eur:
392.27
usd:
366.85
bux:
67039.3
2024. április 28. vasárnap Valéria
Nyitókép: Unsplash.com

Kiverte a biztosítékot Németországban az édességreklámok tilalma

A legfrissebb felmérések szerint a német gyermekek túl sok édességet esznek, ezért a kormány az illetékes szervezetek teljes egyetértésével szigorítani akarja a szóban forgó terméke reklámozásátt. A legkisebb koalíciós párt, szabad demokrata FDP azonban kilóg a sorból.

Az Általános Német Betegbiztosító, a Gyermekorvosok Szakmai Szövetsége, a Német Diabétesz Társaság, a Német Rákkutató Központ, továbbá a Német Gyermekvédelmi Alap a magas cukor-, zsír- és sótartalmú gyermekételek reklámozásának szigorú korlátozása mellett van.

A Der Spiegel szerint a korlátozásról korábban a kormánykoalíció három pártja között előzetes megállapodás született, a szabad demokraták azonban meggondolták magukat. Mindezzel kivívták összesen hatvanegy tudományos, fogyasztóvédelmi és gyermekvédelmi szervezet haragját. Közös nyilatkozatukban aggodalmuknak adtak hangot amiatt, hogy a liberálisok megkérdőjelezik a reklámozási tilalmat. Az aláíró szervezetek szerint

a német gyermekek több mint kétszer annyi édességet esznek, mint amennyi "ajánlott", de csak feleannyi gyümölcsöt és zöldséget. mint amennyit kellene.

A gyermekek, illetve a fiatalok mintegy 15 százaléka túlsúlyos, 6 százalékuk pedig erősen elhízott.

Az újság emlékeztetett arra, hogy az Egészségügyi Világszervezet (WHO) a kötelező reklámtilalom bevezetését szorgalmazza a gyermekek és a fiatalok védelme érdekében. A WHO álláspontja szerint a reklámozás tilalmának ki kell terjednie az összes médiára, minden más reklámozásra alkalmas helyre, illetve minden időpontra. Továbbá annak minden 18 év alatti gyermekre, illetve serdülőre vonatkoznia kell.

Wolfgang Kubicki, az FDP alelnöke ugyanakkor "politikai akciónak" minősítette a reklámok korlátozására irányuló terveket. Egy másik liberális politikus, az FDP agárpolitikai szóvivője ugyanakkor azt hangoztatta, hogy a párt kész lenne beleegyezni bizonyos korlátozásokba. Szerinte azonban a Cem Özdemir zöld párti élelmiszerügyi miniszter által kezdeményezett szigorú reklámozási tilalom túl messzire megy.

Egyes értesülések szerint a miniszter kész bizonyos "engedményekre", arra, hogy a tilalom csak 14 év allati gyermekekre vonatkozhat , és csak 17 és 22 óra között legyen érvényben. Az utóbbi indoklása szerint ebben az időszakban különösen sok gyerek ül a televízió előtt. Az "engedmény" előirányozná azt is, hogy a "cukorbombák" reklámozását csak az óvodák és az iskolák 100 méteres körzetében lehetne tiltani.

Hevesen tiltakozott a tervezett tilalom ellen a német cukrászipar.

A Német Édességipari Szövetség annak a nézetnek adtak hangot, hogy a tilalom alkotmányosan is megkédőjelezhető.

Az édességgyártók szerint egyáltalán em bizonyított, hogy a reklámtilalom befolyásolhatja a gyermekek elhízását. Nincsenek tudományos tanulmányok arra vonatkozóan, hogy hirdetési tilalmak hatékonyak lennének a gyermekkori elhízás kialakulása ellen. A szövetségben több mint 200, főként közepes méretű édesipari cég képviselteti magát. Az édességipar a német élelmiszeripar negyedik legnagyobb ágazata.

Címlapról ajánljuk
Bizonytalan jövő: veszélybe kerülhetnek a tokaji és a villányi szőlőültetvények is

Bizonytalan jövő: veszélybe kerülhetnek a tokaji és a villányi szőlőültetvények is

Sokkal több a megműveletlen hazai szőlőterület, mint a korábbi években. A probléma mára a nagy hagyományokkal és presztízzsel rendelkező borvidékeket is elérte. Az Agrárszektor főszerkesztője azt mondta az InfoRádióban, hogy folyamatosan romlik a munkaerő minősége is, miközben egyre több gazdaság veszteséges, így valószínűleg nehéz évek várnak a magyar borágazatra.

Meglepő eredményei lettek a nagy légkonditesztnek

A Tudatos Vásárlók Egyesülete nemzetközi együttműködésben 57, Magyarországon is megvásárolható klímaberendezést tesztelt. Az eredményekről Dénes Júlia, az egyesület munkatársa beszélt az InfoRádióban.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.29. hétfő, 18:00
Csányi Sándor
az OTP Bank elnök-vezérigazgatója
A szemes kávé felé hajtja a drágulás a fogyasztókat

A szemes kávé felé hajtja a drágulás a fogyasztókat

Már meghallgatható a Portfolio Checklist vasárnapi különkiadása. A műsornak egyetlen témája volt: április első felében elszállt, és 18 havi csúcsig ugrott az arabica típusú kávé határidős jegyzése. A képet tovább bonyolítja, hogy a robusta kávé termékpiaci ára gyorsabban nőtt, mint az arabicáé, s így ismét konganak a vészharangok, hogy holnapra luxussá válik a mindennapi feketénk. A témáról Árok Gábort, a Coca-Cola HBC Magyarország kávé üzletágának vezetőjét kérdeztük.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. április 28. 15:46
×
×
×
×