A Magyar Nemzet arról ír, hogy a Gyurcsány-kabinet a Magyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési Zrt.-vel is összerúgta a port Sukoró-ügyben. A vita azon robbant ki, hogy az állami cég vezetője nem tartotta kívánatosnak a kaszinókomplexum felépítésének közpénzből történő támogatását.
A Népszabadság arról ír, hogy idén a tavalyi, átlagosan 360 pontnál magasabbak lesznek a ponthatárok: az alsó küszöb legalábbis mindenképpen emelkedik. Jogszabály szerint ugyanis idén már 200 pont alatt senkit nem lehet fölvenni sem költségtérítéses, sem államilag támogatott alap-, illetve osztatlan képzésre. Ez azt jelenti, hogy kettes érettségi osztályzattal már nem lehet labdába rúgni. A Népszabadság úgy tudja: lesz olyan hely, ahol a maximális 480 pontból 460 pontra lesz szükségük a jelentkezőknek. Ezzel együtt a lap szerint a tavalyinál valamivel több, nagyjából 96 ezer új hallgató kerülhet a felsőoktatási intézményekbe.
Az Index.hu-n arról olvashatnak, hogy kezd felpörögni az ekönyvolvasók piaca és nem csak külföldön, hanem itthon is. Külföldön árháború kezdődött a legnagyobb gyártók között, de hamarosan elárasztják a piacot a nagy számítógépgyártók is olvasóikkal. Az ár már bekúszott a 200 dolláros határ alá. Itthon még nagyon drágák az olvasók, és kevés a legálisan megvásárolható tartalom is.
A Világgazdaság arról ír, hogy a múlt szeptember óta hatályos szabályozás alapján sokkal többen élnek a csődvédelem lehetőségével, mint korábban. Ám ez a szám elenyészően kevés a felszámolásokhoz képest. A cégek nem használják ki az azonnali fizetési moratórium, az egyezségkötés lehetőségeit.
Szakértők szerint nem véletlenül: a jogszabály itt-ott hiányos, ellentmondásos, sok pontatlanság nehezíti az adós és a hitelezők dolgát. Ezért szükségesnek tartanák a jogszabály-módosítást.
A pénzcentrum.hu összeállításából kiderül: Nyugat-Európához vagy a skandináv országokhoz képest még gyerekcipőben jár az e-számlázás hazánkban. Az elmúlt hat évben nem sikerült áttörést elérni a területen, pedig a vállalkozások összességében évente milliárdokat spórolhatnának az átállással, és az adminisztráció során felhasznált papír mennyisége is jelentősen csökkenthető lenne.
A hajózási szakértő elmondta, miért nem érzékelhette a becsapódást a szállodahajó legénysége