A szokottnál is felfokozottabb a hangulat a Forma–1-ben, mind a keddi F1 75. születésnapi buliján, mind a Ferrari szerdai kocsibemutatóján hatalmas üdvrivalgás köszöntötte a Mercedestől a maranellóiakhoz igazoló, hétszeres egyéni világbajnok Lewis Hamiltont – számolt be az InfoRádióban Vámosi Péter, a Motorsport Online főszerkesztője. Ehhez az "őrülethez" pedig csak hozzáad, hogy a Ferrari azonnal meg is kezdte 2025-ös autójának tesztelését, Lewis Hamilton jól láthatóan "tiszta lappal" kezd új kenyéradójánál.
Azonban azt is gondolja, kérdőjelek vannak bőven. "Azt már lehetett tudni kevéssel az után, hogy a váltást bejelentették, hogy Hamilton teljesen más jellegű és vezethetőségű konstrukciót szeret, és emiatt gyakorlatilag az autó orr-részét teljesen át kell alakítani. Ez olyan szempontból problémás, hogy Charles Leclerc is hozzá van szokva valami máshoz" – vetette fel.
Ennek feloldásaként, úgy vélekedett, lesz egy konstrukció, amelyre az egyik pilóta hamarabb rá fog érezni; az esély mindenesetre most Charles Leclerc mellett szól, mivel ő már ült az új kocsiban, és vezette is, persze messzemenő következtetéseket ebből levonni még nem lehet. Igazi erőfelmérő majd az első közös mezőnytesz lehet.
Vámosi Péter kiemelt a Ferrari bulijáról egy jelenetet, amikor Leclerc és Hamilton a bemutató két fontos pillanata között nekiállt sakkozni mobiltelefonon.
"Keresik ők már egymáson a fogást a pályán kívül is, akár egy egyszerű sakkmeccsel is. Leclerc-nek újra fel kell nőnie ahhoz a feladathoz, hogy világbajnok csapattársat kap maga mellé" – utalt arra, hogy amikor Sebastian Vettel igazolt mellé a Ferrarihoz, már megoldott egy ilyen feladatot.
Lewis Hamiltonnal kapcsolatban azt emelte ki, hogy minden apró rezdülés arra utal, hogy a brit új lendületet kapott, komolyan tanul olaszul; nem nyugdíjas állásba ment. A szakíró szerint szokták a Ferrarit is "pilótatemetőnek" nevezni, mert noha rendre világbajnokokat igazolnak, sokszor ez nem hozza meg a kívánt eredményt.
"Hamilton motiváltan érkezett, innentől fogva őt tényleg csak az tudja letörni, ha nagyon félremegy valami a konstrukcióban" – fogalmazott.
Az is kérdés még szerinte, hogy ez-e az az év, amikor a Ferrarinak nem kell mindenáron egy lapra feltenni mindent, vagy inkább mégis "megpróbálja a lehetetlent" – ezzel arra utalt, hogy a McLaren valamivel előrébb tart most csapatszinten, ráadásul 2026-ban az összes csapat tiszta lappal indul, új szabályok köszöntenek a száguldó cirkuszra.