A búvárok 23 méteres mélységben leltek rá a gép roncsaira a tengerfenéken. A haditengerészet egy hajója észlelte a Boeing 737-500 típusú gép feketedobozai által sugárzott erős jeleket.
A búvárok jelkereső berendezéssel felszerelkezve keresik a készülékeket, amelyeket a szerencsétlenül járt repülő több tonnányi törmeléke borít az iszapban – mondta Yudo Margono admirális, a haditengerészet parancsnoka.
Hozzátette, hogy a tárgyak elmozdítása lassítja a berendezések kiemelését. A munkálatokhoz távirányítású robotot is bevetnek. Kijelentette, hogy kedden
százhatvan búvár fogja átfésülni a területet
a műveletek felgyorsítása érdekében.
A helyszínen
3600 ember, 13 helikopter, 54 hajó és 20 kisebb csónak folytatja a kutatást
a hajó roncsai és holttestek után.
A feketedobozokban rejlő információ kulcsfontosságú ahhoz, hogy kiderüljön, mi okozta a szerencsétlenséget. A berendezések a becsapódáskor leszakadtak a gép függőleges vezérsíkjáról. Amint megtalálják ezeket a műszereket átadják az indonéz közlekedésbiztonsági bizottságának, amelyik felügyeli a baleset vizsgálatát. A feltárást segíti a szingapúri és az amerikai közlekedésbiztonsági hivatal is.
Az indonéz repülésbiztonsági bizottság elnöke, Soerjanto Tjahjono, a gép roncsainak állapotát látva, kizárta azt a lehetőséget, hogy az utasszállító még a levegőben szakadt volna szét. Azt mondta, hogy
a gép a becsapódás pillanatáig épségben volt,
a törmelék egy területen összpontosult, és nem nagyobb körben.
Az első vizsgálatok, a tengerből kiemelt gépalkatrészeken tapasztalt sérülésekből azt állapították meg, hogy
a vízbe csapódáskor a hajtómű működött.
Műszerei ezen a magasságon is rögzítették az adatokat.
Az indonéz közlekedési minisztérium kedden arról tájékoztatott, hogy az utasszállító a baleset előtt három nappal kapott légialkalmassági engedélyt. A gép tavaly márciusa és decembere között, a járvány idején nem közlekedett.
A Sriwijaya légitársaság gépe szombaton csapódott a Jáva-tengerbe, fedélzetén 62 emberrel, a járat rossz időjárási körülmények között Jakartából a borneói Pontianakba indult. A felszállást követően négy perccel tűnt el az irányítók radarjáról.