eur:
393.83
usd:
368.04
bux:
65862.51
2024. április 23. kedd Béla
Gyerekek ebédelnek az egyik csoportszobában a XIII. kerületi Meséskert tagóvodában 2016. szeptember 5-én. Az energiatudatos, passzív minősítésű intézményt 1,3 milliárd forintos költséggel hozták létre. Az épület energetikai rendszere majdnem huszadannyi energiát használ, mint amennyit egy hasonló nagyságú hagyományos épületé. Az akadálymentesített óvodában friss szűrt levegő van, emiatt az intézmény állandóan pollen- és allergiamentes.
Nyitókép: MTI Fotó: Kallos Bea

Rengeteg gyerek felügyeletét bízzák az intézményekre

Iskolánként napi 300-500 tanuló, és országszerte akár ötezer gyerek felügyeletét óvodák biztosítják, mivel a szülő nem tudják biztosítani az otthoni felügyeletet.

Az óvodák és iskolák bezárásával - vagyis a digitális oktatásra való átállással - együtt azért meghagyták a lehetőségét annak, hogy aki nem tudja megoldani a napközbeni gyermekfelügyeletet - például mert dolgoznia kell, és nem megoldható számára a távmunka - az továbbra is beküldhesse az intézménybe. Az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) adatai szerint az iskolákban 300–500 fő a gyermekmegőrzésben résztvevők létszáma, az óvodákban pedig minimum háromezer, de olykor több mint ötezren is igénybe veszik ezt a lehetőséget - írta a Magyar Nemzet. Normál időszakban egyébként több mint egymillió iskolás és mintegy 330 ezer óvodás van összesen a rendszerben. A létszám naponta változik. A lap szerint

a Klebelsberg Központ honlapján megtalálható, hogy az egyes tankerületekben melyik iskola biztosít ügyeletet.

A szakképzési intézményekben az ITM szerint országszerte mindössze 26-an veszik igénybe a napközbeni ügyeletet, ebből 23 diák tanul az állami fenntartású szakképzési centrumok valamelyikében. A minisztérium arra is felhívta a figyelmet, hogy április másodikán

megnyílt az online szakképzési tananyagtár, ahol az oktatók megoszthatják kollégáikkal az általuk készített és a mások által kifejlesztett, szabadon felhasználható digitális tartalmakat.

A felület frissülni is fog, hamarosan még több gyakorló, értékelő feladatsor lesz elérhető rajta. A közismereti tananyagtartalmak intézménytípusonként és tantárgyanként, a szakképzési tananyagtartalmak ágazatonként és szakképesítésenként, az egyes évfolyamok szerinti bontásban találhatók meg az oldalon. Az oldal az e-Kréta rendszeren keresztül közvetlenül, valamint ezen a linken érhető el – tették hozzá. Folyamatosan bővül az Oktatási Hivatal honlapján fellelhető távoktatási ismerettár is, már óvodáknak, művészeti intézményeknek és szakszolgálatoknak is készültek ajánlások, sőt olyan egyéni fejlesztésekhez is közzétettek tananyagokat, mint a gyógytestnevelés vagy a logopédia.

Az Emmi arra is felhívta a figyelmet, hogy

bár távoktatásban kevéssé értelmezhető a hiányzás fogalma, a digitális naplóban továbbra is rögzíteni kell az órákat.

Ha tehát egy tanuló nem vesz részt a foglalkozáson, azaz nem jelentkezik be, akkor az ahhoz a foglalkozáshoz kapcsolódó feladatokat, az ott meghatározott tananyag megtanulását pótolni kell. A diákok továbbra is teljesíthetik az érettségi feltételéül előírt ötvenórányi közösségi szolgálatot, de csakis olyan tevékenységekkel, ami nem csoportos jellegű. Szóba jöhet például diáktársaik mentorálása, aminek teljesítését az igazgatók igazolhatják.

Azok az iskolán kívüli programok pedig, amelyeknek eddig az intézmények épülete adott otthont (például KRESZ-tanfolyam vagy felnőtteknek hirdetett nyelvtanfolyamok), továbbra is megtarthatók, de a minisztérium a létszámhatárok szigorú betartását kéri. Javasolják a bérleti és egyéb szerződések módosítását is, hogy lehetőleg minél kevesebben tartózkodjanak az iskolákban.

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.23. kedd, 18:00
Sz. Bíró Zoltán
történész, Oroszország-szakértő
Berobbant a mesterséges intelligencia a vállalatok életébe, mindenki beszáll az AI-versenybe

Berobbant a mesterséges intelligencia a vállalatok életébe, mindenki beszáll az AI-versenybe

Az első számú globális megatrend lett a mesterséges intelligencia boom, ami alapjaiban ír át üzleti modelleket, diszruptálhat iparágakat és felborítja az eddigi játékszabályokat. Egy teljes konferencianapon keresztül azzal foglalkozunk az AI in Business c. rendezvényünkön, milyen változásokat hoz az AI az üzlet számára az egyes szektorokban és területeken. Mellébeszélés helyett üzleti stratégiákat, valós megoldásokat és use case-eket mutatnak be a témát ismerő tanácsadók, IT-beszállítók, és azok a vállalati vezetők, akik már aktívan keresik vagy már meg is találták az AI-ban rejlő üzleti lehetőségeket. A Portfolio AI in Business rendezvényéről ebben a cikkünkben számolunk be.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×