eur:
394.06
usd:
355.48
bux:
72297.19
2024. szeptember 8. vasárnap Adrienn, Mária

Újabb budapesti közterületeken kell fizetni a parkolásért

Egy új, egész Budapestre kiterjedő fizetős parkolási rendszer kidolgozását kezdte meg a fővárosi önkormányzat fejlesztő cége. Egyre több külső kerület jelzi ugyanis, hogy főbb területeiken szeretne fizetős zónát kialakítani, mert már nem férnek el az ingázók autóitól.

Egyre több külső kerület szeretné bevezetni a fizetős közterületi parkolást, mert az ingázók P+R parkolónak használják a köztereiket.

Az InfoRádiónak nyilatkozva az újpesti és az óbudai polgármester is kijelentette, hogy "védekezniük kell" az agglomerációból érkezők autóival szemben.

Bús Balázs III. kerületi polgármester szerint az ingázók P+R parkolónak tekintik a városrészt, Derce Tamás újpesti vezető pedig azt szeretné, ha a főbb területeken csak az újpestiek parkolhatnának ingyen.

Szirmay Tamás, a fővárosi önkormányzat parkolásfejlesztéssel foglalkozó cégének vezetője elmondta, hogy erre reagálva megkezdték egy új, egész Budapestet magában foglaló parkolási rendszer kidolgozását.

Hozzátette, hogy nemcsak a két említett kerület, hanem Kispest, Zugló és Budafok vezetése is szeretne hasonló lépéseket tenni, sőt Budapest minden kerületét érinti a probléma.

Az összes kerületben van ugyanis olyan csomópont, ahol már nem lehet parkolóhelyet találni: a helyi lakosok nem tudnak beállni a parkolóhelyekre, mert azt mások már elfoglalták előlük.

Az új koncepciónak foglalkoznia kell azzal is, hogy ha a kerületek centrumában fizetős zónákat alakítanak ki, akkor azok az eddigi tapasztalatok szerint burjánzani, terjeszkedni kezdenek.

Szirmay Tamás arra a kérdésre, elképzelhetőnek tartja, hogy egyszer "összenőnek" Budapesten a fizetős területek, azt válaszolta: adott a felelet, meg kell nézni Bécs térképét.

Ott - mint Európa más nagyvárosaiban - a belvárosból kitiltották az autókat. Ezt a zónát körülveszi egy mélygarázsokból, parkolóházakból álló gyűrű, amelyet a város szélén egy P+R parkolókból álló hálózat ölel körbe.

A mélygarázsok és a P+R parkolók közötti részeket pedig többé-kevésbé kitöltik a közterületi fizetős parkolási zónák. A szakértő szerint Budapestnek is hasonló rendszert kell kialakítania.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Kínosan nagy zakót kapott a magyar válogatott Németországban
5-0

Kínosan nagy zakót kapott a magyar válogatott Németországban

A magyar válogatott az első félidő után még „csak” egygólos hátrányban volt Düsseldorfban a németek ellen, ám a második játékrészben súlyos vereségbe szaladt bele. A Nemzetek Ligája 2024–2025-ös kiírásának első fordulójában: Németország–Magyarország 5-0.

Támadás az elektromos autók ellen: minden autós fizessen

A megtett kilométerek után fizessenek az autósok – ezt akarja a brit kormánytól egy közlekedési témákra szakosodott civilszervezet, az úgynevezett „nettó zéró” klímacéllal összefüggésben. A Campaign for Better Transport (Kampány a jobb közlekedésért) nevű, 50 éve működő lobbicsoport először csak az elektromos kocsikat említette, de gyorsan módosította ajánlását.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.09. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×