Infostart.hu
eur:
387.2
usd:
330.53
bux:
109520.94
2025. december 19. péntek Viola
München, 2011. október 27.A világ legkisebb ébresztőóráit gyártó Carlton egyik alkalmazottja minivekkerekkel takarja el szemét a dél-németországi Münchenben 2011. október 27-én, hogy az óraátállítás napjának közeledésére figyelmeztessen. Európa országai a hónap utolsó vasárnapjára, az október 30-ra virradó éjszaka térnek vissza a téli időszámításhoz. (MTI/EPA/Andreas Gebert)
Nyitókép: Andreas Gebert

Változásokat hoz a közlekedésben is az óraátállítás

Az éjszakai BKK-járatok többsége 2 és 3 óra között a nyári és a téli időszámítás szerinti menetrendi időpontban is elindul, egyes éjszakai buszok menetrendje azonban változik. Az óraigazítás néhány nemzetközi és belföldi vonatot érint, a menetrendet azonban emiatt nem kellett módosítani.

Vasárnapra virradó éjszaka térünk át a nyári időszámításról a télire: hivatalosan hajnali 3 órakor állítjuk vissza az órákat 2 órára.

A Budapesten az éjszakai BKK-járatok többsége 2 és 3 óra között a nyári és a téli időszámítás szerinti menetrendi időpontban is elindul,de a menetrend változik. Az óraállítás miatt vasárnap kora hajnalban a közterületi FUTÁR-kijelzők nem működnek majd, és a FUTÁR alkalmazás sem lesz használható az optimális útvonal megtervezésére.

Az alábbi éjszakai járatok menetrendjében változásokra kell számítani:

  • 909: A 2:14-kor a Deák Ferenc tér M végállomásról induló busz csak a nyári időszámítás szerint közlekedik, az óraállítás utáni 2:14-kor nem indul.
  • 918: A nyári időszámítás szerint 2:22-kor és 2:52-kor Kelenföld pályaudvar M-től induló autóbusz csak Óbuda, Bogdáni útig közlekedik, nem érintve az Óbuda, Bogdáni út–Óbudai autóbuszgarázs közötti megállókat. Az óraállítás után, a téli időszámítás szerint 2:22-kor és 2:52-kor induló busz már a teljes vonalon közlekedik.
  • 931: A 2:11-kor és 2:26-kor a Deák Ferenc térről induló járat csak a nyári időszámítás szerint közlekedik, az óraállítás után 2:11-kor és 2:26-kor nem indul autóbusz.
  • 938: A nyári időszámítás szerint Csepel, Szent Imre térről 1:52-kor és 2:52-kor induló busz is Szigetszentmiklósig közlekedik, és onnan nyári és téli időszámítás szerint is 2:22-kor indul vissza.
  • 940: A Budaörsi lakóteleptől 2:52-kor induló járat csak a téli időszámítás szerint, azaz csak az óraállítás után közlekedik.
  • 941: A 2:15-kor a Móricz Zsigmond körtér M-ről induló járat csak a nyári időszámítás szerint, azaz az óraállítás előtt indul.
  • 956: A nyári időszámítás szerint a Széll Kálmán tér M végállomásról 2:07-kor Hűvösvölgybe induló autóbusz az óraállítás után 2:07-kor már nem indul.
  • 973: A 2:14-kor és 2:44-kor a Keleti pályaudvartól induló éjszakai busz csak a nyári időszámítás szerint közlekedik, az óraállítás után már nem indul.
  • 990: A nyári időszámítás szerint 2:51-kor a Normafától induló autóbusz a teljes vonalon – Rákoskert érintésével – közlekedik.
  • A Rákoskeresztúrról Rákoskertre 2:46-kor induló járat csak a téli időszámítás szerint közlekedik, az óraállítás előtt 2:46-kor nem indul.
  • 992: A Gödöllőről 2:50-kor induló járat csak a téli időszámítás szerint közlekedik, az óraállítás előtt 2:50-kor nem indul autóbusz.
  • 996-996A: A 2:37-kor Újpest-Központtól induló buszjárat csak a téli időszámítás szerint közlekedik, az óraállítás előtt 2:37-kor nem indul autóbusz.
  • 998: A 2:07-kor a Cinkotai autóbuszgarázstól induló járat csak a nyári időszámítás szerint közlekedik, azaz az óraállítás után 2:07-kor nem indul busz.

