Infostart.hu
eur:
390.73
usd:
331.79
bux:
111046.97
2025. december 23. kedd Viktória
Nyitókép: David Madison/Getty Images

Jön a Cadillac a Forma–1-be

A Forma-1 döntéshozói elvi megállapodást kötöttek a General Motorsszal, amely 2026-tól a 11. csapat lehet a világbajnoki mezőnyben.

A sorozat honlapján azt közölték, megegyeztek az autógyártóval, így az amerikai GM/Cadillac csapattal 22 versenyző szerepelhet majd a Forma-1-ben. Az istálló kezdetben Ferrari motorokat használ, ám később - várhatóan 2028-tól - az erőforrásait is saját magának gyártja majd a megállapodás szerint.

"Szeretnénk tovább növelni a bázisunkat az Egyesült Államokban, ebben fontos lépés egy ilyen amerikai márka belépése a vb-sorozatba" - mondta Greg Maffei, a Forma-1 kereskedelmi jogait birtokló Liberty Media elnök-vezérigazgatója.

"A General Motors és a Cadillac projekt iránti elkötelezettsége fontos és pozitív bizonyítéka a sportágunk fejlődésének. Várjuk a közös munkát" - tette hozzá Stefano Domenicali, a Forma-1 elnök-vezérigazgatója.

A Nemzetközi Automobil Szövetséget (FIA) irányító, dubaji Mohammed ben Szulajem kiemelte, maximálisan támogatja az amerikai világmárka csatlakozását, míg a General Motors elnöke, Mark Reuss arról beszélt, az F1 az autósport egyik csúcsa, amely a határok feszegetéséről és az innovációról szól, így megtiszteltetés számukra, hogy két év múlva csatlakozhatnak hozzá.

Egy 11., amerikai csapat csatlakozásáról régóta folytak a tárgyalások: idén januárban a Michael Andretti nevével fémjelzett új istálló csatlakozását utasították el. A korábbi versenyző szeptemberben kiszállt a projektből, ami így jelenleg Cadillac F1 néven "fut", Andretti ugyanakkor a csapat nagykövete lesz.

Legutóbb 2010-ben bővült a mezőny, amelyet akkor 13 istálló alkotott, 2017-ben azonban hárman kiszálltak, így alakult ki a jelenlegi, tízcsapatos felállás. A Haas révén jelenleg egy amerikai csapat szerepel a névsorban.

Az F1 irányítói korábban azért nem engedélyezték az újabb bővítést, mert 2026-ban nagy motorreform jön: a motorok fele részben belső égésűek, fele részben pedig elektromosak lesznek, az üzemanyagnak pedig teljes mértékben megújulónak kell lennie.

A mezőny mostani csapatai leginkább azért ellenezték a bővítést, mert akkor kevesebb pénzhez jutnak, a végső döntés meghozatalába ugyanakkor nem szólhatnak bele.

Címlapról ajánljuk
Oeconomus: negyedannyi halat eszünk, mint az EU-átlag, de egy esetben élen állunk

Oeconomus: negyedannyi halat eszünk, mint az EU-átlag, de egy esetben élen állunk

A halfogyasztásunk jelentős része karácsonyra korlátozódik – mondta el Erdélyi Dóra, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány senior elemzője az InfoRádióban.

A januártól életbe lépő változásokról szólt az idei utolsó Kormányinfó

Az ünnepek miatt szokatlan időben, kedden délután fél 4-től kezdték a Kormányinfót. Orbán Viktor miniszterelnök korábban azt posztolta, hogy az év valószínűleg utolsó kormányülését tartották kedden. A Kormányinfón nem hangzott el nagy bejelentés, elsősorban a januártól életbe lépő változásokat ismertették. A kormányülésen szó esett a Benes-dekrétumokról is, Orbán Viktor tárgyalt szlovák kollégájával az ügyről – mondta Gulyás Gergely.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×