A Bp-i Autósok Közössége osztotta meg a M1-M0-M3 Autópálya Információ Facebook-csoport felvételét, amin jól látszik, hogy a vegyipari tornyot, vagyis egy széles, hosszú csövet miként szállítanak szerda éjszaka a gönyűi kikötőből Tiszaújváros felé.
A kolonna hetven méter hosszú, 4,5 méter magas, 4,5 méter széles és 148 tonnás. A szállító járművel együtt a szerelvény összesen 96 méter hosszú és 309 tonna súlyú - közölte szerdán a szállítás előkészítését végző Bau-Trans Kft..
A járműszerelvény egy négytengelyes vontatóból, egy 8 tengelyes és egy 13 tengelyes THP-pótkocsiból, valamint egy nyolctengelyes toló vontatóból épül fel. Tengelyenként 8-8 kereke van, a tengelysúlyokat hidraulikus rendszer segítségével egyenletesen osztják el. A kolonna a két végén a pótkocsikon elhelyezett forgózsámolyokhoz lesz rögzítve hegesztéssel és láncokkal.
A szerelvényt több mint húsz ember kíséri, rendőrök, szakkísérők, bontásokat és helyreállításokat végzők.
A közútkezelő arra kéri az autósokat, hogy a járműszerelvény környezetében fokozott figyelemmel közlekedjenek, a tehergépkocsik tartsák be az előzési tilalmat. A szállítás idején helyenként torlódások alakulhatnak ki, ezért hosszabb menetidővel kell számolni.
A monstrum három részletben jut el úti céljára, a szerdai etap után a tervezett menetrend a következő:
Csütörtök éjjel: Annahegyi pihenő-Nagyfügedi pihenő
22:00 indulás Annahegy pihenőhelyről rendőri kísérettel
kb. 22:30 Hárosi Duna-híd teljes pályazár, a híd előtt megáll a szerelvény, a szembejövő forgalmat megállítják, a felhajtókat lezárják és az üres pályatesten a szerelvény egyedül fog áthaladni, után indulhat meg a forgalom
kb. 23:00 Soroksári-Duna-ág-híd teljes pályazár
kb. 04:00 érkezés Nagyfüged pihenőhelyre
Péntek éjjel: Nagyfügedi pihenő-Tiszaújváros