Változások a vonatközlekedésben is

Az óraigazítás néhány nemzetközi és belföldi vonatot érint, a menetrendet azonban emiatt nem kellett módosítani.

  • A 346-os számú, Lőkösházáról hajnali két órakor induló, Budapesten át Bécsig közlekedő Dacia nemzetközi gyorsvonat Lőkösházáról már a téli időszámítás szerinti 2 órakor indul el.
  • A 347-es számú, a Keleti pályaudvarról 23:10-kor induló, Bukarestig közlekedő Dacia nemzetközi gyorsvonat Lőkösházáig nyári időszámítás szerint közlekedik, majd onnét már a téli időszámítás szerint, 2:39-kor megy tovább.
  • A 340-es számú Beograd nemzetközi gyorsvonat Kelebiáról a téli időszámítás szerinti 3 órakor indul Budapestre.
  • A Budapest-Keleti érintésével Bécsbe közlekedő, Kijev–Bécs közvetlen hálókocsit továbbító, EC 140-es számú Hortobágy a téli időszámítás szerinti 3:46-kor indul Záhonyból.
  • Néhány nemzetközi vonatot – a Beograd nemzetközi gyorsot, a Metropol, a Kálmán Imre, a Wiener Walzer EN-vonatokat, az Ister, a Corona, a Traianus és a Hortobágy nemzetközi InterCity-ket – a külföldi vasúti hálózaton éri majd az óraigazítás.
  • A belföldi járatok közül a Nyugati pályaudvarról 0:52-kor Szobra és a 0:43-kor Szolnokra induló vonat a nyári időszámítás szerint közlekedik a teljes útvonalon.
  • A Debrecenből Nagykerekire 2:20-kor, az ugyancsak innét a Nyugatiba 2:29-kor, a Nyugatiból Szolnokra 2:38-kor, Kiskunhalasról Kőbánya-Kispestre 2:43-kor, Lajosmizséről a Nyugatiba 2:45-kor, Szolnokról a Keleti pályaudvarra 2:58-kor induló vonat a teljes útvonalon a téli időszámítás szerinti indulási időpontok alapján halad.
Címlapról ajánljuk

Raklapmáglyák, térdig érő krumpli és zeller – apokaliptikus állapotokat hagytak maguk után a céljukat elérő gazdák Brüsszelben

Nem köt az Európai Unió szabadkereskedelmi megállapodást Dél-Amerikával, ezt a célt a gazdák elérték, de Brüsszel városa nagy árat fizetett ennek kikényszerítéséért, a belga fővárosban megbénult a közlekedés, buszok rekedtek a traktorok közé, csak gyalogosan és kerékpárral lehet közlekedni. A csúcson kiderült, miből gondolja az EU visszafizethetőnek azt a kölcsönt, amelyet most Ukrajnának ad. Helyszíni tudósítás.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.19. péntek, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
Az önkormányzati helyiségek kiaknázatlan aranytartalékot jelentenek

Az önkormányzati helyiségek kiaknázatlan aranytartalékot jelentenek

A nem lakáscélú önkormányzati helyiségekkel kapcsolatos gazdálkodás problémáiról és az abban rejlő lehetőségekről szóló hétrészes cikksorozatunk előző részében lefektettük a hatékony helyiséggazdálkodás alapjait: a portfóliószemléletű vagyonstratégiát, az adatvezérelt portfólió kialakítását és a rugalmas szabályozási keretet. Most a rendszer operatív eszköztárára térünk át – azokra a konkrét módszerekre, amelyek a mindennapi működésben valóban meghatározzák a teljesítményt, úgy mint az árazási logika, a napi működési rendszer felépítése, valamint az értékesítés megszervezésének módja. Azt is bemutatjuk, miként lehet mindezt valós körülmények között, kontrollált kísérleti környezetben tesztelni egy pilotprogram segítségével.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×