INFORÁDIÓ
2023. május 28. vasárnap
Csanád, Emil

híd

duna

budapest

fürjes balázs

vitézy dávid

Az UNStudio és a Buro Happold Engineering tervezőiroda közös, győztes tervpályázata a Dél-Budát és Csepelt összekötő új Duna-híd megépítésére az Új híd a Dunán - 15+1 híd Budapesten című kiállítás megnyitóján a fővárosi Ganz Ábrahám Öntödei Gyűjtemény múzeumban 2018. május 28-án. A szeptember 16-ig megtekinthető tárlatot a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum szervezte.

Ilyen lesz az új Duna-híd

Infostart / MTI

Az új budapesti Duna-híd nemzetközi tervpályázatra beérkezett munkákat és a fővárosi hidak múltját bemutató kiállítás nyílt hétfőn a Ganz Ábrahám Öntödei Gyűjteményben Budapesten.

Vitézy Dávid, a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főigazgatója a megnyitón elmondta: a szeptember közepéig látogatható tárlat amellett, hogy bemutatja azokat a színvonalas pályaműveket, amelyek a tavaly júniusban kiírt nemzetközi tervpályázatra érkeztek, átfogó áttekintést nyújt a budapesti hidak történetéről is, urbanisztikai, társadalmi szempontból bemutatva az arról szóló vitákat, amelyek a hídépítéseket övezték.

Az angol és magyar nyelven olvasható kiállításon emellett a múzeum gyűjteményéből néhány olyan kisebb tárgyi emléket is láthat a közönség, mint például a régi Erzsébet híd egyik angyaldísze és sok más olyan részletet, ami emlékeztet a budapesti hidak múltjára - tette hozzá a főigazgató.

Fürjes Balázs Budapestért és a fővárosi agglomerációért felelős államtitkár, a tervpályázat bíráló bizottságának elnöke a megnyitón felidézte: a tavaly júniusban kiírt meghívásos nemzetközi tervpályázatra 17 pályamű érkezett a legjelentősebb hazai és külföldi építészek részvételével.

A pályázat eredményét áprilisban hirdették ki, az első díjat a rotterdami Erasmus-hidat is megálmodó UNStudió és a Buro Happold Engineering alkotta konzorcium terve nyerte el. A zsűri értékelése szerint a győztes pályázat egy olyan 2-szer 3 forgalmi sávos, villamosközlekedésre is alkalmas híd terveit vetette papírra, amely

egyszerre egyedi és elegáns, mégis dinamizmust és erőt sugárzó.

Megemlékezett arról, hogy Budapest története a Lánchíd megépítésével kezdődött. Mint mondta, negyedszázadonként épül egy híd Budapesten, felváltva északon és délen. Az utolsó hidat, a Megyeri hidat északon adták át,

a tervezett új híd pedig a Rákóczi hídtól délre épül majd.

Hozzátette: a Dél-Budát és Csepelt összekötő új híd napi 55 ezer autóval tehermentesíti a túlzsúfolt belvárosi hidakat, az Üllői út forgalmát pedig napi hatezer gépjárművel csökkentheti és kapcsolatot teremt majd olyan sűrűn lakott városrészek között is, amelyek között még nincs összeköttetés.

Megjegyezte: a kiállítás bemutatja azt is, hogy milyen viták kísérték a hidak építését. Mint fogalmazott, természetes, hogy ilyen jelentős közösségi beruházásokat viták kísérnek, ezért is indítják el ősszel a Budapest párbeszédet a főváros tízéves városfejlesztési stratégiai tervéről. Erre várják a fővárosi civil szakmai közösségeket, Találjuk ki együtt Budapestet címmel - tette hozzá.

Nyitókép: Kovács Tamás
A címlapról ajánljuk

×
×

Iratkozzon fel hírlevelünkre

és nem marad le az Infostart legfontosabb híreiről.
FELIRATKOZOM
×
INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 

Médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Médiatanács Támogatási Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018