eur:
392.93
usd:
366.33
bux:
0
2024. április 26. péntek Ervin
Kárpátaljai autótulajdonosok útlezárással demonstrálnak a Csap-Záhony közúti határátkelőhely Ukrán oldalán 2018. november 26-án. Ukrajnában november 25-től nehezen értelmezhető, szigorú törvényekkel - magas behozatali vám vagy kaució kiszabásával - nehezítették meg az ukrán állampolgároknak, hogy külföldön regisztrált autóikkal lépjenek be az országba és azokat Ukrajnában használják.
Nyitókép: MTI/Nemes János

Új határátkelő megnyitását tervezik Kárpátalján Magyarország felé

Évek óta nagy gondot okoz a kárpátaljai határátkelők túlterheltsége. Ahol kamionforgalom is van, azért sokszorozódik meg a várakozási idő, ahol viszont nincs, az oda „menekülő” autós és gyalogos forgalom miatt torlódik a sor. Nemrég a kárpátaljai ellenőrzőpontok rekonstrukciójáról, illetve új átkelők beüzemeléséről tárgyaltak.

A következő hónapokban új határátkelő nyílhat Ukrajna és Magyarország között – erről Viktor Mikita, Kárpátalja megyevezetője beszélt. A politikus az ukrán infrastrukturális miniszterhelyettessel és a magyar regionális és határ menti gazdaságfejlesztésért felelős helyettes államtitkárral egyeztetett erről.

A Nagypalád és Nagyhódos közötti ukrán–magyar határátkelőhely átadása már évek óta húzódik. Legutóbb 2021-ben volt napirenden a téma, azóta nem történt előrehaladás. A háború átírta a forgatókönyvet, sokáig nem foglalkoztak a kérdéssel, a probléma viszont nem oldódott meg. Az elmúlt időszakban azonban újra prioritást élvez az ügy.

Több kárpátaljai, magyarlakta településen is áldatlan közlekedési állapotok uralkodnak.

Az út szélén több kilométer hosszú sorban várakozó kamionok megnehezítik a forgalmat, arról nem is beszélve, mennyi szemetet és fekáliát hagynak maguk után. A Nevetlenfalu–Halmi, ukrán–román határ előtt rostokoló kamionsor vége olykor a 10 kilométerrel odébb lévő Tiszaújlak–Tiszabecs, ukrán–magyar határátkelőig ér, ahol általában szintén hosszú várakozási időre lehet számítani.

Miroszlav Bileckij megyevezető-helyettes korábban pedig arról számolt be, az ungvári szlovák–ukrán ellenőrzőpontnál mintegy 500, a csapi magyar–ukrán átkelő területén 300, az út mentén pedig több mint 600 jármű vesztegelt.

A Csap-Záhony közötti Tisza határátkelőn a kamionsofőrök olykor 10-12 órát vagy akár egy napot is kénytelenek sorban állni.

Előfordult már, hogy 70-150 kamion is vesztegelt a hidegben, 8-10 kilométeres sorokat idézve elő. Ez zavarja a helyieket, hiszen néhány nyergesvontató vezetője egész éjszaka járatja a motort, hangoskodnak, vagy beállnak a házak kapui elé, így a tulajdonos reggel a saját kocsijával nem tud kihajtani.

Az illetékesek a megoldást abban látják, ha új ellenőrzőpontokat nyitnak, a meglévők kapacitását pedig növelik.

Ukrajnából öt ponton lehet kilépni Magyarország felé. Ha megnyílna a hatodik, nagypaládi állomás is, esetleg hozzálátnának a Beregdéda–Beregdaróc ellenőrzőpont kiépítéséhez, lényegesen tehermentesítenék a már meglévő határátkelőket. Arról is szó esett, hogy módosítsák egyes ellenőrzőpontok munkarendjét, azaz a 12 órás nyitva tartás helyett éjjel-nappal működjön a határátkelő.

Címlapról ajánljuk

Bóka János az Arénában: igazodás vagy újraegyesítés, ez az unió nagy kérdése

Mi az Európai Uniót egy szerződéses alapokon nyugvó szabályrendszerre épülő együttműködésnek tekintjük, ebbe az állandó közös hitelfelvétel, a közös eladósodás, a fiskális föderalizmus nem fér bele – mondta Bóka János az InfoRádió Aréna című műsorában. Az európai uniós ügyekért felelős miniszter beszélt az EP-választás tétéjéről, az unió jövőjéről és az EU-tagság húszéves mérlegéről is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.26. péntek, 18:00
Balczó Barnabás
a Magyar Posta vezérigazgatója
A magyar államadósság fontos része, mégis alig tudunk róla valamit: mire jó a Diszkont Kincstárjegy?

A magyar államadósság fontos része, mégis alig tudunk róla valamit: mire jó a Diszkont Kincstárjegy?

Az elmúlt években újra emelkedett a Diszkont Kincstárjegyek (DKJ) aránya a magyar adósságfinanszírozáson belül, azt követően, hogy 2015-2021 között jelentősen visszaesett az állományuk. A Diszkont Kincstárjegy fontos likviditáskezelési eszköz, ezzel tudja ugyanis a finanszírozási igény rövidtávú ingadozását simítani az állam. 2024-ben fontos változások tapasztalhatók ezen a piacon, jelentősen csökkenhet a forgalomban lévő sorozatok száma és hamarosan elindulhat a csereaukciós rendszer.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×