eur:
394.24
usd:
369.95
bux:
65045.06
2024. április 20. szombat Tivadar
Czakó Tibor: Nem volt póttartály a kigyulladt buszon

Czakó Tibor: Nem volt póttartály a kigyulladt buszon

Sajtóinformációk szerint illegális plusz üzemanyag-tartálya lehetett annak a busznak, amely balesetet szenvedett január végén Verona közelében. A járművet biztosító Pizolit Személyszállító Kft. ügyvezetője cáfolta ezt az InfoRádiónak.

„A sajtóban az jelent meg, hogy póttankot építettünk be a busz elejébe, és mivel onnan indult a robbanás, ezért gyulladt fel ilyen gyorsan az autóbusz. Azzal gyanúsítanak bennünket, hogy ez az utólag beépített póttank robbant fel, ez okozta vagy erősítette fel a problémát.

Ez nem igaz, gyárilag ott van a két tartály a jobb és a bal oldalon,

ott vannak a töltőnyílások” - mondta Czakó Tibor.

„Bizonyítottuk, hogy a jobb oldali gyári üzemanyagtartály sajnos már a szalagkorlátnak ütközés közben és a villanyoszlop kidöntésekor súlyosan megsérült, ott egy rövidzárlat keletkezett, ami begyújtotta az üzemanyagot. Ezért az autóbusz már valószínűleg égve szaladt neki a pillérnek” - közölte a járművet biztosító Pizolit Személyszállító Kft. ügyvezetője.

Czakó Tibor: Nem volt póttartály a kigyulladt buszon

Hozzátette: nagyon sok a találgatás, hogy mi okozhatta a balesetet. Sajnos felmerült, hogy a sofőr rosszul lett, vagy elaludt.

Czakó Tibor szerint sokkal fontosabb lenne azt megnézni, hogy

megfelelő volt-e a szalagkorlát.

„Nagyon érdekelne, hogy hova lett a sérült szalagkorlát, amin a becsapódási szögből vissza lehetne következtetni az okra” - hangsúlyozta az ügyvezető.

Ha ugyanis egy gépjárművezető rosszul lesz vagy elalszik, az ütközés szöge lapos lesz – magyarázta.

„Egy lejárónál volt ez a baleset, és az autóbusznak semmi keresnivalója nem volt a lekanyarodó sávban. Mi van, ha ott egy személyautó vagy teherautó az utolsó pillanatban észrevette, hogy itt le kell kanyarodnia, elrántotta a kormányt, és ezzel a busz vezetőjét kényszerítette arra, hogy egy nagyobb kormánymozdulatot tegyen” - vetette fel Czakó Tibor.

Szerinte ebben az esetben ugyanis a szalagkorlátnak ütközés szöge sokkal nagyobb lenne.

„Ebből a hatóságok nagyon sok mindent ki tudnának deríteni. Az zavar, hogy erről nem szivárogtattak ki semmit.

Attól várják a jelentés eredményét, hogy a kómában lévő kollégánk felébred és elmondja, hogy mi történt”

- mondta a veronai buszbalesetben érintett járművet biztosító Pizolit Személyszállító Kft. ügyvezetője.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Dohányosokat kérdeztek, érdekes dologok derültek ki

Dohányosokat kérdeztek, érdekes dologok derültek ki

A leszokási hajlandóságot nagyban befolyásolja, hogy mennyire érezzük távolinak a dohányzás negatív, illetve a leszokás pozitív következményeit – derül ki az ELTE PPK kutatóinak 1500 dohányost bevonó vizsgálatából.

Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani

A magyarok főképpen a külföldön elérhető magasabb fizetés, az itthoni bizonytalanabb, kiszámíthatatlanabb jövő, valamint a "klíma" miatt vándorolnak ki valamelyik nyugat-európai országba – ez derült ki az Egyensúly Intézet felméréséből, amelyből javaslatcsomag is készült az intézet és a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége összefogásából. Az InfoRádió Kozák Ákost és Gazsi Attilát kérdezte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.22. hétfő, 18:00
Dobrowiecki Péter Lengyelország-szakértő, az MCC Magyar-Német Intézet kutatási vezetője
Mitrovits Miklós történész, Lengyelország-szakértő
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×