A számvevőszék honlapján megjelent tájékoztató szerint a Jobbik 2013-ban 526,9 millió forint, 2014-ben 1 milliárd 109,9 millió forint bevételt ért el, míg kiadása 2013-ban 516,1 millió forint, 2014-ben pedig 1 milliárd 403,9 millió forint volt. A fizetőképesség megőrzése érdekében a párt 2014-ben 110 millió forintos likviditási hitelt vett igénybe.
Az ellenőrzés megállapította, hogy a Jobbik 2013-as módosított beszámolója, illetve 2014-es módosított pénzügyi kimutatása megegyezett a főkönyvi nyilvántartások adataival, azonban nem felelt meg a törvényi előírásoknak, mivel a számviteli törvényben rögzített teljesség alapelvet figyelmen kívül hagyva, a nem pénzbeli vagyoni hozzájárulások értékét a bevételek között teljes körűen nem mutatta ki. A párt 2013-ban és 2014-ben nem a gazdasági esemény tényleges tartalmának megfelelően számolta el a kiadásait, mert a nemzetközi szervezet részére fizetett tagdíjat a főkönyvi nyilvántartásban téves számlakijelölés következtében politikai tevékenység kiadása helyett, egyéb szervezetnek nyújtott támogatásként számolta el - írta tájékoztatójában az ÁSZ.
A számvevőszék szerint a Jobbik 2013-as és 2014-es könyvvezetése és gazdálkodása nem felelt meg a jogszabályok előírásainak az analitikus nyilvántartások hiánya, a mérlegtételek alátámasztására szolgáló leltár-összeállítás elmaradása és az ellenőrzési rendszer nem megfelelő működése miatt. A gazdálkodással összefüggő egyéb jogszabályi előírásokat a Jobbik betartotta, ugyanakkor felügyelőbizottságot nem hozott létre, az ellenőrzési rendszerét pedig nem működtette megfelelően, emellett az alapszabályban nevesített pénzügyi ellenőrző testület az előírt feladatait nem látta el, a belső szabályozásban előírt belső ellenőrzést nem alakították ki és nem működtették - állapította meg az ÁSZ. A tájékoztatás szerint a Jobbik a működéséhez szabályszerűen igénybe vehető forrásokat használt fel, a vagyon használata szabályszerű volt. Az ÁSZ a Jobbik elnöke részére fogalmazott meg javaslatokat, amelyekre 30 napon belül intézkedési tervet kell készítenie.
A számvevőszék vizsgálta a Jobbik pártalapítványának gazdálkodását is. Eszerint a Gyarapodó Magyarországért Alapítvány 2013-ban 211 millió 300 ezer forint, 2014-ben 238 millió 747 ezer forint költségvetési támogatásban részesült, adományokat nem gyűjtött. A költségvetési támogatás felhasználása szabályszerű volt, egy 5 millió forintos támogatás kivételével, amelynek cél szerinti felhasználását dokumentumokkal nem támasztották alá. A kuratórium a nyújtott támogatásokról és a támogatottak elszámolásainak elfogadásáról határozatokkal döntött, egyes esetekben azonban a támogatási szerződés megkötése az alapító okirat előírása ellenére kuratóriumi döntés nélkül történt, azt a Kuratórium a döntésével utólag nyugtázta.
A számvevőszék az LMP esetében azt állapította meg, hogy a pártnak 2013-ban 270,8 millió forint 2014-ben 992,5 millió forint bevétele volt, kiadása 2013-ban 249 millió forint, 2014-ben pedig 1 milliárd 3,6 millió forint volt. A forráshiány finanszírozása érdekében a párt 2014-ben 80 millió forintos rövid lejáratú hitelt vett igénybe.
Az ÁSZ szerint az LMP a 2014-es pénzügyi kimutatást határidőn túl tette közzé a honlapján, emellett a beszámoló, illetve a pénzügyi kimutatás összeállítása során sérült a számviteli törvényben előírt valódiság, valamint a tartalom elsődlegességéről szóló számviteli alapelv. A 2014-es pénzügyi kimutatásban egy jogszabály alapján nevesítésre kötelezett összegű adományt és az adományozót nem a valóságnak megfelelően tüntetettek fel.
A számvevőszéki vizsgálat megállapította, hogy az LMP számviteli rendszerének szabályozása a számviteli politika, a számlarend, a leltározási szabályzat, a pénzkezelés szabályozásának hiányosságai miatt nem felelt meg a jogszabályi előírásoknak, valamint a könyvvezetés sem volt szabályszerű. Az LMP a mérleg alátámasztását szolgáló, teljes körű, szabályos leltárt nem állított össze, a gazdálkodással összefüggő egyéb jogszabályi előírásokat nem tartotta be, az adó, valamint járulék-bevallási és fizetési kötelezettségének pedig határidőn túl tett eleget - írta az ÁSZ.
Közölték azt is: az LMP ellenőrzési rendszerének kialakítása és működtetése nem felelt meg az előírásoknak, emellett az LMP-nél 2014-ben nem hoztak létre felügyelőbizottságot, és az alapszabályban a költségvetés végrehajtásáról szóló beszámoló elfogadását nem a kongresszus hatáskörébe utalták. Ugyanakkor az ÁSZ vizsgálata szerint az LMP működéséhez szükséges források igénybevétele, valamint a vagyon használata szabályszerű volt, annak ellenére, hogy az alapszabály az elfogadható adományok körére vonatkozóan jogszabállyal ellentétes szabályozást tartalmazott.
Az ÁSZ az LMP társelnöke részére fogalmazott meg javaslatokat, amelyekre 30 napon belül intézkedési tervet kell készítenie.
A számvevőszék az LMP pártalapítványának gazdálkodását is megvizsgálta. Eszerint az Ökopolisz Alapítvány 2013-ban 80 millió 400 ezer forint, 2014-ben 74 millió 23 ezer forint költségvetési támogatásban részesült, cél szerinti tevékenységre 2013-ban 67 millió 457 ezer forintot 2014-ben 56 millió 449 ezer forintot használt fel. Az ÁSZ az Ökopolisz Alapítvány gazdálkodásának törvényességét az ellenőrzött időszakban biztosítottnak találta.