eur:
392.27
usd:
366.85
bux:
67039.3
2024. április 28. vasárnap Valéria
Nyitókép: Facebook/The Boeing Company

Sorozatos bajok történtek orosz utasszállítókkal - gond van az alkatrészellátással

A nyugati gépeket korábban lízingbe adó cégektől rengeteg utasszállító rekedt Oroszországban, ezeket ott a belföldi légi forgalomban kezdték használni. Alkatrészt azonban a nyugati gépekhez nem vásárolhatnak a szankciók miatt.

A Euronews azt írja, hogy a legnagyobb orosz légitársaság, az Aeroflot egy nap alatt három olyan meghibásodást könyvelt el, melyek miatt az utasok nem tudtak repülni. Egyik alkalommal egy futómű sérült, így a thaiföldi Phuketől nem szállhatott fel Moszkvába az adott járat. Aznap az orosz fővárosban rekedt több száz utas, ugyanis

motortűz miatt sürgősen visszarendelték az egyik, Antalyába tartó járatot,

majd a második 8 órát a földön vesztegelt súlyos fékhiba miatt, és csak ezután indult Törökországba.

A portál a Novaja Gazeta független orosz újságra hivatkozva azt írta, hogy az orosz légitársaságok gépei idén kétszer gyakrabban kezdtek meghibásodni repülés közben, mint 2022-ben. Január és augusztus között 120 ilyen esetet regisztráltak, szemben az előző öt év 55-ös átlagával. Leggyakrabban a repülőgépek hajtóműveivel akadnak problémák (30 százalék), a futóművek meghibásodása pedig az esetek negyedét teszi ki. Bajok vannak a fékekkel és a klímarendszerrel is.

Kannibalizált gépek

A különféle orosz légitársaságok használatában lévő 817 nyugati típusú repülőgépből április áprilisa óta 72 már átesett legalább egy meghibásodáson. Ezeket nemzetközi tanúsítvány nélküli szervizek javították ki, ismeretlen eredetű alkatrészek felhasználásával.

2023 januárjáig a teljes flotta 25–30 százalékát bontották le alkatrészekért. Tavaly április óta a légifuvarozók megkövetelik a személyzettől, hogy ne írják be a rendellenességeket a repülési naplóba (TLB), aminek következtében a repülőgépek gyakran valamilyen hibával repülnek – olvasható az összeállításban.

Korábban a Reuters próbálta felderíteni, hogy a szankciók bevezetését követően az orosz légitársaságok honnan szereznek alkatrészeket az ott ragadt nyugati Airbus és Boeing utasszállítókhoz, és kiderült: erre pár hónap alatt létrejöttek a kerülőutak. Ez már csak azért is létkérdés volt, mert Oroszország légi közlekedésében kulcsszerepet játszik a több mint ötszáz nyugati utasszállító gép. Ezek mellett ugyanis mindössze csak 150 orosz gyártású repülő áll szolgálatban.

A Euronews megjegyzi, az orosz fejlesztésű utasszállítók sorozatgyártása 2027 előtt elképzelhetetlen.

(A nyitókép illusztráció.)

Címlapról ajánljuk
Bizonytalan jövő: veszélybe kerülhetnek a tokaji és a villányi szőlőültetvények is

Bizonytalan jövő: veszélybe kerülhetnek a tokaji és a villányi szőlőültetvények is

Sokkal több a megműveletlen hazai szőlőterület, mint a korábbi években. A probléma mára a nagy hagyományokkal és presztízzsel rendelkező borvidékeket is elérte. Az Agrárszektor főszerkesztője azt mondta az InfoRádióban, hogy folyamatosan romlik a munkaerő minősége is, miközben egyre több gazdaság veszteséges, így valószínűleg nehéz évek várnak a magyar borágazatra.

Meglepő eredményei lettek a nagy légkonditesztnek

A Tudatos Vásárlók Egyesülete nemzetközi együttműködésben 57, Magyarországon is megvásárolható klímaberendezést tesztelt. Az eredményekről Dénes Júlia, az egyesület munkatársa beszélt az InfoRádióban.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.29. hétfő, 18:00
Csányi Sándor
az OTP Bank elnök-vezérigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. április 28. 15:46
×
×
×
×