, hogy szükség van-e új közúti hídra az Árpád híd és a Megyeri híd között, és ha igen, akkor miként szükséges azt kialakítani.

Arra vállalkoznak, hogy egy részvételi folyamatban a budapestiekkel közösen és a kerületekkel egyeztetve folytassák le a vizsgálatot. Májusban kérdőíveken szeretnék az emberek véleményét kikérni – tette hozzá.

A kabinetfőnök emlékeztetett arra, egy 2018-as kormányhatározatban szerepelt a Bécsi út és az M3-as autópálya bevezetője közötti útszakasz, ezen belül a fővárosi településszerkezeti tervben a Pók utca és a Váci út között megépítendő új dunai átkelő – Aquincumi híd – előkészítése.

A kormányhatározat a fővárost bízta meg a részletes megvalósíthatósági tanulmány elkészítésével. Az erre vonatkozó ajánlattételi felhívás 2020. december elején jelent meg, és a határidő lejártáig, 2021. február 4-ig hét ajánlat érkezett. A nyertes a Speciálterv Kft. lett.

Balogh Samu közölte, több opciót vizsgálnak majd arra vonatkozóan, hogy milyen legyen a híd kialakítása.

A főváros biztosan nem egy „autópálya jellegű”, hanem egy „városi” hidat szeretne,

ha az átkelő megépítésének szükségességéről születik döntés. Vagyis nem cél, hogy nőjön a közúti kapacitás, a budapesti autóforgalom.

Tájékoztatása szerint a lehetséges alternatívák őszre készülhetnek majd el. Most tartanak a „nulladik” lépésnél; igyekeznek bevonni az embereket, az érintett kerületeket és az állami szereplőket, hogy közösen alakíthassák ki a tervezés szempontjait is – tette hozzá.

A kabinetfőnök kitért arra is, addig nem gondolják időszerűnek a híd megvalósítását, amíg nem épül meg az M0-s autóút új szakasza a 10-es és a 11-es út között.

Kérdésre válaszolva azt mondta, szerinte

a reális becslés az, hogy 20–25 év múlva lehet Aquincumi híd; ha lesz forrás, akkor talán korábban is.

Bodor Ádám, a Budapesti Közlekedési Központ mobilitásfejlesztési igazgatója azt hangsúlyozta: valódi részvételiséggel kívánják megvalósítani a tervezési folyamatot, partnerségben a kerületekkel és az állami szereplőkkel.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

46 százalékkal nőtt a közvetlentőke-befektetések állománya 2023-ról 2024-re Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében – erről beszélt Szigethy-Ambrus Nikoletta, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője az InfoRádióban.
VIDEÓ
Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Néhány esztendeje egy vezető hazai politikus jelentette ki, hogy a vétójog az utolsó védőbástyája az európai sokszínűségnek és szuverenitásnak. Nos, a kormány tagjai – mint a dicső végvári vitézek büszke utódai – az elmúlt időben igencsak sűrűn gyakorolhatták a nemzeti szuverenitás védelmét, mivel jószerint csak azokat az EU-s kezdeményezéseket és indítványokat nem vétóztak meg, amelyek egy csepp áldozatot sem kívántak meg hazánktól. A megvétózott kezdeményezések sorába tartozott az Európai Tanács decemberi ülésének napirendjére tűzött, a Mercosur-országokkal (tagjai Argentína, Brazília, Paraguay és Uruguay, társult tagjai pedig Chile, Kolumbia, Ecuador, Guyana, Peru, Suriname és Bolívia) kötött új védintézkedésekről szóló megállapodás megerősítéséről szóló határozat is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×