A tavalyi év első negyedévéhez képest csökkent a külföldön eladott magyar borok mennyisége - mondta a Magyar Bormarketing Kht. ügyvezetője az InfoRádiónak. Nemes Richárd szerint vannak még tartalékok az exportban, ezért a középtávú borstratégia egyik alappillére a magyar borok külföldi eladásának ösztönzése, növelése.
A bormarketing finanszírozására összesen mintegy 700-750 millió forint áll a közhasznú társaság rendelkezésére évente, ebből az összegből mintegy 30 százalékos arányban lehet a magyar borok külföldi eladását marketing eszközökkel támogatni.
Nemes Richárd közölte: a magyar borból mintegy 700 ezer hektoliter körüli mennyiséget visznek ki az országból. Jelentős eredménynek mondta, hogy az utóbbi évek eladásösztönző akciói következtében a magyar bor literjéért most már a külföldi vevők egy euró körüli árat fizetnek, noha korábban ez az összeg csak 0,7 eurót tett ki.
Az ügyvezető kiemelte: a belföldi értékesítésben átstrukturálódás volt megfigyelhető, az emberek egyre inkább az olcsóbb kategóriájú borokat keresik. Ebben a kategóriában az import ugrásszerűen nőtt, főleg olasz borok árasztották el a boltokat.
Egy tavalyi piackutatás ugyanakkor bizakodásra ad okot, ugyanis e szerint a magyar fogyasztó ragaszkodik a magyar termékhez - tette hozzá Nemes Richárd.
A témával részletesen foglalkozik az InfoRádió Barangoló című turisztikai műsora szombaton reggel 9 órától.
Hanganyag: Gál Ildikó