eur:
408.13
usd:
387.35
bux:
77771.12
2024. november 18. hétfő Jenő
European Quarter, traffic in Rue (street) de la Loi
Nyitókép: Atlantide Phototravel/Getty Images

A szürke ötven árnyalatában pompáznak a kocsik

Nem merik bevállalni a színes kocsikat.

A német szövetségi közúti közlekedési hatóság (KBA) legfrissebb adatai szerint az Európa legnagyobb autópiacán tavaly eladott új személyautók több mint háromnegyede, konkrétan 78,7 százaléka szürke/ezüst, fekete vagy fehér volt − írja a HVG.

2022-ben és 2021-ben is hasonló erőviszonyok uralkodtak, ezekben az évben az új autók 77,3, illetve 75,9 százaléka rendelkezett az említett fényezésekkel.

2015 óta minden évben a szürke/ezüst található az első helyen, mely fényezés tavaly 30,8-ról 31,6 százalékra lépett előre Németországban.

Az új személyautók 26,4 százaléka volt fekete 2023-ban, a fehér járművek részaránya pedig mintegy 20,7 százalék volt. Érdekesség, hogy 2006-ban a vásárlóknak csak mintegy 1,6 százaléka voksolt a fehér színre.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.18. hétfő, 18:00
Schmidt Mária
Széchenyi-díjas történész, a Terror Háza Múzeum főigazgatója
Rengeteg kínai tőke áramlik Magyarországra, és éppen ez lehet az egyik fő kihívás Trump elnöksége idején

Rengeteg kínai tőke áramlik Magyarországra, és éppen ez lehet az egyik fő kihívás Trump elnöksége idején

2022-től 2024. szeptemberéig Magyarországra áramlott az összes kínai külföldi működőtőke több mint negyede, ami az európai kontinenst vette célba, és ezzel igyekszik a magyar kormány megtámogatni a recesszió-sújtotta gazdaságot – mutat rá vasárnapi körképében a Financial Times. A cikk egyik fő üzenete az, hogy a sok kínai tőkéből adódhat a nagy politikai mutatvány, hogy hogyan egyensúlyozzon az Orbán-kormány a kínai és az amerikai érdekek mentén, és közben a már bejelentett nagy autóipari beruházások lendületet is adjanak az EU-pénzek korlátozottsága miatt is szenvedő magyar gazdaságnak.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×