eur:
411.19
usd:
394.49
bux:
79327.37
2024. november 22. péntek Cecília
Visszatérnek a félig üres és a hering-villamosok a Nagykörútra?

Visszatérnek a félig üres és a hering-villamosok a Nagykörútra?

A kötöttpályás közlekedést nem lehet úgy fejleszteni, hogy az dugókat okozzon Budapest útjain - közölte a főpolgármester, miután visszaállt a régi rend a nagykörúti villamosok lámpahangolásában. A Közlekedő Tömeg nevű civil szervezet szerint ez az intézkedés a közösségi közlekedést használók és az autósok számára is hátrányos lehet.

A főpolgármester szerint a kötött-pályás közlekedést nem lehet úgy előnyben részesíteni, hogy az dugókat okozzon a főváros útjain. Tarlós István erről szokásos pénteki sajtótájékoztatóján beszélt.

"Olyan áron nem lehet fejleszteni még a kötött-pályás közlekedést sem, nem beszélve a kerékpáros közlekedésről, hogy szándékos dugókat, közlekedési káoszt idézünk elő a közúton. Ennek nincs értelme. Ha olyan rövid zöld időket határoznak meg, hogy a közúton kaotikus állapotok keletkeznek, azzal nem vagyunk sokkal előrébb. Lehet, hogy örülni fognak a biciklisek, akiknek egyáltalán nem vagyok az ellensége, de

egy kompakt egységként tudom csak egy ekkora város közlekedését kezelni, az arányosságra törekszem"

- hangsúlyozta a főpolgármester.

A Közlekedő Tömeg nevű civil szervezet tagja jelezte, hogy szerdától a Nagykörúton ismét a 2012 előtti, a villamosok szempontjából jelentősen hátrányosabb lámpaprogram szabályozza a csomópontokat.

"Most ismét másfél percenként váltakoznak a lámpák a korábbi hatvan másodperccel ellentétben. A villamosok egyszerűen lassabban közlekednek, mert megváltozott a lámpahangolás. A korábbi intézkedés azért volt nagyon szükséges, mert mérésekkel meg lehetett állapítani, hogy a villamosokon háromszor, majdnem négyszer annyian utaztak, mint a személyautókban. Teljesen magától értetődő az arányok tekintetében, hogy a villamosok közlekedését kell inkább segíteni" - mondta.

Kelemen Tamás kiemelte, hogy a mostani intézkedés a közösségi közlekedést használók és az autósok számára is hátrányos lehet.

"Ha ezt most eltörölték, akkor

a félig üres vagy a borzasztóan telített villamosok látványa fog visszaérkezni a Nagykörútra, arról nem is beszélve, hogy a lámpaprogram a keresztező utakat is érinti, azoknak a közlekedése is nehezebbé válik"

- hangsúlyozta.

Az ügyben illetékes Budapest Közút közleményben jelezte, hogy a Nagykörúti Lámpaprogramot a tömegközlekedéssel és a közúton közlekedők érdekében módosították most.

Megerősítették, hogy a 2012-ben bevezetett program a 4-6-os villamost részesítette előnyben.

A szervezet szerint

a jelzőlámpa-program módosításra szorult, mert sok esetben a villamosok nem tudták tartani a menetrendet,

mivel a forgalmasabb csomópontokban az utasok nem tudtak elég gyorsan felszállni.

A Budapest Közút úgy érzi, a korábbi lámpahangolás indokolatlan dugókat okozott a keresztirányú utakon. Kiemelték, ósdi szemlélet az, ami a közlekedők egyes csoportjait a többi rovására részesíti előnyben.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló hírekről, vagy elmondaná a véleményét, lájkolja az InfoRádió Facebook-oldalát!

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Alapvető akadályokba ütközik Benjamin Netanjahu tényleges felelősségre vonása - nemzetközi jogász

Alapvető akadályokba ütközik Benjamin Netanjahu tényleges felelősségre vonása - nemzetközi jogász

A korábbi fenyegetését beváltva csütörtökön nemzetközi elfogatóparancsot adott ki a hágai Nemzetközi Bíróság Benjamin Netanjahu izraeli miniszterelnök, Joáv Galant volt védelmi miniszter és Mohammed Deif, a Hamász – izraeli források szerint – már likvidált katonai vezetője ellen. Tóth Norbert nemzetközi jogász az InfoRádióban tette világossá, Izrael nem része annak a statútumnak, amely alapján értesítést küldtek 125 országnak az izraeli miniszterelnök eljárás alá vonásáról.

Aki fittyet hány a hóhányásra, csúnyán megjárhatja

A hirtelen jött hideg és hóesés nem csak az autósokat, a tömegközlekedőket, de a gyalogosokat is próbára teszi. Az ingatlantulajdonosoknak pedig fokozott figyelmet kell fordítaniuk a környezetükre, hiszen a havas vagy jeges járdák csúszásmentesítése az ő feladatuk, jogi felelősség terhelhetik őket, ha valaki elesik és megsérül.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×