INFORÁDIÓ 
2020. szeptember 30. szerda
Jeromos

vasút

vitézy dávid

pályaudvar

bfk

A 140-éves a Nyugati pályaudvar csarnoka 2017. november 2-án.

Újabb bejelentést tett a budapesti pályaudvarokról Vitézy Dávid

Infostart

Budapest vasúti átjárhatóságának tanulmányozására írt ki tendert a Budapesti Fejlesztési Központ - jelentette be a közösségi oldalán a BFK vezérigazgatója..

A Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója azt írja bejegyzésében, hogy a BFK kiírta a tendert egy jövőbeni lehetséges vasúti alagút megvalósíthatósági tanulmányának elkészítésére, mert ahhoz, hogy több vonat tudjon az elővárosokból Budapestre közlekedni, a belső budapesti szakaszok kapacitásának bővítése szükséges. Ez vagy a fejpályaudvarok bővítésével vagy a Budapesten áthaladó vasúti szolgáltatások fejlesztésével érhető el. Ez utóbbi koncepció alátámasztásáról, költségeinek és társadalmi hasznainak részletes kidolgozásáról szól a most induló munka - fogalmaz Vitézy Dávid.

Mint írja, az elővárosi forgalomban a vasúton ingázók száma akár 70%-kal is növelhető a BFK felügyeletével készülő Budapest Vasúti Stratégia megállapításai és forgalmi modellezése szerint. Ennek kiszolgálásához azonban több vonatra van szükség, melyek Budapesten vagy több fejpályaudvari kapacitást igényelnek vagy olyan új vágánykapcsolatokat, melyeken a vonatok áthaladhatnak Budapesten.

A fejpályaudvarok bővítése a mai helyükön, Budapest belvárosában szinte lehetetlen.

Kiutat a fejpályaudvarok összekötése és átmenő rendszerű pályaudvarrá alakítása jelent. Ezt Európa és a világ számos nagyvárosában Londontól Bécsig, Lipcsétől Moszkváig felismerték: az új felszíni vagy felszín alatti vonalszakaszok lehetővé teszik, hogy a vonatok a városközpontot átszelve átszállásmentes kapcsolatot biztosítsanak a várostérség lakóinak. A vasút üzemeltetése is hatékonyabbá válik, területigénye csökken, a belvárosi területekbe ékelődő rozsdaövezetek felszámolhatók. Már a Déli Körvasút fejlesztése is erre a logikára épül, de az önmagában az utasszám-növekedési, fejlődési potenciál teljes kiaknázására nem elegendő.

Mint arról az Infostart is beszámolt, korábban már szó volt a Kelenföld állomás és a Nyugati pályaudvar fölld alatti összekötéséről, a felszíni Déli pályaudvar megszüntetésével. Most a Budapest Fejlesztési Központ egy részletes megvalósíthatósági tanulmányra írt ki tendert, amely részletesen vizsgálja a Budapest és környékének teljes vasúthálózatán szükséges fejlesztéseket.

Nyitókép: MTI Fotó: Máthé Zoltán

Kapcsolódó hang

Vitézy Dávid az alagút-tenderről
 
A címlapról ajánljuk

×
INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

A médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Magyar Mecenatúra Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018