Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.1
bux:
0
2025. december 25. csütörtök Eugénia
Repülőgéproncsok a Sardar Vallabhbhai Patel nemzetközi repülőtér közelében 2025. június 13-án, miután előző nap röviddel a felszállás után lakott területen lezuhant az Air India indiai légitársaság Londonba induló Boeing 787-es Dreamliner gépe az északnyugat-indiai Gudzsarát államban fekvő Ahmedábádban. A hatóságok a fedélzeten tartózkodó 242 személyből 241 halálát megerősítették. Az egyedüli túlélőt, egy indiai gyökerekkel rendelkező brit állampolgárt kórházban kezelnek.
Nyitókép: MTI/EPA/Radzsat Gupta

A miniszter szerint nem lehet kizárni, hogy szabotázs miatt zuhant le az Air India járata

Egyes szakértők szerint a repülőgép két hajtóműve egyszerre hibásodott meg, és ez okozta a tragédiát, az indiai légiközlekedési miniszter szerint azonban ez rendkívül szokatlan lenne, hasonlóra még soha nem volt példa. A nyomozásban brit és amerikai szakemberek is részt vesznek.

Az indiai hatóságok vizsgálják annak a lehetőségét is, hogy szabotázs okozhatta az Air India 171-es járatának június 12-i tragédiáját Ahmedabadban – írja az Index a The Telegraph beszámolója alapján.

Ahogy arról az Infostart is beszámolt, a gép az ahmedabadi repülőtérről indult Londonba, mikor közvetlenül a felszállás után visszazuhant, és a földbe csapódott. A katasztrófának egyetlen túlélője volt. Egy repülési szakértő bizonyítottnak találta, hogy a zuhanáskor a gépen kioldódott a légáramlásos turbina, ezért szerinte mindkét hajtómű leállása okozhatta a tragédiát.

India szövetségi polgári légiközlekedési minisztere a napokban újra megszólalt, és egy interjúban

nem zárta ki annak a lehetőségét, hogy szabotázs történt.

Murlidhar Mohol ritka esetnek nevezte a történteket. Bár egyes veterán pilóták és a szakértők nyilatkozataikban arra utaltak, a balesetet a két hajtómű meghibásodása okozta, a miniszter ezzel kapcsolatban úgy fogalmazott, még soha nem fordult elő, hogy egy repülőgépnek mindkét hajtóműve egyszerre állt volna le, így nem valószínű, hogy ez történt.

A miniszter hozzátette: „szerencsétlen baleset” volt, a vizsgálatok folytatódnak, és az esetleges szabotázs is napirenden marad. „Amint megérkezik a jelentés, meg tudjuk majd állapítani, hogy motorprobléma vagy üzemanyag-ellátási probléma volt-e. Remélhetőleg kiderül, miért állt le mindkét motor” – jegyezte meg a tárcavezető.

A nyomozásban az indiai hatóságok mellett amerikai és brit szakértők is részt vesznek. A brit lap értesülései szerint megvizsgálják a hajtómű tolóerejét, a fékszárnybeállításokat és azt is, hogy miért maradtak kiengedve a futóművek. Átnézik a karbantartási feljegyzéseket, a személyzet intézkedéseit felülvizsgálják és kiértékelik a repülőtér kamerafelvételeit, a rádiókommunikációt és a felszálláskori környezeti feltételeket. A madárral való ütközés lehetőségét állítólag már kizárták.

A légiközlekedési miniszter elmondta: a feketedoboz tartalmaz egy olyan eszközt is, ami rögzíti a pilótafülkében a két pilóta között elhangzottakat. Ígérete szerint három hónapon belül készül el a jelentés. Az indiai kormány közölte, hogy a feketedobozokból származó adatok elemzését június 24-én kezdték egy indiai és amerikai szakértőkből álló csapattal, akik közül néhányan az Egyesült Államok Nemzeti Közlekedésbiztonsági Testületénél dolgoznak.

Címlapról ajánljuk
Csikós Zsóka: már ki merem jelenteni, hogy van esélyem a világ legjobbjai ellen

Csikós Zsóka: már ki merem jelenteni, hogy van esélyem a világ legjobbjai ellen

Pályafutása során először Csikós Zsóka lett az év magyar női kajakosa. Bár az idei évnek úgy vágott neki, hogy a világjátékokra akar kijutni, végül nem a maratoni számokban, hanem a rövidebb távokon halmozta az Eb- és vb-érmeket. A Szolnoki Kajak-Kenu Klub versenyzője az InfoRádióban azt mondta: korábban nem mindig értette, miért van akkora mizéria a csapathajók összeállításánál, jövőre azonban már párosban és/vagy négyesben is szerepelne.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×