Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 21. vasárnap Tamás
A győztes Lando Norris, a McLaren brit versenyzője (k), a második helyezett Oscar Piastri, a McLaren ausztrál versenyzője (b) és a harmadik Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője a Forma-1-es Magyar Nagydíj időmérő edzése után a mogyoródi Hungaroringen 2024. július 20-án.
Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán

Vámosi Péter: marad még izgalom és „cicaharc” az idei utolsó két F1-es futamra is

Hatalmas összegek múlnak azon, hogy mi lesz a végső sorrend a konstruktőrök vb-pontversenyében, ezért biztos mindent beleadnak majd a csapatok és versenyzőik Dohában, valamint Abu-Dzabiban is – mondta az InfoRádióban a Motorsport Online főszerkesztője. Vámosi Péter arról is beszélt, miért szerezhet óriási előnyt a többiekkel szemben a mezőnyhöz 2026-ban csatlakozó Cadillac.

A konstruktőri vb-cím és az egyéni pontverseny második helye maradt a két fő tétje a 2024-es Forma–1-es idény utolsó két futamának, miután Max Verstappen Las Vegasban sorozatban negyedszer is világbajnok lett. Ha a McLaren jól szerepel, a Ferrari pedig gyengélkedik Dohában, akkor akár már a következő versenyhétvégén ünnepelhet a wokingi csapat, miközben a maranellóiaknál Charles Leclerc még bízik abban, hogy megelőzheti a szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíjon a összetettben jelenleg második Lando Norrist.

A Motorsport Online főszerkesztője az InfoRádióban elmondta: bár Charles Leclerc nagyon fogadkozik, és egyértelműen kijelentette, hogy a második hely megszerzése a célja az egyéni vb-pontversenyben, keresztülhúzhatja a számításait, hogy a dohai pálya általában nem kedvez a Ferrarinak, nem igazán szoktak jól szerepelni a maranellóiak Katarban. Vámosi Péter szerint az előző, Las Vegas-i futam is megmutatta, mennyire sokat számítanak a külső tényezők, illetve az időjárási körülmények, hiszen a Mercedes nem keveset profitált abból, hogy hideg volt. Az ő stratégiájuk érvényesült a leginkább, az ő gumijaik működtek a legjobban, és gyakorlatilag meglepték a komplett mezőnyt. Végül George Russell győzött, másodikként pedig Lewis Hamilton ért be a célba. Ugyanakkor a szakíró megfogalmazása szerint „csak egyszer volt Budán kutyavásár”, és nem tartja valószínűnek, hogy a Mercedes az utolsó két futamon is nagyot alkot majd.

Úgy véli, Dohában és Abu-Dzabiban a McLaren, a Ferrari és a Red Bull lehet esélyes a dobogós helyekre, illetve mint ahogy fogalmazott, lehet, hogy helyénvalóbb lenne inkább Team Verstappent mondani, mert Sergio Pérez már régóta nem rúg labdába. Vámosi Péter szerint a McLarentől különösen Dohában várható jó szereplés, a wokingi csapat a legesélyesebb Katarban, viszont az idényzárón az említett három topcsapat pilótái közül bárki befuthat győztesként, leszámítva Sergio Pérezt.

„Komoly dollármilliók múlnak azon, hogy mi lesz a végső sorrend, ezért biztos mindent beleadnak majd a csapatok és versenyzőik”

– jegyezte meg a szakértő.

