eur:
386.98
usd:
356.05
bux:
68088.24
2024. május 19. vasárnap Ivó, Milán

Így csábítana több vendéget az országba a Magyar Turizmus Zrt.

Új vizeken címmel hirdette meg jövő évi marketingtervét a Magyar Turizmus Zrt. A cég vezérigazgatója az InfoRádiónak elmondta: akkor lenne elégedett, ha az új stratégiával a külföldi vendégéjszakák számát 3,4 százalékkal, a belföldiekét 2,7 százalékkal növelhetnék.

A stratégiai márkakommunikáció megjelenése, az értékesítés-ösztönzési tevékenység fokozása a szakma bevonásával, valamint a küldőpiacok új felosztása és új piacok elérése a célja a Magyar Turizmus Zrt. most elkészült, "Új vizeken" címet viselő jövő évi marketingtervének. Horváth Gergely vezérigazgató az InfoRádiónak azt mondta: 2011-ben a külföldi vendégéjszakák számának 3,4 százalékos, a belföldi vendégéjszakák számának 2,7 százalékos emelkedését várja.

A társaság az egyes célországokat két kategóriába sorolta üzleti potenciál, trendek és utazási szokások szerint. Az egyik csoportba tartoznak azok az országok - például Ausztria, Franciaország, Németország, Románia, Egyesült Királyság, Olaszország -, ahonnan a turisták jellemzően egyénileg, vagy nagy számban érkeznek. Ezekben az országokban a lakossági kommunikáció kerül majd előtérbe. Ezzel szemben azokban az országokban - például az egyesült Államokban, Japánban, Kínában vagy Oroszországban -, ahonnan a turisták kevesebben, és jellemzően szervezetten, azaz utazási irodákon keresztül érkeznek, célravezetőbb az utazásszervezők megnyerésére helyezni a hangsúlyt.

Magyarország egyedülálló geológiai adottságaira, a felszín alatti vízkincsre és az ehhez hitelesen kapcsolódó rekreációs turizmusra építve a globális keresleti trendeknek megfelelő, egy nemtől, kortól, nemzetiségtől független turisztikai márkapozíciót foglalhat el. Ez a pozíció a potenciális turisták mellett a konferenciaturizmus szakmai célközönsége számára is további vonzó döntési szempont - emelte ki a vezérigazgató.

Horváth Gergely arra számít, hogy a cég a korábbinál magasabb büdzsével gazdálkodhat, mivel a kormány szerint is jó befektetés a turizmus. Emellett megnézték, hogyan lehet egyes működési költségekből lefaragni és miként lehet forrásokat átcsoportosítani - tette hozzá.

A vezérigazgató 40 ezer vendégéjszakával számol az uniós elnökség idejére. Meg kell tenni mindent, hogy az országba látogatók a turisztikai információkat megismerhessék, emellett arra is törekedni kell, hogy a külföldi média megjelenésekbe becsempésszék az országot, mint turisztikai lehetőséget - fejtette ki.

A társaság belföldi lakossági kommunikációja három területre koncentrál: központi stratégiai kampányokra, valamint központi és regionális programajánló kampányokra. A belföldi stratégiai kommunikáció azokat veszi célba, akiknek van utazásra fordítható megtakarításuk, de azt jellemzően külföldi utazásra vagy egyéb fogyasztási cikkekre költik. A belföldi útra forgalomélénkítő akciós ajánlatokkal, de hosszú távon az üdülési csekk vagy rekreációs kártya mellett stratégiai kampányokkal is "el lehet csábítani" ezeket az embereket. A társaság az utazók általános és részletes tájékoztatásában egyaránt az internetre helyezi a hangsúlyt a turistának szóló hungary.com, illetve itthon.hu oldalakkal.

A magyarországi konferenciaturizmus forgalmának növelése is fontos célja 2011-ben az cégnek, ennek forgalmát 5 százalékkal szeretnék növelni.

Az interjú hosszabb változatát meghallgathatják szombat délelőtt 9 órától az InfoRádió Barangoló című műsorában.

Hanganyag: Gál Ildikó

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Borzasztó szerencséje volt  - beszélt a túlélőről a verőcei polgármester a hajótragédia után

"Borzasztó szerencséje volt" - beszélt a túlélőről a verőcei polgármester a hajótragédia után

Fejsérülést, kulcscsontsérülést, sebeket, zúzódásokat szenvedett az a férfi, akinek sikerült kiúsznia a szombat éjjeli verőcei hajókatasztrófa után. A polgármester szerint hatalmas szerencséje is volt.

A német gazdaság vagy a válogatott pörög majd jobban az Eb-n?

A 2006-os labdarúgó-világbajnokságra tündérmeseként emlékeznek vissza Németországban, a válogatott bronzérme mellett a gazdasági hatások miatt is. Sokan hasonlóban reménykednek idén nyáron is, ám sok mindentől függ, hogy a tündérmese megismétlődik-e.

Marilyn Monroe-tól Billie Eilishig – Dívák és Ikonok a Magyar Zene Házában

Magyarország nemzetközi kulturális pozícióját mutatja, hogy a londoni Viktória és Albert Múzeum először Budapestre utaztatja nagy sikerű Dívák és Ikonok című kiállítását, amelyet a Magyar Zene Háza magyar művészek történeteivel, tárgyaival egészített ki – mondta Závogyán Magdolna kultúráért felelős államtitkár a tárlatot megnyitó beszédében.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.21. kedd, 18:00
Rigó Csaba Balázs
a Gazdasági Versenyhivatal elnöke
Kína megfenyegette a nyugati országokat: jön a megtorlás

Kína megfenyegette a nyugati országokat: jön a megtorlás

Kína jelezte, hogy az USA és az EU által bevezetett kereskedelmi korlátozások megtorlásaként dömpingellenes vizsgálatot indít az európai és amerikai vegyianyag-behozat területén. A kereskedelmi minisztérium vasárnap bejelentette, hogy vizsgálja a fogyasztói elektronikai és autóiparban széles körben használt hőre lágyuló polioximetilén-kopolimer behozatalát az EU-ból, az Egyesült Államokból, Japánból és Tajvanról.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×