INFORÁDIÓ
2022. január 19. szerda
Márió, Sára

skoda

chip

chiphiány

csehország

autó

New Skoda Superb hybrid automobiles sit on a railway vehicle transporter wagon outside the Skoda Auto AS plant, operated by Volkswagen AG, in Kvasiny, Czech Republic, on Tuesday, June 9, 2020.  Across the 12-brand group, Volkswagen plans to invest 33 billion euros ($37.5 billion) by 2024 in a push to become the worlds largest electric-car maker, including 11 billion euros alone for the VW brand. Photographer: Milan Jaros/Bloomberg via Getty Images

Autógyártás - Akár egy éves késést is okozhat a chiphiány

A csehországi autógyárakban is egyre nagyobb gondot okoz a félvezető chipek globális hiánya. A Škoda autógyár egy egész hétre kénytelen leállítani a gyártást mindhárom üzemében. A gyártócsarnokok melletti parkolókba már egyetlen autó sem fér el.

A Mladá Boleslav-i Škoda Auto vezetősége kihasználja, hogy szeptember 28-án, azaz jövő kedden Csehországban államünnep van, és a rövid munkahét folyamán teljes egészében leállítja a gyártást. Ez az egy hét minden bizonnyal nem oldja meg a félvezető chipek hiányát, a cseh autógyár viszont optimista.

„Egy részét azoknak az autóknak, melyeket a vásárlók megrendeltek, késéssel tudjuk leszállítani. A félvezetők gyártása várhatóan a negyedik negyedévben fokozatosan emelkedni fog” – közölte Kamila Biddle, a Škoda Auto szóvivője.

A cseh autógyár már minden szabad parkolóhelyét megtöltötte félkész gépkocsikkal. Raktározási kapacitásuk növelésének érdekében a cég a Hradec Králove-i reptér egyik leszállópályáját bérli a chip nélküli autók számára.

Itt jelenleg körülbelül kétezer gépkocsi parkol.

„Szükség esetén ezt a területet az elkövetkezendő hónapokban is garantáltan a cég rendelkezésére tudjuk bocsátani” – jelentette ki Pavel Rynt, a repülőtér szóvivője.

Nem a Škoda az egyetlen cseh gyár, melyet a chipek hiánya leállásra kényszerít. A múlt héten a kolíni Toyota szüntette be ideiglenesen a gyártást. „A legkritikusabb esetben attól tartunk, hogy a várakozási idő egy autónál akár 10-12 hónap is lehet” – mondta Zdenek Pecl, a Cseh Autóipari Szövetség képviselője.

A legyártott autók száma a nyári hónapokban 40 százalékkal csökkent.

A gyárak valószínűleg egészen az év végéig nem is fogják elérni a teljes termelési kapacitást.

A félvezető chipek globális hiánya azt követően robbant ki, hogy a javuló járványhelyzet miatt a legtöbb ország törölte a korlátozások jelentős részét. Többen attól tartanak, hogy ezen alkatrészek hiánya nagyobb gondot okozhat az ágazatnak, mint maga a világjárvány.

Nyitókép: Milan Jaros/Bloomberg via Getty Images
A címlapról ajánljuk

×

Iratkozzon fel hírlevelünkre

és nem marad le az Infostart legfontosabb híreiről.
FELIRATKOZOM
×
INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

Médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Médiatanács Támogatási Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018