eur:
393.02
usd:
366.42
bux:
0
2024. április 26. péntek Ervin
Robert Kubica, a Williams lengyel versenyzője a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Abu-dzabi nagydíjának első szabadedzésén a Yas Marina versenypályán 2018. november 23-án, két nappal a futam előtt.
Nyitókép: MTI/EPA/Ali Haider

Nagy mozgások a Forma-1-ben

Csak két csapatnál nem változik a pilótapáros az új idényre. Máshol folytatja Kimi Räikkönen és Daniel Ricciardo is, míg Robert Kubica hosszú idő után tér vissza a Forma-1-be.

2019-ben több Forma-1-es csapatnál is változik a pilótafelállás. A világbajnoki címvédő Mercedes marad a Lewis Hamilton, Valteri Bottas párosnál, de a Ferrari Sebastian Vettel mellé a monacói Charles LeClerc-t, a Renault motorról Hondára váltó RedBull Max Verstappen mellé a ToroRossótól érkező Pierre Gaslyt szerződtette le.

A Renault-nál maradt Nico Hülkenberg, és

érkezett Daniel Ricciardo, akinek saját bevallása szerint is okozott álmatlan éjszakákat a váltás.

A Haas mindkét pilótáját megtartotta, Grosjean és Magnussen is náluk versenyez jövőre. A McLaren viszont sorcserét csinált: mivel Fernando Alonsót és Stoffel Vandoorne-t sem láthatjuk jövőre a rajtrácson, a narancssárgák Carlos Sainz Jr.-ral és az újonc Lando Norrissal vágnak neki az évnek.

A Force India nevet váltott: jövőre Racing Point néven versenyez a régi Sergio Perezzel és az újonnan érkező Lance Strollal. A Sauber két korábbi pilótáját nevezte 2019-re: Kimi Räikkönen még 2001-ben, Antonio Giovinazzi pedig 2017 elején volt az istálló versenyzője.

A ToroRosso is visszanyúlt a gyökerekhez: egy év kihagyás után ismét esélyt ad az orosz Danyiil Kvjat-nak, és az újonc, saját nevelésű Alexander Albonnak.

És ha már visszatérők:

mindenki feszült figyelemmel várja, mit mutat majd a 2011-ben ralibalesetben a karját majdnem elvesztő Robert Kubica,

és újonc csapattársa, George Russel a Williams volánja mögött.

Az autók is sokat változnak: az első szárnyak szélesebbek, de egyszerűbbek lesznek. Az első fékek hűtését leegyszerűsítik. Hátul változnak az oldaldobozok, és a hátsó szárnyak véglapjairól eltűnnek a nyílások és a hátsó szárnyak is 5 cm-el magasabbak lesznek. Hosszabb lesz a kipufogócső, ezzel megakadályozva a kiáramló forró gázok aerodinamikai használatát. Eddig az autónak a pilótával együtt kellett elérnie egy minimális súlyhatárt, jövőre már külön mérik az autót a versenyzőtől. Együtt el kell érniük a 740 kilogrammot, de a pilótának az üléssel együtt legalább 80 kilogrammmot kell nyomniuk. Aki ezt nem éri el, az az ülés alá súlyokat kap majd. Érdekesség, hogy 2016-ban még 702 kiló volt egy versenyautó, 2017-ben már 728, 2018-ban – elsősorban a glória miatt – 734.

A szabályokban sok változás nem lesz: a biztonsági autós fázis után újra csupán a célvonaltól lehet majd előzni, a verseny végét pedig digitális zászló is jelzi majd a versenyzőknek.

Címlapról ajánljuk
Gazdasági elemzők az Arénában: a „másnaposság” után hamarosan dinamikus pályára állhat a magyar gazdaság

Gazdasági elemzők az Arénában: a „másnaposság” után hamarosan dinamikus pályára állhat a magyar gazdaság

Nagyjából a Magyar Nemzeti Bank várakozásainak megfelelő adatokat vár idén a magyar gazdaságtól Isépy Tamás, a Századvég makrogazdasági üzletágvezetője és Madár István, a Portfolio vezető makrogazdasági elemzője. Úgy vélik, az elmúlt időszak gazdasági válságainak egyik legfőbb tapasztalata, hogy sokkal több váratlan helyzetre kell felkészülnie a világnak.

Bóka János az Arénában: igazodás vagy újraegyesítés, ez az unió nagy kérdése

Mi az Európai Uniót egy szerződéses alapokon nyugvó szabályrendszerre épülő együttműködésnek tekintjük, ebbe az állandó közös hitelfelvétel, a közös eladósodás, a fiskális föderalizmus nem fér bele – mondta Bóka János az InfoRádió Aréna című műsorában. Az európai uniós ügyekért felelős miniszter beszélt az EP-választás tétéjéről, az unió jövőjéről és az EU-tagság húszéves mérlegéről is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.26. péntek, 18:00
Balczó Barnabás
a Magyar Posta vezérigazgatója
A magyar államadósság fontos része, mégis alig tudunk róla valamit: mire jó a Diszkont Kincstárjegy?

A magyar államadósság fontos része, mégis alig tudunk róla valamit: mire jó a Diszkont Kincstárjegy?

Az elmúlt években újra emelkedett a Diszkont Kincstárjegyek (DKJ) aránya a magyar adósságfinanszírozáson belül, azt követően, hogy 2015-2021 között jelentősen visszaesett az állományuk. A Diszkont Kincstárjegy fontos likviditáskezelési eszköz, ezzel tudja ugyanis a finanszírozási igény rövidtávú ingadozását simítani az állam. 2024-ben fontos változások tapasztalhatók ezen a piacon, jelentősen csökkenhet a forgalomban lévő sorozatok száma és hamarosan elindulhat a csereaukciós rendszer.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×