eur:
411.2
usd:
392.6
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília

Szomorú hírek Emiliano Saláról

A mentőosztagok úgy vélik, nincs remény arra, hogy megtalálják az argentin futballistát, Emiliano Salát szállító kisrepülőgépet.

A Cardiff City a hétvégén klubrekordért szerződtette a 28 éves csatárt, aki a 2018–2019-es idény első felében 15 mérkőzésen 12 gólt szerzett a Nantes csatáraként.

Miközben az ember reménykedik a csodában, abban, hogy valahogy mégis sikerül megmenti az eltűnt gépen utazó futballistát, szomorúan emlékezik a labdarúgás világában történt repülőgép-szerencsétlenségekre.

Idén májusban lesz hetven éve, hogy lezuhant a Grande Torino, a Nagy Torino becenévvel illetett olasz bajnokcsapat Lisszabonból hazafelé tartó gépe a supergai bazilikánál. Senki sem élte túl a tragédiát. Az áldozatok között volt Egri-Erbstein Ernő, a klub sportigazgatója és Schubert Gyula, a budapesti születésű, a csehszlovák válogatottban is szerepelt jobbszélső, aki mindössze négy hónappal korábban igazolt a csapathoz. Huszonnyolc áldozatot követelt a tragédia.

1958. február 6-án a müncheni repülőtérnél a felszállás után a földbe csapódott a Manchester United a belgrádi, a Crvena zvezda elleni BEK-mérkőzésről hazatérő küldöttségét szállító gép. A tragédiában nyolc futballista veszítette az életét, az egyik legnagyobb csillag, Duncan Edwards néhány nappal később, a kórházban hunyt el. A túlélők között volt a klubtörténet későbbi talán legnagyobb játékosa, Bobby Charlton, valamint a legendás menedzser, Matt Busby is. Busby, amikor közölték vele a tragédia hírét és azt, hogy fiatal játékosai többsége életét veszítette, azt mondta: „Bár inkább én haltam volna meg.”

1960. július 16-án egy nyolcszemélyes kisgép lezuhant a dániai Öresund közelében. A fedélzeten lévő, edzőmérkőzésre tartó nyolc játékos, az olimpiai válogatott tagjai, szörnyethalt. A dán sajtó szerint közülük Per Funch Jensen, Börge Bastholm és Arne Karlsen részt vett volna a római játékokon is. A tragédia miatt a DBU fontolgatta, hogy nem indítja el a csapatot a játékokon, ám végül a részvétel mellett döntött. Az olimpián az elődöntőben a magyarok legyőző dán válogatott második lett.

1961. április 3-án a chilei Green Cross csapatának repülőgépe zuhant le. Az első ligában szereplő csapat Osornóból indult haza, Santiagóba, a katasztrófát senki sem élte túl.

1965. február 6-án, ugyancsak Chilében az Antonio Varas nevű futballcsapat volt részese az ország legsúlyosabb légikatasztrófájának A nyolcvanhét áldozat között huszonkét futballista volt.

1969. szeptember 26-án a legnépszerűbb bolíviai csapatot, a The Strongest gárdáját érte baleset. A La Paztól körülbelül száz kilométernyire, az Andokban történt balesetben 19 játékos és a teljes stáb életét veszítette.

1970. december 31-én az algériai Air Liquide nevű amatőrcsapat gépe zuhant le. A játékosokat hűségük és és a klubért tett szolgálataik elismeréseként spanyolországi jutalomúttal akarta megajándékozni az egyesület.

1979. augusztus 11-én, a Szovjetunióban a Pahtakor Taskent labdarúgó-csapatának gépe az ukrajnai Dnyiprodzerzsinszk közelében ütközött a légtérben egy másik Tu-134-essel. Az emberi mulasztás miatt történt balesetnek 178 halálos áldozata volt, senki sem élte túl az ütközést. A Pahtakor tizenhét játékosa halt szörnyet, köztük a szovjet válogatott Mihail An és Vlagyimir Fjodorov.

1987. december 8-án a legnépszerűbb és legsikeresebb perui klub, az Alianza Lima küldöttségét szállító gép szenvedett balesetet a Csendes óceán felett. Tizenhat játékos és az edző is az áldozatok között volt. Az egyesület már visszavonult legendás játékosa, Teofilo Cubillas a tragédia után játékra jelentkezett, hogy segítse a bajba jutott klubot.

1989. június 7-én a suriname-i válogatott gépe szenvedett balesetet Paramaribónál. A 176 halálos áldozat között tizenhárom futballista volt, hárman túlélték, de a sérülések miatt kénytelenek voltak pályafutásukat befejezni. Az áldozatok – egy kivételével, aki belga klub tagja volt – holland egyesületekben szerepeltek az 1988–1989-es szezonban.

1993. április 28-án a zambiai válogatott gépe zuhant Gabon partjai közelében az Atlanti óceánba. Az ország első számú játékosa, a csapatkapitány Kalusha Bwalya nem volt a szerencsétlenül jártak között, mivel a PSV Einhoven légiósaként nem a többiekkel utazott Szenegálba, a világbajnoki selejtezőre, hanem Hollandiából egyenesen Dakarba repült.

2016. november 28-án a brazil Chapecoense csapatát is szállító gép Kolumbiában szenvedett balesetet. A hetvenegy áldozat között volt 19 futballista, 14 stábtag, három játékos túlélte a tragédiát. A Chape a 2016-os Copa Sudamericana döntőjére tartott Medellinbe.

Címlapról ajánljuk
Szakad a hó az országban, az elakadt kamionok már több utat blokkolnak

Szakad a hó az országban, az elakadt kamionok már több utat blokkolnak

Péntek hajnalban megérkezett a nagy havazás. Számos helyen akadtak el, csúsztak árokba járművek, kidőlt fák akadályozzák a közlekedést több úton.

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. november 21. 20:33
×
×
×
×