Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Visszatérnek a félig üres és a hering-villamosok a Nagykörútra?

Visszatérnek a félig üres és a hering-villamosok a Nagykörútra?

A kötöttpályás közlekedést nem lehet úgy fejleszteni, hogy az dugókat okozzon Budapest útjain - közölte a főpolgármester, miután visszaállt a régi rend a nagykörúti villamosok lámpahangolásában. A Közlekedő Tömeg nevű civil szervezet szerint ez az intézkedés a közösségi közlekedést használók és az autósok számára is hátrányos lehet.

A főpolgármester szerint a kötött-pályás közlekedést nem lehet úgy előnyben részesíteni, hogy az dugókat okozzon a főváros útjain. Tarlós István erről szokásos pénteki sajtótájékoztatóján beszélt.

"Olyan áron nem lehet fejleszteni még a kötött-pályás közlekedést sem, nem beszélve a kerékpáros közlekedésről, hogy szándékos dugókat, közlekedési káoszt idézünk elő a közúton. Ennek nincs értelme. Ha olyan rövid zöld időket határoznak meg, hogy a közúton kaotikus állapotok keletkeznek, azzal nem vagyunk sokkal előrébb. Lehet, hogy örülni fognak a biciklisek, akiknek egyáltalán nem vagyok az ellensége, de

egy kompakt egységként tudom csak egy ekkora város közlekedését kezelni, az arányosságra törekszem"

- hangsúlyozta a főpolgármester.

A Közlekedő Tömeg nevű civil szervezet tagja jelezte, hogy szerdától a Nagykörúton ismét a 2012 előtti, a villamosok szempontjából jelentősen hátrányosabb lámpaprogram szabályozza a csomópontokat.

"Most ismét másfél percenként váltakoznak a lámpák a korábbi hatvan másodperccel ellentétben. A villamosok egyszerűen lassabban közlekednek, mert megváltozott a lámpahangolás. A korábbi intézkedés azért volt nagyon szükséges, mert mérésekkel meg lehetett állapítani, hogy a villamosokon háromszor, majdnem négyszer annyian utaztak, mint a személyautókban. Teljesen magától értetődő az arányok tekintetében, hogy a villamosok közlekedését kell inkább segíteni" - mondta.

Kelemen Tamás kiemelte, hogy a mostani intézkedés a közösségi közlekedést használók és az autósok számára is hátrányos lehet.

"Ha ezt most eltörölték, akkor

a félig üres vagy a borzasztóan telített villamosok látványa fog visszaérkezni a Nagykörútra, arról nem is beszélve, hogy a lámpaprogram a keresztező utakat is érinti, azoknak a közlekedése is nehezebbé válik"

- hangsúlyozta.

Az ügyben illetékes Budapest Közút közleményben jelezte, hogy a Nagykörúti Lámpaprogramot a tömegközlekedéssel és a közúton közlekedők érdekében módosították most.

Megerősítették, hogy a 2012-ben bevezetett program a 4-6-os villamost részesítette előnyben.

A szervezet szerint

a jelzőlámpa-program módosításra szorult, mert sok esetben a villamosok nem tudták tartani a menetrendet,

mivel a forgalmasabb csomópontokban az utasok nem tudtak elég gyorsan felszállni.

A Budapest Közút úgy érzi, a korábbi lámpahangolás indokolatlan dugókat okozott a keresztirányú utakon. Kiemelték, ósdi szemlélet az, ami a közlekedők egyes csoportjait a többi rovására részesíti előnyben.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló hírekről, vagy elmondaná a véleményét, lájkolja az InfoRádió Facebook-oldalát!

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Orbán Viktor: amikor Magyarország nem a maga ura, mindig ráfázik

A békepárti országjárás Kecskeméten folytatódott szombaton, ahol Orbán Viktor miniszterelnököt Csiszár Jenő kérdezte. Az esemény a jelenlegi világ-és belpolitikai helyzetre, a békepárti álláspont kiemelt szerepére és Magyarország biztonsági érdekeire koncentrált.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×