eur:
392.27
usd:
366.85
bux:
67039.3
2024. április 27. szombat Zita
JEDDAH, SAUDI ARABIA - DECEMBER 05: Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W12 and Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Red Bull Racing RB16B Honda during the F1 Grand Prix of Saudi Arabia at Jeddah Corniche Circuit on December 05, 2021 in Jeddah, Saudi Arabia. (Photo by Joe Portlock - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Nyitókép: Joe Portlock - Formula 1/Getty Images

Három rajt, őrült kakaskodás, fokozott izgalmak a Szaúdi Nagydíjon

A futam előtt még az egyéni összetettet vezető Max Verstappen és az őt üldöző Lewis Hamilton fordulatokban gazdag csatát vívott a rengeteg biztonsági autós szakasszal tűzdelt Szaúdi Nagydíjon.

A címvédő és hétszeres világbajnok Lewis Hamilton, a Mercedes brit versenyzője az idei nyolcadik, pályafutása 103. futamgyőzelmét aratta, kemény csatában legyőzve Max Verstappent Dzsiddában.

Jövő héten a szezon utolsó, mindent eldöntő futama jön Abu-Dzabiban, mivel most pontegyenlőség alakult ki az első helyen, bár Verstappennek több futamgyőzelme van.

Esteban Ocon az utolsó métereken bukta el a harmadik helyet, Valtteri Bottas megelőzte.

Két baleset, három rajt

A rajtnál nem történt változás az élen, Hamilton első maradt, másodiknak Bottas, harmadiknak pedig Verstappen fordult el.

A 10. körben Mick Schumacher a gumifalnak csapta a Haast, a baleset miatt pedig a versenybíróság a pályára küldte a biztonsági autót. A Safety Car-időszak alatt a Mercedes mindkét versenyzőjét kihívta a boxba kerékcserére, Verstappen viszont nem állt ki új gumikért, így ideiglenesen átvette a vezetést. Ez a stratégiai döntés jónak bizonyult, különösen úgy, hogy piros zászlóval félbeszakították a futamot a balesetben megrongálódott fal javításának idejére, így Verstappen versenyautóján a megszakítás ideje alatt szabadon cserélhettek kereket a Red Bull szerelői.

A kényszerszünet után állórajtra került sor, melyet Hamilton kapott el jobban, de az első kanyarban Verstappen - a pályát elhagyva - visszaelőzte, sőt, a címvédő még egy pozíciót veszített, mert Ocon is elment mellette. Közben a másik Red Bull-lal Sergio Pérez a falnak csapódott, melynek következményeként még ketten ütköztek a mezőny hátsó részében, így újabb piros zászlós megszakítás következett.

Michael Masi versenyigazgató a Mercedes és a Red Bull csapataival - a televíziós közvetítésbe is bevágott rádiós egyeztetés során - "megegyezett" az új rajtsorrendről, miután az előző újraindításnál Verstappen a pályát elhagyva előzte vissza Hamiltont. A sorrend így Ocon, Hamilton, Verstappen volt az első három rajtkockában.

A startnál Verstappen fantasztikus manőverrel már az első kanyarban megelőzte Hamiltont, majd rögtön Ocont is, akit aztán a kör végén a brit címvédő is lehagyott a célegyenesben.

Izgalmas taktikai csata

A folytatásban Hamilton körről körre gyorsabb volt, mint Verstappen, majd a hajrához közeledve megtámadta riválisát, aki védeni próbálta a pozíciót, a két versenyautó majdnem összeért, a holland viszont bár elhagyta a pályát, de az élen maradt. Egy körrel később Verstappen az utolsó kanyar előtt jelentősen lelassított, el akarta volna engedni az ellenfelét, Hamilton viszont nem akarta megelőzni, ennek nyomán hátulról nekiütközött a Red Bullnak. Valamivel később a holland versenyző 5 másodperces időbüntetést kapott a versenybíróságtól, majd maga elé engedte brit riválisát, aki így simán nyerte a futamot, és ezzel teljes mértékben nyílttá tette a vb-címért folyó küzdelmet.

Címlapról ajánljuk
Túl keveset dolgoznak a németek – vagy pont, hogy túl sokat?

Túl keveset dolgoznak a németek – vagy pont, hogy túl sokat?

Christian Lindner pénzügyminiszter a közelmúltban kifogásolta a németek munkához való viszonyát, szerinte mentalitásváltásra van szükség. Egy tanulmány szerint ugyanakkor soha ennyit nem dolgoztak a németek, mint a múlt évben. Sőt a politika közreműködésével lehetne még ennél többet is. Most akkor mi az igazság?
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.29. hétfő, 18:00
Csányi Sándor
az OTP Bank elnök-vezérigazgatója
Tombol az ingatlanválság Nyugaton - aggódjunk a magyar projekthitelek miatt?

Tombol az ingatlanválság Nyugaton - aggódjunk a magyar projekthitelek miatt?

A home office miatti alacsony kihasználtság, a megemelkedett finanszírozási költségek és a gazdasági növekedés visszafogottsága válságba taszította a kereskedelmi ingatlanok, köztük az irodák piacát a fejlett országokban. Különösen az USA-ban és Németországban pánikolt be emiatt a részvénypiac, elég a New York Community Bank és a Pfandbriefbank zuhanására gondolni, amelyeknek nagy a hitelkitettségük ezen a területen. De mi a helyzet Magyarországon? Aggódhatunk mi is a kereskedelmi ingatlanokra felvett projekthitelek miatt? Az MNB ezen a héten közzétett Kereskedelmiingatlan-piaci jelentésének a megállapításait foglaljuk most össze erről, további információkért pedig érdemes eljönni a Portfolio május 14-ei Hitelezés 2024 konferenciájára, amelyen a piaci szereplők is értékelik a helyzetet.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×