Január óta nem sikerült megfelelő módon összekötni a patikák és az Országos Egészségbiztosítási Pénztár informatikai rendszerét: a folyamatos online kapcsolatot biztosító mobil hálózatban sok a hiba - mondta az InfoRádiónak a Magyar Gyógyszerészi Kamara elnöke.
Horváth Tamás közölte: a patikusok felelőssége, hogy a vásárlók biztosítotti jogviszonyának ellenőrzését kezdeményezzék, ám akkor is őket büntetik, ha a rendszer más részén keletkezik hiba. Számos esetben előfordul, hogy a jogviszony-ellenőrzésre válasz érkezik az OEP-től, mégis a patikáktól vonnak le pénzt - magyarázta a kamarai elnök.
Ha nem érkezik válasz, és a patikusok nem tudják az okot, írásban - faxon vagy elektronikus levélben - jelezniük kell az OEP-nek a problémát - tette hozzá Horváth Tamás, aki szerint nem életszerű, hogy, miközben a kassza előtt nő a sor, a gyógyszertári dolgozóknak levelezniük kell az egészségbiztosítóval.
A Magyar Gyógyszerészi Kamara elnöke elmondta: az OEP 12 ezer hibát állapított meg, ezek közül azonban csak körülbelül száz volt olyan, amikor a patikus nem kezdeményezte a biztosítotti jogviszony ellenőrzését.
Az Országos Egészségbiztosítási Pénztár szóvivője azonban azt mondta: a patikák csak akkor kaptak büntetést, ha mulasztottak, vagy nem jelezték, hogy hibát észleltek a jogosultság ellenőrzésére szolgáló rendszerben.
Molnár Barbara hozzátette: előfordulhat, hogy áramszünet, vagy egyéb ok miatt nem működik az OEP szervere, ezt azonban mindig közzéteszik honlapjukon, és az adott időszakban nem büntetik a patikákat.
Hanganyag: Gál Ildikó