Az a legfontosabb kérdés, hogy az oltások számának gyors növekedésétől remélhetjük-e a járvány visszaszorulását, további megszorító intézkedéseket már nagyon nehezen viselne el Magyarország, fogalmazott péntek reggeli rádióinterjújában Orbán Viktor miniszterelnök. Kiemelte, ahol otthon kellett maradniuk a gyerekeknek, az óvodásoknak, vagy esetleg az általános iskolásoknak, akik digitális oktatásban kell, hogy részt vegyenek, az embert próbáló a családok számára, így róluk csak elismeréssel lehet szólni.
„Kérem őket, hogy támogassák ezt az egész járvány elleni védekezést, mert jó esély van arra, hogy az iskolákat újra tudjuk majd nyitni."
Orbán Viktor a fiatalokra kitérve pedig úgy fogalmazott, láthatóan nehéz állapotban vannak, de legyenek türelmesek, támogassák a védekezést. „Jó esély van arra, hogy szabad nyaruk lesz.”
A köznevelésért felelős államtitkár az InfoRádió Aréna című műsorában úgy nyilatkozott: egyelőre arra készülnek, hogy a tavaszi szünet és a húsvét után nyitnak az iskolák. Maruzsa Zoltán szerint azonban a járványhelyzet ezt felülírhatja.
„Ha a járványhelyzet indokolja, akkor készek vagyunk ezen tolni, de ha a számok javuló tendenciát mutatnak, akkor mielőbb szeretnénk nyitni.” A szakember ugyanakkor hangsúlyozta, hogy az egészségügyi szempontoknak maximálisan latba kell, hogy essenek, vagyis az április 7-e (a tavaszi szünet vége) egy flexibilis időpont.
Maruzsa Zoltán azt sem tartotta kizártnak, hogy ütemezett visszatérésről születhet döntés, amely értelmében elsőként az óvodások, majd az általános- és végül a középiskolások térhetnek vissza az intézményekbe.
„A cél azonban az, hogy minél előbb véget érhessenek az oktatásban is a korlátozások, és jelenléti formában folytatódhasson.”
A gyerekek eszelősen várják a nyitást, fogalmazott a budaörsi Herman Ottó Általános Iskola igazgatója. Turcsik Viktor információi szerint a lezárás óta náluk három kollégánál jelentkeztek a Covid tünetei, megfertőződött diákról az osztályfőnökök nem tudnak. Vagyis az intézmény készül a jelenléti oktatásra április 7-től, annál is inkább, mert mint az igazgató fogalmazott, nem rendelkeznek olyan adatokkal, amelyek ez ellen szólnának. Mindenesetre minden eshetőségre felkészültek, szülessen döntés akár csak az utolsó pillanatban is.
Turcsik Viktor azt is leszögezte, hogy az iskolákat nem a távoktatásra találták ki, ami mindenképp a színvonal és a teljesítmény romlásával jár. Tapasztalataik szerint
digitális oktatás idején a diákok 10 százalékát elveszítik, vagy a technikai vagy a támogató szülői háttér hiánya miatt, további 10-15 százalék teljesítménye pedig meredeken visszaesik.