A Fogyasztóvédelmi Együttműködési Hálózat (CPC) Belgium, Franciaország, Írország és Hollandia hatóságainak vezetésével, az Európai Bizottság koordinálásával lépett fel a Shein ellen. A vizsgálat eredményeként felszólították a vállalatot, hogy hozza összhangba gyakorlatait az uniós jogszabályokkal - írja az Európai Bizottság közleménye nyomán a Portfolio.
A feltárt jogsértések között olyanok szerepelnek, mint a hamis kedvezmények, vagy a nyomásgyakorló technikák, például a valótlan vásárlási határidők használata.
További problémák közé tartozik a hiányos és félrevezető tájékoztatás a fogyasztók visszaküldési és visszatérítési jogairól, valamint ezek nem megfelelő kezelése. A Shein emellett megtévesztő termékcímkéket használ, félrevezető fenntarthatósági állításokat tesz, és nehezen elérhetővé teszi kapcsolattartási adatait a fogyasztói kérdések és panaszok esetén.
A CPC további információkat kért a webáruháztól annak érdekében, hogy megvizsgálhassák, betartja-e az fogyasztóvédelmi jogszabályokat egyéb kötelezettségeit, például a termékrangsorolások, értékelések és minősítések tisztességes megjelenítésére vonatkozóan.
A Shein-nek egy hónapja van, hogy reagáljon a megállapításokra, és javaslatot tegyen a problémák elhárítására.
Ha nem kezeli megfelelően a felvetődött aggályokat, a nemzeti hatóságok végrehajtási intézkedéseket hozhatnak, beleértve a bírságok kiszabását is, amelyek az érintett uniós tagállamokban elért éves forgalom alapján határozhatnak meg.
Ez a fellépés kiegészíti az Európai Bizottság által a Digitális Szolgáltatásokról szóló törvény (DSA) alapján folytatott vizsgálatot. Minősítése alapján a Shein-re szigorúbb szabályozások vonatkoznak.





