Szombattól a 19-es, 41-es és 41A villamosok közel egy éven át nem érik el a Batthyány téri végállomásukat, a metrót, a HÉV-et és számos buszvonalat - emelte ki Vitézy Dávid. A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szóvivője kifejtette: a belváros villamoshálózata így szinte teljesen használhatatlanná válik, ugyanis a mostani lezárás mellett több mint egy éve nem közlekedik végig a pesti rakparton a 2-es villamos, és nem közlekednek a kiskörúti 47-es és 49-es járatok sem.
Vitéz Dávid szerint a munkák összehangolatlansága tovább súlyosbítja a lezárás hatását, hiszen Dél-Budáról ezentúl nem csak a Szabadság hídon át Pestre, hanem a Duna mentén Észak-Budára sem közlekedik majd a villamos. Ugyanilyen problémát okoz a belváros észak-déli átjárhatóságában a lezárás: egyidejűleg a budai és a pesti rakpart mentén sem jár a villamos - hangsúlyozta Vitézy Dávid. Hozzátette: a budapesti villamoshálózat szét lett szabdalva és használhatatlanná lett téve.
A VEKE szóvivője kiemelte: átgondolatlannak és károsnak tartják a belváros három ilyen forgalmas villamostengelyének lezárását, ugyanis az útlezárások mellett így a tömegközlekedést is ellehetetlenítik az építkezések.
A budai főgyűjtőcsatornát nem lett volna szabad úgy megtervezni, hogy építése során ne csak a fő észak-déli utakat, hanem a budai rakparti villamost is közel egy évre le kelljen zárni - vélekedett Vitézy Dávid.
Semmilyen közlekedéspolitika nincs a városban, hiszen az ésszerű közlekedésszervezés helyett átgondolatlan, a várost bénító, a tömegközlekedést ellehetetlenítő és utasriasztó lezárásokkal lehet találkozni - mondta a VEKE szóvivője, aki szerint a lezárásokkal kapcsolatos tájékoztatás sem történt meg.
Hanganyag: Szabó Gergõ