eur:
409.19
usd:
385.56
bux:
77221.75
2024. november 13. szerda Szilvia
A Volkswagen német járműgyártó wolfsburgi székháza 2024. szeptember 4-én hajnalban. A Volkswagen 2026-ig 10 milliárd euró megtakarítást célzott meg, miközben megpróbálja racionalizálni a kiadásokat. A vállalat két napja bejelentette, hogy a költségcsökkentési program keretében azt sem zárják ki, hogy németországi üzemek bezárására fog sor kerülni. Az autógyártó emellett kénytelen megfontolni az 1994 óta érvényben lévő munkahelyvédelmi program leállítását is, amely 2029-ig megakadályozná a leépítéseket, de erről egyeztetnek az üzemi tanáccsal is.
Nyitókép: MTI/AP/DPA/Moritz Frankenberg

Üzembezárások a láthatáron: kollektív szerződéseket kezdett el felmondani a Volkswagen

A felmondott szerződések között van egy olyan megállapodás is, ami 2029-ig garantált volna munkalehetőséget az érintett dolgozóknak a vállalat hat németországi üzemében.

A Volkswagen igazgatótanácsa több kollektív szerződés felmondásáról tájékoztatta a német IG Metall szakszervezetet, amelyek között van olyan megállapodás is, amely eredetileg 2029-ig garantált biztos állást a munkavállalóknak a vállalat hat németországi üzemében – írja a Portfolio.

A szakszervezet egyúttal kedd délutánra meghívta a Volkswagen üzemi tanácsának vezetőjét, Daniela Cavallót, hogy közösen tegyen nyilatkozatot az ügyben az IG Metall kerületi vezetőjével, Thorsten Grögerttel.

A Volkswagen-árfolyam kedden 3,3 százalékot esett vissza, idén pedig 20,5 százalékos mínuszban van. A mostani esés következtében már több mint négyéves mélyponton kereskednek a német autógyártó részvényeivel.

Ahogy arról az Infostart is beszámolt, komoly válsággal küzd a patinás német autógyártó, olyannyira, hogy a költségcsökkentési program keretében üzembezárásokat és kényszerelbocsátásokat is kilátásba helyeztek. A közelmúltban az igazgatótanács úgy fogalmazott, gyors ellenintézkedések nélkül egyes telephelyek bezárását sem lehet kizárni. Az üzemi tanács közben harcot hirdetett a tervezett intézkedések, a bezárások és az elbocsátások ellen.

A Volkswagen és általánosságban az autóipar egyre inkább aggasztja az Európai Bizottságot is. Erre utalt a bizottság leköszönő francia belső piaci biztosa, Thierry Breton is, aki a Handelsblattnak nyilatkozva közölte, az autóipar nehézségei nyugtalanítják az elektromobilitást szorgalmazó testületet. A biztos szerint az autóipar válságának fő oka az, hogy az európai gyártók nem képesek kellően meggyőzni vásárlóikat az elektromobilitásról. Idén eddig mindössze 1,3 százalékkal nőtt az elektromos autók eladása Európában.

A Reuters hírügynökség a hét elején arról értesült, hogy a támogatások tavalyi kivezetése után Németország újra adókedvezményekkel tervezi ösztönözni az elektromos autók vásárlását.

Címlapról ajánljuk
Bauer Bence: Olaf Scholz folyamatosan áthágta az alaptörvényt, vélhetően újra konzervatív kormánya lesz Németországnak

Bauer Bence: Olaf Scholz folyamatosan áthágta az alaptörvényt, vélhetően újra konzervatív kormánya lesz Németországnak

Politikai átrendeződés előtt áll Németország, és nagyon valószínű, hogy Friedrich Merznek fogják hívni a következő kancellárt – mondta az InfoRádióban a Mathias Corvinus Collegium Magyar–Német Intézet az Európai Együttműködésért igazgatója. A szakértő úgy véli, az eladósodáshoz vezető politika lesz Olaf Scholz veszte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.13. szerda, 18:00
Navracsics Tibor
közigazgatási és területfejlesztési miniszter
Begyújtotta a rakétákat a Magyar Telekom

Begyújtotta a rakétákat a Magyar Telekom

Felemás mozgásokat láthattunk ma reggel Ázsiában, ezt követően pedig Európában vegyes hangulatban indult a nap a tőzsdéken, ezt követően azonban óvatos emelkedés kezdődött. A magyar tőzsdén is jó a hangulat, különösen a Magyar Telekomra érdemes most figyelni: a mai piaczárást követően teszi közzé legfrissebb gyorsjelentését a vállalat.  Gazdasági események szempontjából a hazai és európai építőipari adatokra, illetve a délutáni amerikai inflációs közlésre lesz érdemes figyelni szerdán.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×