A konstruktőri vb-pontversenyt a McLaren vezeti 608 ponttal, a Ferrarinak 24, míg a Red Bullnak 53 pont a hátránya. Az energiaitalosok a címvédők, a Ferrari 2008, míg a McLaren 1998 óta nem nyert csapatvilágbajnoki címet. Vámosi Péter szerint a Red Bull nincs könnyű helyzetben, hiszen Sergio Pérez alig gyűjt pontokat, Max Verstappen egyedül cipeli a hátán a csapatot. Úgy véli, a múlt sikerei valóban „nagyon nyomják” a McLarent és a Ferrarit, mert „már ideje lenne valamit villantaniuk”. Többek közt emiatt is „nagy cicaharcot” vár a csapatok között. Mivel a Red Bull gyakorlatilag lemondhat az első vagy a második helyről, a gyári dolgozók vélhetően súlyos prémiumoktól fognak elesni. Már több mém is elterjedt az interneten azzal kapcsolatban, hogy Christian Horner Adrian Newey elvesztése után szándékosan nem foglalkozik a konstruktőri összetettel, illetve nem bosszankodik amiatt sem, hogy Sergio Pérez ennyire gyengélkedik, inkább arra megy rá, hogy minél több időt nyerjenek a szélcsatornázásra. Vámosi Péter hozzátette: ebből nyilván semmi sem igaz, de azért sok mindent elárul a valós erőviszonyokról, illetve a célokról.

Az egyik legfrissebb hír a Forma–1 világából, hogy Cadillac néven 2026-tól csatlakozik a 11. csapat a világbajnoki mezőnyhöz. Az amerikai GM/Cadillac pedig már javában készül a nagy debütálásra, és Kölnben, az egykori Toyota F1-es csapat legendás szélcsatornájában tesztelnek „24 órában”. Ezzel Vámosi Péter szerint

„oltári nagy előnyt tudnak szerezni” 2025. január 1-ig, mert az összes többi csapat hivatalosan csak akkor kezdheti el a 2026-os konstrukciók fejlesztését.

A Motorsport Online főszerkesztője úgy véli, a Red Bull ugyan nagyot betlizett azzal, hogy el sem készült az autójuk hátsó szárnya még a Las Vegas-i Nagydíjra sem, mégsem gondolja azt, hogy igazak lennének a híresztelések velük kapcsoltban, valószínűleg nem fogják csak úgy tálcán kínálni a csapatvilágbajnoki címet a másik két nagy esélyesnek. Számukra az volt a legfontosabb, hogy megszerezze Max Verstappen a negyedik vb-címét, amit sikeresen teljesített. Vámosi Péter szerint Adrian Newey elvesztése rendkívül hátrányosan érintette a Red Bullt, egyszerűen nem tudnak már érdemben beleszólni a konstruktőrök közötti versengésbe.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Gálik Zoltán Ukrajna támogatásáról: egy rendkívül bonyolult szerződés aláírása várható

Gálik Zoltán Ukrajna támogatásáról: egy rendkívül bonyolult szerződés aláírása várható

Ukrajna várható pénzügyi igénye körülbelül 130 milliárd euró három év alatt, ebből az EU 24 tagországa egy közös hitellel 90 milliárdot állna – ennek mikéntjéről is beszélt a Budapesti Corvinus Egyetem egyetemi docense. Gálik Zoltán erős szereplőnek látja az ügyben az EU-t. Téma volt még a műsorban a Mercosur-megállapodás ügye, valamint az unió 2028–2034-es költségvetésének több vitatott újdonsága, a V3-ak érdekérvényesítési pozíciója is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Vészjósló figyelmeztetés: visszafordíthatatlan folyamatok indultak el a Föld klímarendszerében

Vészjósló figyelmeztetés: visszafordíthatatlan folyamatok indultak el a Föld klímarendszerében

Éghajlati billenőelemek, billenőpontok, fordulópontok – olyan fogalmak, amelyekkel egyre többször találkozhatunk ismeretterjesztő és tudományos szakcikkekben is, de a politikusok és a döntéshozók figyelmét nemigen kelti fel, hiszen elintézik azzal a profán kiszólással, hogy „köztudott, hogy az időjárás változik”. Pedig ezen fogalmakkal kapcsolatos folyamatok óriási hatással lehetnek az emberiségre. Egy olyan kritikus küszöböt képzeljünk el az éghajlati rendszerben, amelynek átlépése után egy nagyobb térségben hirtelen, visszafordíthatatlan és akár önmagát erősítő változások indulnak el: például megváltozik a monszun India térségében vagy leáll a Golf-áramlat.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 21. 06:05
×
×
×
×