Infostart.hu
eur:
386.75
usd:
330.22
bux:
109887.63
2025. december 19. péntek Viola

Mentőövet kapott az egyik nagy európai légitársaság

Ezzel elkerülte az államosítást, ellentétben egy vetélytársával.

Péntek délelőtt eldőlt, hogy államosítják az Alitaliát, miután az eddig is csak állami áthidaló hitelekkel életben tartott, csődbiztosok által vezetett cég sorsát megpecsételte a koronavírus-járvány, és másképp nem működhetett volna tovább. Az EU rábólintott az ügyletre.

Szintén aznap este Bruno Le Marie francia gazdasági miniszter bejelentette, hogy az Air France légitársaság 7 milliárd eurós hitelhez jut a francia kormánytól és bankoktól a koronavírus-járvány okozta nehézségeinek leküzdésére. Az államosítása azonban nincs napirenden.

Az Air France számára nyújtott hitelből 4 milliárd euró az állam által 90 százalékban garantált bankkölcsön, 3 milliárd euró pedig közvetlen állami kölcsön. "Meg kell mentenünk a nemzeti vállalatot" - fogalmazott Bruno Le Maire, történelminek minősítve a mentőövet.

A francia légitársaság csaknem összes repülőgépe parkolópályára került, miután a Covid-19 fertőzés miatt Franciaországban szigorú kijárási korlátozások léptek életbe március 17-én. A gazdasági tárca szerint a hitelek elsődleges célja 350 ezer közvetett és közvetlen munkahely megmentése.

"A támogatási mechanizmussal, amely az Európai Bizottság jóváhagyásától függ, az Air France-KLM cégcsoport szavatolni tudja az Air France-nak azokat az eszközöket, amelyekkel teljesíteni tudja kötelezettségvállalásait, folytatva az átalakulást ahhoz, hogy alkalmazkodni tudjon egy olyan ágazatban, amelyet a globális válság teljesen átalakít" - írta a légitársaság közleményében.

Bruno Le Maire elmondta: a támogatás "nem egy kitöltetlen csekk".

"Meghatároztuk a feltételeket az Air France-nak... ugyanis a franciak pénzéről van szó, így az Air France-nak ezentúl rentábilisabbnak kell lennie. Valamint meghatároztuk az ökológiai feltételeket. Az Air France-nak a környezetvédelmet leginkább tiszteletben tartó légitársasággá kell válnia" - mondta a miniszter.

A francia légitársaság jelezte, hogy

a holland állam hasonló módon kívánja támogatni a cégcsoport másik tagját, a KLM légitársaságot.

A Renault-t is megsegítik

A tárcavezető arról is beszámolt, hogy az állam által garantált 5 milliárd eurós bankkölcsönt kaphat a Renault autógyár is, amelynek 15 százalékos részvényese a francia állam.

A Renault esetében mintegy 5 milliárd eurós, az állam által szintén 90 százalékban garantált bankhitelről van szó.

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor brüsszeli sajtótájékoztatója: ez a csúcs egy haditanács volt

Orbán Viktor brüsszeli sajtótájékoztatója: ez a csúcs egy haditanács volt

A péntek hajnalba nyúló csütörtöki brüsszeli EU-csúcsot követően a miniszterelnök némi alvás után állt az újságírók hadának rendelkezésére. Beszámolt róla, az EU-csúcs haditanács volt, a hozzászólások 90 százaléka arról szólt, hogyan győzzük le Oroszországot. Beszélt a belgák harcáról, egy nagy nyugat-európai tévhitről a hétköznapi emberek fejében, és arról, hogy az uniós országok hogyan adnak hitelt Ukrajnának – az európai emberek fizetni fognak, a miniszterelnök szerint ez a téma elemi erővel fog feltörni Nyugat-Európában. A miniszterelnök szerint ugyanazon a rendkívül veszélyes pályán vagyunk, mint annak idején az I. világháború előtt. Szerinte a végóráit éljük az Európai Uniónak, Ukrajna pedig egy stratégiai vereségben van.

Jövőre is a csehek védik a szlovák légteret

Csehország a jövő évben is részt vesz a szlovák légtér védelmében. Erről Jaromír Zůna új cseh védelmi miniszter és szlovák kollégája, Robert Kaliňák csütörtöki telefonos egyeztetésükön állapodott meg.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.19. péntek, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
Mi lesz a kidobott ruhákkal? – Új szabályok és kihívások Európában

Mi lesz a kidobott ruhákkal? – Új szabályok és kihívások Európában

2025 januárjától kötelező szelektíven gyűjteni a textilhulladékot az Európai Unióban. Már csak az a nagy kérdés, mi is lesz ezzel a hulladékkal. Sorra jelentenek ugyanis fizetésképtelenséget a textilhulladék-begyűjtéssel és -feldolgozással foglalkozó európai vállalatok, miközben a valamilyen szinten a működésüket finanszírozni hivatott kiterjesztett gyártói felelősség rendszert éppen csak elfogadta az Európai Parlament.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×