eur:
410.7
usd:
394.18
bux:
0
2024. december 27. péntek János
Robert Kubica, a Williams lengyel versenyzője a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Abu-dzabi nagydíjának első szabadedzésén a Yas Marina versenypályán 2018. november 23-án, két nappal a futam előtt.
Nyitókép: MTI/EPA/Ali Haider

Nagy mozgások a Forma-1-ben

Csak két csapatnál nem változik a pilótapáros az új idényre. Máshol folytatja Kimi Räikkönen és Daniel Ricciardo is, míg Robert Kubica hosszú idő után tér vissza a Forma-1-be.

2019-ben több Forma-1-es csapatnál is változik a pilótafelállás. A világbajnoki címvédő Mercedes marad a Lewis Hamilton, Valteri Bottas párosnál, de a Ferrari Sebastian Vettel mellé a monacói Charles LeClerc-t, a Renault motorról Hondára váltó RedBull Max Verstappen mellé a ToroRossótól érkező Pierre Gaslyt szerződtette le.

A Renault-nál maradt Nico Hülkenberg, és

érkezett Daniel Ricciardo, akinek saját bevallása szerint is okozott álmatlan éjszakákat a váltás.

A Haas mindkét pilótáját megtartotta, Grosjean és Magnussen is náluk versenyez jövőre. A McLaren viszont sorcserét csinált: mivel Fernando Alonsót és Stoffel Vandoorne-t sem láthatjuk jövőre a rajtrácson, a narancssárgák Carlos Sainz Jr.-ral és az újonc Lando Norrissal vágnak neki az évnek.

A Force India nevet váltott: jövőre Racing Point néven versenyez a régi Sergio Perezzel és az újonnan érkező Lance Strollal. A Sauber két korábbi pilótáját nevezte 2019-re: Kimi Räikkönen még 2001-ben, Antonio Giovinazzi pedig 2017 elején volt az istálló versenyzője.

A ToroRosso is visszanyúlt a gyökerekhez: egy év kihagyás után ismét esélyt ad az orosz Danyiil Kvjat-nak, és az újonc, saját nevelésű Alexander Albonnak.

És ha már visszatérők:

mindenki feszült figyelemmel várja, mit mutat majd a 2011-ben ralibalesetben a karját majdnem elvesztő Robert Kubica,

és újonc csapattársa, George Russel a Williams volánja mögött.

Az autók is sokat változnak: az első szárnyak szélesebbek, de egyszerűbbek lesznek. Az első fékek hűtését leegyszerűsítik. Hátul változnak az oldaldobozok, és a hátsó szárnyak véglapjairól eltűnnek a nyílások és a hátsó szárnyak is 5 cm-el magasabbak lesznek. Hosszabb lesz a kipufogócső, ezzel megakadályozva a kiáramló forró gázok aerodinamikai használatát. Eddig az autónak a pilótával együtt kellett elérnie egy minimális súlyhatárt, jövőre már külön mérik az autót a versenyzőtől. Együtt el kell érniük a 740 kilogrammot, de a pilótának az üléssel együtt legalább 80 kilogrammmot kell nyomniuk. Aki ezt nem éri el, az az ülés alá súlyokat kap majd. Érdekesség, hogy 2016-ban még 702 kiló volt egy versenyautó, 2017-ben már 728, 2018-ban – elsősorban a glória miatt – 734.

A szabályokban sok változás nem lesz: a biztonsági autós fázis után újra csupán a célvonaltól lehet majd előzni, a verseny végét pedig digitális zászló is jelzi majd a versenyzőknek.

Címlapról ajánljuk

Az egekbe lökte a gáz árát Vlagyimir Putyin

Az európai földgázpiaci árak emelkedésnek indultak, miután Vlagyimir Putyin az Ukrajnán keresztül történő európai gázszállítás fenntartásáról szóló megállapodásról beszélt.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×