eur:
393.49
usd:
368.34
bux:
65994.41
2024. április 24. szerda György
Olaszországból hazatért utasok testhőmérsékletét mérik a milánói járat érkezése után a debreceni repülőtéren 2020. február 25-én. A nemzetközi repülőtereken az új típusú koronavírus olaszországi terjedése miatt ellenőrzik az utasok testhőmérsékletét.
Nyitókép: MTI/Czeglédi Zsolt

Koronavírus: négyre nőtt a magyarországi fertőzések száma

Csütörtök éjjel, éjfél előtt került ki egy közlemény a kormányzati koronavírus-tájékoztatási portálra arról, hogy egy negyedik fertőzött is van Magyarországon. Közben új információk érkeztek a debreceni betegről, és megszólalt a Wizz Air is.

Az egyik, már korábban karanténba helyezett iráni diák szintén iráni barátnőjéről van szó. Korábban már őt is a Szent László Kórházba vitték, eddig izolációs kórteremben volt. Zajlik a kapcsolataik feltérképezése.

Csütörtök este nyolckor jött hír a harmadik magyarországi fertőzöttről, ő beteg. A debreceni férfi Milánóban dolgozik, rendszeresen ingázik a két város között.

Február 29-én, szombaton hajnalban szállt le repülővel a hajdúsági megyeszékhelyen, a reptéri testhőmérséklet-ellenőrzéskor még nem volt láza.

Később belázasodott, és a mentő a Kenézy Gyula Kórházba szállította, ahol elkülönítették, és mintát vettek tőle. Azóta bebizonyosodott, hogy megfertőződött az új koronavírussal. Az Index úgy tudja, hogy bár a férfi debreceni lakcímmel rendelkezik, de nem magyar, hanem angol állampolgár, családja viszont itt él Magyarországon.

Ezt megerősítette Müller Cecília országos tisztifőorvos is péntek reggel a Kossuth rádióban. Elmondta,

a debreceni koronavírusos beteg egy 69 éves brit állampolgár.

Az Indexnek a Wizz Air megerősítette, hogy „a magyar egészségügyi hatóságok értesítették arról, hogy a légitársaság Milánó-Malpensa és Debrecen között közlekedő járatán február 28-án utazó egyik utasát később koronavírussal diagnosztizálták.” Azt írták, szorosan együttműködnek a hatóságokkal, és

tájékoztatták az érintett járat utasait.

„A légitársaság földi kiszolgálásért felelős személyzete az ilyen esetek kezelésére egyértelmű, az egészségügyi hatóságok által előírt iránymutatásokkal és folyamatokkal rendelkezik, ideértve a repülőgép tisztítását és fertőtlenítését. Utasaink és személyzetünk biztonsága továbbra is a legfontosabb a Wizz Air számára” - áll a válaszukban.

A portál egyik, Svájcban élő olvasója beszámolt a Wizz Air üzenetéről, amelyben azt írták,

a fedélzeten egy később koronavírussal diagnosztizált emberrel utazott együtt, forduljon haladéktalanul a háziorvosához.

Az ügyfélszolgálat azonban azt nem tudta megmondani, hogy ő milyen távolságban ült a fertőzött személytől (sőt, nem is tudtak még akkor a fertőzés tényéről).

A debreceni repülőtéren egyébként továbbra is mérik a Milánóból érkező utasok testhőmérsékletét, de erre már nem sokáig lesz szükség, ugyanis a Wizz Air a jövő héten megszünteti a járatot.

A kormányzati portál adatai szerint egyébként nemcsak a fertőzöttek száma nőtt háromról négyre, de a karanténban lévők száma is emelkedett az operatív törzs délutáni tájékoztatása óta 24-ről 40-re. Közülük 15-en japán turisták, akiket a Kálvin térről szállítottak a Szent László Kórházba csütörtökön - mindannyian köhögnek, de jól vannak. A mintavételek száma 269. Az első két fertőzött két iráni diák, a budapest Semmelweis, illetve a gödöllői Szent István Egyetem hallgatója, akik február 22-én érkeztek Magyarországra.

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.24. szerda, 18:00
Isépy Tamás a Századvég makrogazdasági üzletág vezetője
Madár István a Portfolio vezető elemzője
A betont sosem fogjuk elhagyni, de még idén jöhet a zéró kibocsátású cement

A betont sosem fogjuk elhagyni, de még idén jöhet a zéró kibocsátású cement

A globális szén-dioxid-kibocsátás tavaly rekordszintre emelkedett, 1,4 százalékkal meghaladva a 2019-es, Covid előtti szintet, amelyet jellemzően a háztartások energiafelhasználása, a közlekedés, a nemzetközi légi közlekedés és hajózás okoz, de olyan iparágaknak is szerepe van benne, mint a műtrágya-, acélgyártás, olajfinomítás, vagy éppen a cementipar. Ugyanakkor azt kevesen tudják, hogy utóbbi szektor az elmúlt évtizedekben olyan átalakuláson megy keresztül, aminek következtében ma már globális trend a gyártás során a szén és egyéb fosszilis anyagok helyett az alternatív tüzelőanyagok használata, és még idén polcokra kerülnek a minimum 30 százalékkal kevesebb CO2 kibocsátással készült cement készítmények. Norvégiában pedig üzembe helyezik az első olyan CCS (Carbon Capture and Storage) technológiával működő cementgyárat, ahonnan zéró kibocsátású termékek kerülnek majd ki.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×