eur:
392.62
usd:
365.96
bux:
66816.39
2024. április 26. péntek Ervin
Head shot close up young shocked woman looking at mobile phone screen, received bank debt notification. Stunned frustrated lady reading sms with unbelievable news on smartphone, making big eyes.
Nyitókép: fizkes/Getty Images

Már a Yettel is adathalászokra figyelmeztet

A védekezésben a legfontosabb a tudatosság, ugyanakkor létezik egy egyszerű technológiai megoldás is, ami növeli az emberek biztonságát – hívja fel a figyelmet a szolgáltató.

A közelmúltban több nagyvállalat is figyelmeztette ügyfeleit, hogy a nevükben megtévesztő e-maileket, SMS-eket küldenek csalók. Ha az ügyfelek jóhiszeműen, vagy figyelmetlenségből rákattintanak az így kapott felhívásra, linkekre, azt könnyen adataik rossz kezekbe kerülése vagy akár pénzük is bánhatja. Az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy a csalók folyamatosan új és egyre kifinomultabb megoldásokat találnak ki, akár rövid időn belül új, hamis weboldalakat hoznak létre és frissítik félrevezető üzeneteiket, így nehéz őket megállítani.

A csaló e-mailek és SMS-ek akkor hatékonyak, ha egy adott cég nevében olyan embereket találnak el, akik valóban az adott cég ügyfelei. A Yettel arra hívja fel a figyelmet, hogy bármilyen hivatalos(nak tűnő) értesítés esetén, ha

  • nem a megszokott elrendezésű a céges e-mail felépítése,
  • helyesírási hibát, nem nyelvhelyes szöveget tartalmaz,
  • alapvetően indokolatlannak érezzük, hogy bárhova bármilyen adatot is meg kellene adnunk,
  • egy gyanúsan kedvező vagy ingyenes ajánlattal keresnek meg, esetleg nagyértékű nyereményt nyertünk – miközben részt sem vettünk nyereményjátékban, illetve
  • a weboldal címe, ahova az e-mail vezet, nem vagy csak összetett szóként tartalmazza az adatközlést kérő cég nevét

– mindig legyenek gyanús jelek!

A csaló e-mailek és SMS-ek felismerésének tudatosítása mellett mára elérhetőek olyan megoldások, amelyek nem hagyják a csalók kezére kerülni akkor sem, ha véletlenül mégis megnyitják az adathalász weboldal linkjét. A Yettel tavaly novemberben indította el NetPajzs szolgáltatását, ami már az internet hálózaton blokkolja a megtévesztő weboldalakat, azaz

a csalásgyanús weboldalakat gyakorlatilag megnyitni sem engedi a rendszer.

Ez a szolgáltatás egyik kiemelkedő funkciójának köszönhető: 3 percenként frissülő adatbázis alapján képes blokkolni az adathalász weboldalakat, így védelmet nyújt azokban az esetekben, ha csalók által létrehozott weboldal linkjére kattintunk, legyen szó e-mailről, SMS-ben vagy csevegőalkalmazásokban érkező linkről, vagy akár egy vonzó ajánlatot kínáló – ám csaló – reklámbanner mögötti hivatkozásról. A Yettel NetPajzs szolgáltatást tavaly novemberben indította a mobiltársaság, és mára több mint 100 000 ügyfele aktiválta a netbiztonsági megoldás védelmét – olvasható a szolgáltató közleményében.

Hozzáteszik: a szolgáltatás a Yettel hálózatán átmenő internetforgalmon képes védelmet biztosítani, így a cég mobil és otthoni internet előfizetői élvezhetik a védelem előnyét, a megrendeléstől számított első ingyenes hónap után havonta egy „kávé áráért”.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.26. péntek, 18:00
Balczó Barnabás
a Magyar Posta vezérigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×