Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
A Clark Ádám úszódaru az elszállítást végző uszályra emeli a balesetben elsüllyedt Hableány turistahajó roncsát 2019. június 11-én. A Hableány május 29-én süllyedt el a Margit hídnál, miután összeütközött a Viking Sigyn szállodahajóval. A fedélzeten 35-en utaztak, 33 dél-koreai állampolgár és a kéttagú magyar személyzet. Hét embert sikerült kimenteni, hét dél-koreai állampolgár holttestét pedig még aznap megtalálták.
Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán

Fél évvel a Hableány-katasztrófa után sem változtattak a szabályozáson

Kiderült azonban, hogy a Viking szállodahajó mögött álló cég másik, közelben álló hajójának kapitánya ellen is eljárás indult, mert nem segített.

Amikor májusban 28 ember életét vesztette májusban Budapesten a Viking Sigyn és a Hableány hajók ütközésekor a Dunán, a hatóságok azt ígérték, változtatnak a jogszabályokon, ha azzal elkerülhetők a hasonló tragédiák. Egy hajózási vállalat vezetője megerősítette: nem történt törvénymódosítás az elmúlt fél évben, változás azonban így is van - írja az Euronews.

"Az emberek jobban figyelnek, megrázta a hajózási társadalmat ez, főleg azokat, akik rutinból hajóztak" - vélekedik Szalma Botond, a Plimsoll Zrt. vezérigazgatója, aki szerint a hajósok többsége bár "bekötött szemmel is" végig tudna menni a Dunán, mégis elég egy pillanatnyi figyelemkiesés, például mobilozás.

A Hableány tulajdonosát (Panorama Deck Kft.) képviselő ügyvéd, Sógor Zsolt szerint két dolog vezetett a tragédiához:

  • a szabályok nem felelnek meg a kor követelményeinek, illetve
  • a létező szabályokat sem tartották be.

Szalma Botond szerint a megoldás az lenne, ha az óriáshajók mozgását szabályoznák, városnézésre csak kisebb, helyi járműveket használnának.

Sógor Zsolt elmondta még, hogy a Viking mögött álló cég másik szállodahajója is a közelben volt, annak kapitánya ellen segítségnyújtás elmulasztása miatt eljárás indult.

A hajóbalesetről szóló korábbi híreinket ITT olvashatják.

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×