Infostart.hu
eur:
387.91
usd:
331.18
bux:
0
2025. december 19. péntek Viola
Soerjanto Tjahjono, az indonéz Nemzeti Közlekedésbiztonsági Bizottság vezetője az indonéz Lion Air légitársaság tengerbe zuhant utasszállító repülőgépének egyik maradványát vizsgálja Tanjung Priok kikötőjében 2018. október 30-án. A belföldi viszonylatban közlekedő gép Jakartából a Szumátra melletti Bangka szigetre tartott október 28-án, amikor a felszállás után elveszett a kapcsolat a Boeing 737-800 típusú géppel. A tengerbe zuhant repülőgép fedélzetén 178 felnőtt utas, egy gyerek és két csecsemő utazott, a személyzet héttagú volt.
Nyitókép: Mast Irham

Indonéziai légikatasztrófa: megvan a megoldás kulcsa

Az indonéz keresőcsapatok szerdán rábukkantak annak az indonéz utasszállító repülőgépnek a második feketedobozára, amely 62 emberrel a fedélzetén a Jáva-tengerbe zuhant nem sokkal a Jakartából való felszállását követően, január 9-én.

Soerjanto Tjahjono, az indonéz közlekedésbiztonsági bizottság illetékese egy sajtótájékoztatón elmondta, hogy a hangrögzítőt egyméteres mélységben találták meg kedd éjszaka. A hatóságok becslései szerint az adatok kiolvasása, átírása és összevetése a másik feketedobozból származókkal 3-7 napig tart.

Az első feketedobozból kinyert adatok szerint a csaknem 27 éve szolgálatban álló repülőgép felszállása zökkenőmentes volt, bekapcsolt a robotpilóta-rendszer, ám csaknem 2485 méteres magasságban problémák jelentkeztek a gázkarral. A repülőgép a 3300 méteres magasság elérése után zuhanni kezdett, majd a Jáva-tengerbe csapódott Jakarta közelében.

A baleset előtt néhány nappal két pilóta két alkalommal számolt be a tolóerő-szabályozó rendszer rendellenességeiről, amelyeket kijavítottak.

A légi közlekedési hatóság hónapok óta próbálta megtalálni a hangrögzítőket annak tisztázására, hogy a pilóták miért nem tudták visszavenni az irányítást a gép fölött.

Indonéziában gyakran fordultak elő tragikus közlekedési balesetek az elmúlt évtizedekben. 2018 októberében 189 ember halt meg, amikor nem sokkal a felszállás után a tengerbe zuhant a Lion Air indonéz légitársaság Jakartából Bangka szigetre tartó Boeing 737 MAX 8 típusú utasszállító gépe.

Az indonéziai légiközlekedési hatóságok az utóbbi években sokat tettek a repülésbiztonság javításáért, és 2017-ben az ország a globális átlagnál jobban szerepelt a Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet rangsorában.

Címlapról ajánljuk
Raklapmáglyák, térdig érő krumpli és zeller – apokaliptikus állapotokat hagytak maguk után a céljukat elérő gazdák Brüsszelben
Helyszíni képes tudósítás

Raklapmáglyák, térdig érő krumpli és zeller – apokaliptikus állapotokat hagytak maguk után a céljukat elérő gazdák Brüsszelben

Nem köt az Európai Unió szabadkereskedelmi megállapodást Dél-Amerikával, ezt a célt a gazdák elérték, de Brüsszel városa nagy árat fizetett ennek kikényszerítéséért, a belga fővárosban megbénult a közlekedés, buszok rekedtek a traktorok közé, csak gyalogosan és kerékpárral lehet közlekedni. A csúcson kiderült, miből gondolja az EU visszafizethetőnek azt a kölcsönt, amelyet most Ukrajnának ad. Helyszíni tudósítás.

Fenyőfaválasztás körüli mizériák – számos tévhitet cáfol az ökológus

A HUN-REN Ökológiai Kutatóközpont kutatója szerint érdemes alternatív karácsonyfa-megoldásokban is gondolkodni, de ha valaki élő fenyőt vásárol, akkor lehetőség szerint Magyarországon termesztett, ne túl nagyméretű fenyőt válasszon, amit az ünnepek után komposztálhat. Aszalós Réka az InfoRádióban elmondta: a műfenyők nagyrészt PVC-ből készülnek, ami nem lebomló műanyag, így egy idő után a műfenyő olyan hulladék lesz, ami szennyezi a környezetet.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.19. péntek, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×