Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.41
bux:
0
2025. december 26. péntek István

Újabb budapesti közterületeken kell fizetni a parkolásért

Egy új, egész Budapestre kiterjedő fizetős parkolási rendszer kidolgozását kezdte meg a fővárosi önkormányzat fejlesztő cége. Egyre több külső kerület jelzi ugyanis, hogy főbb területeiken szeretne fizetős zónát kialakítani, mert már nem férnek el az ingázók autóitól.

Egyre több külső kerület szeretné bevezetni a fizetős közterületi parkolást, mert az ingázók P+R parkolónak használják a köztereiket.

Az InfoRádiónak nyilatkozva az újpesti és az óbudai polgármester is kijelentette, hogy "védekezniük kell" az agglomerációból érkezők autóival szemben.

Bús Balázs III. kerületi polgármester szerint az ingázók P+R parkolónak tekintik a városrészt, Derce Tamás újpesti vezető pedig azt szeretné, ha a főbb területeken csak az újpestiek parkolhatnának ingyen.

Szirmay Tamás, a fővárosi önkormányzat parkolásfejlesztéssel foglalkozó cégének vezetője elmondta, hogy erre reagálva megkezdték egy új, egész Budapestet magában foglaló parkolási rendszer kidolgozását.

Hozzátette, hogy nemcsak a két említett kerület, hanem Kispest, Zugló és Budafok vezetése is szeretne hasonló lépéseket tenni, sőt Budapest minden kerületét érinti a probléma.

Az összes kerületben van ugyanis olyan csomópont, ahol már nem lehet parkolóhelyet találni: a helyi lakosok nem tudnak beállni a parkolóhelyekre, mert azt mások már elfoglalták előlük.

Az új koncepciónak foglalkoznia kell azzal is, hogy ha a kerületek centrumában fizetős zónákat alakítanak ki, akkor azok az eddigi tapasztalatok szerint burjánzani, terjeszkedni kezdenek.

Szirmay Tamás arra a kérdésre, elképzelhetőnek tartja, hogy egyszer "összenőnek" Budapesten a fizetős területek, azt válaszolta: adott a felelet, meg kell nézni Bécs térképét.

Ott - mint Európa más nagyvárosaiban - a belvárosból kitiltották az autókat. Ezt a zónát körülveszi egy mélygarázsokból, parkolóházakból álló gyűrű, amelyet a város szélén egy P+R parkolókból álló hálózat ölel körbe.

A mélygarázsok és a P+R parkolók közötti részeket pedig többé-kevésbé kitöltik a közterületi fizetős parkolási zónák. A szakértő szerint Budapestnek is hasonló rendszert kell kialakítania.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

46 százalékkal nőtt a közvetlentőke-befektetések állománya 2023-ról 2024-re Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében – erről beszélt Szigethy-Ambrus Nikoletta, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője az InfoRádióban.
VIDEÓ
Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Néhány esztendeje egy vezető hazai politikus jelentette ki, hogy a vétójog az utolsó védőbástyája az európai sokszínűségnek és szuverenitásnak. Nos, a kormány tagjai – mint a dicső végvári vitézek büszke utódai – az elmúlt időben igencsak sűrűn gyakorolhatták a nemzeti szuverenitás védelmét, mivel jószerint csak azokat az EU-s kezdeményezéseket és indítványokat nem vétóztak meg, amelyek egy csepp áldozatot sem kívántak meg hazánktól. A megvétózott kezdeményezések sorába tartozott az Európai Tanács decemberi ülésének napirendjére tűzött, a Mercosur-országokkal (tagjai Argentína, Brazília, Paraguay és Uruguay, társult tagjai pedig Chile, Kolumbia, Ecuador, Guyana, Peru, Suriname és Bolívia) kötött új védintézkedésekről szóló megállapodás megerősítéséről szóló határozat is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×