Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 21. vasárnap Tamás
Nyitókép: pexels

Másodjára csáklyázta meg a járvány a közlekedési tudáspróbát, de így is sikeres

A vizsgalehetőség március 12-ig áll nyitva a diákok előtt – erősítette meg az InfoRádiónak Révész Máriusz, hozzátéve, április végén újranyitják a felületet.

Magyarországon 2014 és 2019 között átlagosan 600-650 ember ember veszítette életét éves szinten közlekedési balesetben az utakon. 2020-ban ugyan kicsit kedvezőbb volt a helyzet, ugyanakkor uniós összehasonlításban továbbra is soknak tekinthető a tragédiák száma, miközben a 12 éves gyerekek már főúton is kerékpározhatnak – mutatott rá az InfoRádiónak nyilatkozva Révész Máriusz.

Ugyan a gyermekek tudatosabban és biztonságosabban közlekedését szolgáló, egyben a közlekedési tudáspróba alapjául szolgáló Közlekedő kisokos kiadvány már valamennyi 4., 5. és 6. osztályos is kézhez vehette, tapasztalatok szerint mégsem kapott kellő figyelmet minden iskolában. Az Aktív Magyarországért Felelős Kormánybiztosi Iroda erre reagálandó határozott úgy, hogy – Csehországhoz, Ausztriához, Szlovéniához, Franciaországhoz, vagy akár Németországhoz hasonlóan – hogy közlekedési kisvizsgát szervez a gyerekeknek.

A kormánybiztos megjegyezte, a közlekedési alapvizsgát eredetileg az elmúlt évben, a Giro d'Italia budapesti rajtjához kapcsolódóan szervezeték volna meg először, azonban ezt a Covid-járvány elsöpörte. Így végül az idei év márciusának első két hetében került rá sor, örömteli mód, több mint 70 ezer diák részvételével. A sikeres vizsgák száma pedig meghaladta a 36 ezret. Révész Máriusz úgy véli, ha a korlátozások nem szólnak közbe, még nagyobb lehetett volna a részvétel, igaz, a vizsgára otthonról is van lehetőség a Kréta-rendszeren keresztül.

Amennyiben valakinek nem sikerült a tudáspróba, vagy kicsúszik a március 12-i határidőből, április végén újra lesz lehetősége nekifutni, szükség esetében pedig májusban is, hiszen – mint a kormánybiztos jelezte –, a cél nem az, hogy bárkit is megbuktassanak, esetleg az iskolákat minősítsék, hogy nem tudták felkészíteni a gyerekeket, hanem az, hogy a gyermekek biztonságosabban, megfontoltabban közlekedjenek az alapvető közlekedési ismeretek elsajátítása révén.

A közlekedési alapvizsga nagyban hasonlít egy KRESZ-vizsgára, ugyanakkor az alapvető kulturált (közösségi) közlekedésre vonatkozó kérdéseket is tartalmaz, mint például, hogy mire kell odafigyelni egy villamosra való felszállás alkalmával. A diákoknak random 20 kérdésre kell válaszolniuk, a sikeres vizsgához 70 százalékos eredményt elérve.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Kemény Dénes: az összes magyar olimpiai bajnok 25 százaléka vízilabdázó

Kemény Dénes: az összes magyar olimpiai bajnok 25 százaléka vízilabdázó

A Szépművészeti Múzeumban tartott gálaesttel ünnepelte alapítása 130. évfordulóját a Magyar Olimpiai Bizottság. Az esemény előtt Kemény Dénes, a férfi vízilabda-válogatott korábbi kapitánya az InfoRádiónak elárulta, hogy melyik volt az a meghatározó mérkőzés, ami három olimpiai aranyig juttatta csapatait.

Minden bizonytalan Vlagyimir Putyin körül, csak találgatnak a hírszerzők

Belső hírszerzési források és kormányzati tisztségviselők között nincs egyetértés Oroszország távlati katonai céljait illetően. Míg egyes jelentések szerint Vlagyimir Putyin továbbra is igényt tart egész Ukrajnára, addig a hírszerzési igazgató szerint Moszkva elkerülné a közvetlen konfliktust Európával.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
A napelemes iparág válságjeleit mutatja a legújabb kínai sikerágazat

A napelemes iparág válságjeleit mutatja a legújabb kínai sikerágazat

Az elmúlt években meredeken csökkentek az akkumulátoros energiatároló rendszerek költségei, és elemzői várakozások szerint a tendencia a következő időszakban is kitart majd. A technológia elterjedésének kilátásai, illetve a felhasználók szempontjából kedvező jelenség ugyanakkor olyan folyamatokat is takar, amelyek már a gyártó vállalatok jelentős részének jövedelemtermelő és életképességét is veszélyezteti. A globális ellátást domináló Kína a napelemes iparágban elszenvedett károkból tanulva most idejekorán meg kívánja védeni a tisztatechnológia-exportja legjövedelmezőbb területének számító akkumulátorgyártó ágazatot a túlkínálat és az agresszív árverseny kedvezőtlen hatásaitól.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×