A főpolgármester szerint a kötött-pályás közlekedést nem lehet úgy előnyben részesíteni, hogy az dugókat okozzon a főváros útjain. Tarlós István erről szokásos pénteki sajtótájékoztatóján beszélt.
"Olyan áron nem lehet fejleszteni még a kötött-pályás közlekedést sem, nem beszélve a kerékpáros közlekedésről, hogy szándékos dugókat, közlekedési káoszt idézünk elő a közúton. Ennek nincs értelme. Ha olyan rövid zöld időket határoznak meg, hogy a közúton kaotikus állapotok keletkeznek, azzal nem vagyunk sokkal előrébb. Lehet, hogy örülni fognak a biciklisek, akiknek egyáltalán nem vagyok az ellensége, de
egy kompakt egységként tudom csak egy ekkora város közlekedését kezelni, az arányosságra törekszem"
- hangsúlyozta a főpolgármester.
A Közlekedő Tömeg nevű civil szervezet tagja jelezte, hogy szerdától a Nagykörúton ismét a 2012 előtti, a villamosok szempontjából jelentősen hátrányosabb lámpaprogram szabályozza a csomópontokat.
"Most ismét másfél percenként váltakoznak a lámpák a korábbi hatvan másodperccel ellentétben. A villamosok egyszerűen lassabban közlekednek, mert megváltozott a lámpahangolás. A korábbi intézkedés azért volt nagyon szükséges, mert mérésekkel meg lehetett állapítani, hogy a villamosokon háromszor, majdnem négyszer annyian utaztak, mint a személyautókban. Teljesen magától értetődő az arányok tekintetében, hogy a villamosok közlekedését kell inkább segíteni" - mondta.
Kelemen Tamás kiemelte, hogy a mostani intézkedés a közösségi közlekedést használók és az autósok számára is hátrányos lehet.
"Ha ezt most eltörölték, akkor
a félig üres vagy a borzasztóan telített villamosok látványa fog visszaérkezni a Nagykörútra, arról nem is beszélve, hogy a lámpaprogram a keresztező utakat is érinti, azoknak a közlekedése is nehezebbé válik"
- hangsúlyozta.
Az ügyben illetékes Budapest Közút közleményben jelezte, hogy a Nagykörúti Lámpaprogramot a tömegközlekedéssel és a közúton közlekedők érdekében módosították most.
Megerősítették, hogy a 2012-ben bevezetett program a 4-6-os villamost részesítette előnyben.
A szervezet szerint
a jelzőlámpa-program módosításra szorult, mert sok esetben a villamosok nem tudták tartani a menetrendet,
mivel a forgalmasabb csomópontokban az utasok nem tudtak elég gyorsan felszállni.
A Budapest Közút úgy érzi, a korábbi lámpahangolás indokolatlan dugókat okozott a keresztirányú utakon. Kiemelték, ósdi szemlélet az, ami a közlekedők egyes csoportjait a többi rovására részesíti előnyben.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló hírekről, vagy elmondaná a véleményét, lájkolja az InfoRádió Facebook-oldalát!