Infostart.hu
eur:
382.4
usd:
327.79
bux:
0
2025. december 5. péntek Vilma
Czakó Tibor: Nem volt póttartály a kigyulladt buszon

Czakó Tibor: Nem volt póttartály a kigyulladt buszon

Sajtóinformációk szerint illegális plusz üzemanyag-tartálya lehetett annak a busznak, amely balesetet szenvedett január végén Verona közelében. A járművet biztosító Pizolit Személyszállító Kft. ügyvezetője cáfolta ezt az InfoRádiónak.

„A sajtóban az jelent meg, hogy póttankot építettünk be a busz elejébe, és mivel onnan indult a robbanás, ezért gyulladt fel ilyen gyorsan az autóbusz. Azzal gyanúsítanak bennünket, hogy ez az utólag beépített póttank robbant fel, ez okozta vagy erősítette fel a problémát.

Ez nem igaz, gyárilag ott van a két tartály a jobb és a bal oldalon,

ott vannak a töltőnyílások” - mondta Czakó Tibor.

„Bizonyítottuk, hogy a jobb oldali gyári üzemanyagtartály sajnos már a szalagkorlátnak ütközés közben és a villanyoszlop kidöntésekor súlyosan megsérült, ott egy rövidzárlat keletkezett, ami begyújtotta az üzemanyagot. Ezért az autóbusz már valószínűleg égve szaladt neki a pillérnek” - közölte a járművet biztosító Pizolit Személyszállító Kft. ügyvezetője.

Czakó Tibor: Nem volt póttartály a kigyulladt buszon

Hozzátette: nagyon sok a találgatás, hogy mi okozhatta a balesetet. Sajnos felmerült, hogy a sofőr rosszul lett, vagy elaludt.

Czakó Tibor szerint sokkal fontosabb lenne azt megnézni, hogy

megfelelő volt-e a szalagkorlát.

„Nagyon érdekelne, hogy hova lett a sérült szalagkorlát, amin a becsapódási szögből vissza lehetne következtetni az okra” - hangsúlyozta az ügyvezető.

Ha ugyanis egy gépjárművezető rosszul lesz vagy elalszik, az ütközés szöge lapos lesz – magyarázta.

„Egy lejárónál volt ez a baleset, és az autóbusznak semmi keresnivalója nem volt a lekanyarodó sávban. Mi van, ha ott egy személyautó vagy teherautó az utolsó pillanatban észrevette, hogy itt le kell kanyarodnia, elrántotta a kormányt, és ezzel a busz vezetőjét kényszerítette arra, hogy egy nagyobb kormánymozdulatot tegyen” - vetette fel Czakó Tibor.

Szerinte ebben az esetben ugyanis a szalagkorlátnak ütközés szöge sokkal nagyobb lenne.

„Ebből a hatóságok nagyon sok mindent ki tudnának deríteni. Az zavar, hogy erről nem szivárogtattak ki semmit.

Attól várják a jelentés eredményét, hogy a kómában lévő kollégánk felébred és elmondja, hogy mi történt”

- mondta a veronai buszbalesetben érintett járművet biztosító Pizolit Személyszállító Kft. ügyvezetője.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor péntek reggel: a következő napokban derül ki, hogy a háború továbbterjed a mi irányunkba vagy letekerik a lángját

Orbán Viktor péntek reggel: a következő napokban derül ki, hogy a háború továbbterjed a mi irányunkba vagy letekerik a lángját

A Kossuth rádióban kezdte pénteki munkanapját a miniszterelnök. Elmondta, a következő napokban derül ki, hogy a háború továbbterjed a mi irányunkba vagy letekerik a lángját. Nem vagyunk még kint a vízből, de egy kevésbé feszült és kockázatos időszak előtt állhatunk. Ha a háborút a harctéren kell megoldani, a fenyegetettség nőni fog – fogalmazott. Beszélt az orosz energiától való függésünkről, a gyenge Európáról, a Tisza Párt állítólagos programjáról és a kettős állampolgárság népszavazásának évfordulójáról is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.05. péntek, 18:00
Bódis László
a Kulturális és Innovációs Minisztérium innovációért felelős helyettes államtitkára, a Nemzeti Innovációs Ügynökség vezérigazgatója
Így jut 20 évig fix áron zöldenergiához az ország egyik legnagyobb iparvállalata

Így jut 20 évig fix áron zöldenergiához az ország egyik legnagyobb iparvállalata

A Bosch csoport két magyarországi telephelyén is on-site naperőművet épít az E.ON, és 20 éves, hosszútávú energiavásárlási szerződés (PPA) keretében látja el a vállalatot zöldenergiával. A konstrukciónak számos előnye van az ellátásbiztonság, a kiszámítható költségek és a dekarbonizációs célok szempontjából egyaránt. Arról, hogy miért éri meg valójában ezt a megoldást választani, hogyan érdemes belefogni, és milyen szempontokat érdemes mérlegelni a döntés során, a Portfolio Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdezte.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×