INFORÁDIÓ

csillagászat

üstökös

föld

naprendszer

A comet, an asteroid, a meteorite falls to the ground against a starry sky. Attack of the meteorite. Meteor Rain. Kameta tail. End of the world. Astranomy.

Minden idők legnagyobb üstököse tart a Föld felé

Infostart

A Bernardinelli–Bernstein-üstökös akár 96–160 kilométer széles is lehet.

A Bernardinelli–Bernstein-üstökös 2031-ben érkezhet, de a Földre nem jelent veszélyt a monumentális objektum. A számítások alapján korábban 18 csillagászati egységnél nem került közelebb a Naphoz, 2031-re azonban akár 11 csillagászati egységnyire is megközelítheti. Szabad szemmel ekkor sem lesz látható, ám a csillagászoknak ez a pillanat egyedülálló lehetőséget ad arra, hogy közelebbről is megvizsgálják minden idők legnagyobb üstökösét – írja a hirado.hu.

A különleges objektumot Pedro Bernardinelli és Gary Bernstein, a Pennsylvaniai Egyetem csillagászai fedezték fel hét évvel ezelőtt, a hivatalos tanulmány azonban ez idáig váratott magára. Az üstökös, mely a becslések szerint 96–160 kilométer széles, pályamodellje szerint utoljára körülbelül ötmillió évvel ezelőtt lépett be a Naprendszerbe, az Uránusznál pedig nem jutott közelebb. A Nap hője alig érte, ami hozzájárult a megmaradásához.

A pályamodellje szerint az Oort-felhőt szeli át, megközelítve a Naprendszert.

„Az egyik legjobb dolog ezzel az üstökössel kapcsolatban az, hogy van még egy kis időnk, amíg a legközelebb kerül a Naphoz, ezért évekig tanulmányozhatjuk,

hogyan fényesedik ki, ahogy eléri a Nap melege” – mondta Amy Mainzer, az Arizonai Egyetem csillagásza és üstökösszakértője. Hangsúlyozta, hogy az üstökös régebbi, belső rétegei még érdekesebbek lehetnek, mivel segíthetnek felfedni, hogy pontosan miből állt az a gáz- és porfelhő, amelyből Naprendszerünk született.

Nyitókép: Getty Images

Iratkozzon fel hírlevelünkre

és nem marad le az Infostart legfontosabb híreiről.
FELIRATKOZOM

INFORÁDIÓ

Médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Médiatanács Támogatási Program keretében támogatja.