A stratégiai márkakommunikáció megjelenése, az értékesítés-ösztönzési tevékenység fokozása a szakma bevonásával, valamint a küldőpiacok új felosztása és új piacok elérése a célja a Magyar Turizmus Zrt. most elkészült, "Új vizeken" címet viselő jövő évi marketingtervének. Horváth Gergely vezérigazgató az InfoRádiónak azt mondta: 2011-ben a külföldi vendégéjszakák számának 3,4 százalékos, a belföldi vendégéjszakák számának 2,7 százalékos emelkedését várja.
A társaság az egyes célországokat két kategóriába sorolta üzleti potenciál, trendek és utazási szokások szerint. Az egyik csoportba tartoznak azok az országok - például Ausztria, Franciaország, Németország, Románia, Egyesült Királyság, Olaszország -, ahonnan a turisták jellemzően egyénileg, vagy nagy számban érkeznek. Ezekben az országokban a lakossági kommunikáció kerül majd előtérbe. Ezzel szemben azokban az országokban - például az egyesült Államokban, Japánban, Kínában vagy Oroszországban -, ahonnan a turisták kevesebben, és jellemzően szervezetten, azaz utazási irodákon keresztül érkeznek, célravezetőbb az utazásszervezők megnyerésére helyezni a hangsúlyt.
Magyarország egyedülálló geológiai adottságaira, a felszín alatti vízkincsre és az ehhez hitelesen kapcsolódó rekreációs turizmusra építve a globális keresleti trendeknek megfelelő, egy nemtől, kortól, nemzetiségtől független turisztikai márkapozíciót foglalhat el. Ez a pozíció a potenciális turisták mellett a konferenciaturizmus szakmai célközönsége számára is további vonzó döntési szempont - emelte ki a vezérigazgató.
Horváth Gergely arra számít, hogy a cég a korábbinál magasabb büdzsével gazdálkodhat, mivel a kormány szerint is jó befektetés a turizmus. Emellett megnézték, hogyan lehet egyes működési költségekből lefaragni és miként lehet forrásokat átcsoportosítani - tette hozzá.
A vezérigazgató 40 ezer vendégéjszakával számol az uniós elnökség idejére. Meg kell tenni mindent, hogy az országba látogatók a turisztikai információkat megismerhessék, emellett arra is törekedni kell, hogy a külföldi média megjelenésekbe becsempésszék az országot, mint turisztikai lehetőséget - fejtette ki.
A társaság belföldi lakossági kommunikációja három területre koncentrál: központi stratégiai kampányokra, valamint központi és regionális programajánló kampányokra. A belföldi stratégiai kommunikáció azokat veszi célba, akiknek van utazásra fordítható megtakarításuk, de azt jellemzően külföldi utazásra vagy egyéb fogyasztási cikkekre költik. A belföldi útra forgalomélénkítő akciós ajánlatokkal, de hosszú távon az üdülési csekk vagy rekreációs kártya mellett stratégiai kampányokkal is "el lehet csábítani" ezeket az embereket. A társaság az utazók általános és részletes tájékoztatásában egyaránt az internetre helyezi a hangsúlyt a turistának szóló hungary.com, illetve itthon.hu oldalakkal.
A magyarországi konferenciaturizmus forgalmának növelése is fontos célja 2011-ben az cégnek, ennek forgalmát 5 százalékkal szeretnék növelni.
Az interjú hosszabb változatát meghallgathatják szombat délelőtt 9 órától az InfoRádió Barangoló című műsorában.
Hanganyag: Gál Ildikó