A jelenlegi Bajnai-, és az ezt megelőző Gyurcsány-kormány már vagy hét lépésben kedvezett az amerikai-izraeli beruházónak, a Gyurcsány-kabinet egyik utolsó intézkedésével például kiemelt nemzetgazdasági üggyé nyilvánította a fejlesztést. A Fejér Megyei Főügyészség pedig, miután alaposan körbejárta az állami tulajdonú, 70 hektáros terület földcseréléssel történő kijátszásának lépéseit, április elején hűtlen kezelést gyanítva büntetőeljárást kezdeményezett Központi Nyomozó Főügyészségnél.
A HVG e heti számában exkluzív interjút közöl Gábor Eszter művészettörténésszel, aki szerint a nemzedékek egymást követve, szorgos munkával érték el azt, hogy Budapest élhetetlen legyen. A művészettörténész szerint Magyarország fővárosát a fekvése, illetve épített öröksége teszi vonzóvá, viszont ez utóbbit ingatlanfejlesztés címén herdálják el. Gábor Eszter szerint a legalapvetőbb probléma az, hogy a főváros rehabilitációja nem a karbantartást, hanem az épületek lebontását jelenti. A művészettörténész határozottan elutasítja, hogy a lerombolt épületek helyére felhőkarcolókat építsenek, hiszen a turisták sem azért érkeznek a magyar fővárosba, hogy jól megkonstruált beton vagy üvegházakat csodáljanak. A művészettörténész a Közraktárakhoz tervezett, úgynevezett CET-tel kapcsolatban is szkeptikus, hiszen a 25 méter magas üvegbálnára csupán a város szennye rakódik majd, amelyet senki nem fog letisztítani.
A Figyelő a júliusi gázpiaci nyitás körüli aggodalmakról ír. A hetilap szerint ismét számlázási gondok lehetnek, mivel az állam késésben van a szükséges rendeletek megalkotásával. A lap felkereste az E.On Hungária Zrt. Igazgatósági tagját. Bakács István szerint igaz, hogy a gáztörvényt tavaly nyár elején elfogadta a parlament, a végrehajtási rendelet pedig idén februárban jelent meg, de még sok részlet hiányzik. Például nem rögzítették, hogy milyen szabályok szerint alakulnak majd a tarifák. Az energiaügyi tárca illetékese a lap felvetéseire azt válaszolta: minden, új rendszerre való átállás problémákat hoz magával, hiszen mindenhol emberek dolgoznak. A Figyelő szerint éppen ezért kellett volna időben elkészíteni a szükséges rendeleteket.
A hajózási szakértő elmondta, miért nem érzékelhette a becsapódást a szállodahajó legénysége